לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הפסיכולוג יובל כהן נפטר ממחלת ALS עמה התמודד בשנים האחרונות

הפסיכולוג יובל כהן נפטר ממחלת ALS עמה התמודד בשנים האחרונות

שפיות זמנית | 13/8/2021 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בצער רב התבשרנו על פטירתו של הפסיכולוג הקליני, יובל כהן, ממחלת ALS עמה התמודד בשנים האחרונות. יובל כהן, יחד עם אשתו, הפסיכולוגית הקלינית והחינוכית, מרב כהן, הקדישו את חייהם בשנים האחרונות לעבודה עם חולי ALS ומשפחותיהם. בנוסף לסדנאות שהעבירו, השניים צילמו סרט בו חלקו מניסיונם האישי והמקצועי בהתמודדות עם המחלה. בסרט, המחולק לשישה חלקים, השניים חלקו מחשבות, הבנות וחוויות אישיות מתוך התמודדות עם מחלה קשה במשפחה. קהילת פסיכולוגיה עברית משתתפת בצער המשפחה ועמיתיו למקצוע. יהי זכרו של יובל ברוך ומנוחתו עדן.

יובל ומירב כהן

מילות הקדמה המרגשות של יובל ומרב כהן, אותם כתבו לקראת יציאתו של הסרט:

אנו זוג הורים לארבעה ילדים ומתמודדים עם מחלת ה- ALS של יובל.

לפני שש שנים, באמצע החיים, משום מקום, התהפכו חיינו. שבר שאחריו כלום כבר לא יראה אותו הדבר. כל מה שהיינו, כל התוכניות, כל החלומות שחלמנו, יחד ולחוד, הכל השתנה. 

תחילה המכה המרסקת ואחר כך השברים, הרסיסים. זו לא מכה אחת שמסתיימת וצריך להתחיל לעכל ולהסתגל אליה, אלא מסע חתחתים שבו בכל שלב מחדש החיים מתרסקים שוב. לכל פגיעה, יש גלי הדף, השלכות נרחבות על כל בני המשפחה. בכל שלב, אנו מתמודדים עם שאלות חדשות קשות ומערערות, וביניהן ומעליהן מרחפות כל הזמן השאלות איך להחזיק? איך לאסוף את השברים? איך לבנות את התא המשפחתי בתנאים הללו?

מרגע גילוי המחלה, הפשוט כבר לא היה פשוט, הצפוי כבר לא צפוי, הספונטני, גם הוא לא... הכאב, ההלם, האימה, המחלה שמכרסמת ותוקפת בהתמדה, ללא רחם, ובתוך כל זה אנחנו שנינו והילדים.

ניסינו לחשוב... חשיבה היא מאמץ לא קטן במצב הזה. בראש ריצדו ללא הרף המילים: מחלה חשוכת מרפא, ניוון שרירים, התדרדרות, מוות, יתמות והמון שאלות. מרבית השאלות נגעו לילדים: איך לספר? איך לשמור עליהם? מה לומר? איך לתת תקווה בתוך האפלה?


- פרסומת -

כך התחלנו במסע, צעד צעד, אחד קדימה, שלושה אחורה, סיבוב במקום, הרבה סיבובים כאלה, מערבולת ועוד צעד. המון התחבטויות, וכאבי לב. בהדרגה בנינו את דרכנו, מתוך החוויה, מתוך הטעויות, מתוך התקווה והרצון להחזיק את המשפחה שלנו, מתוך מי שאנחנו, הזוגיות והמשפחה שלנו, מתוך ההתייעצויות הרבות בחברים ואנשי מקצוע ומתוך ההבנה הפסיכולוגית אותה רכשנו לאורך השנים, כשני פסיכולוגים קליניים מנוסים. 

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
טליה בורשטין
טליה בורשטין
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
ליאת כותן
ליאת כותן
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רומי ארן שורץ
רומי ארן שורץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.