לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
במלוניות הקורונה מתקבלים חמישה איומים בהתאבדות בשבוע

במלוניות הקורונה מתקבלים חמישה איומים בהתאבדות בשבוע

שפיות זמנית | 27/10/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

במלוניות הקורונה מתקבלים חמישה איומים בהתאבדות ב 1

במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" פורסמה כתבה שבה דווח שמדי שבוע מתקבלים במלונות הקורונה חמישה איומים בהתאבדות שנחשבים "רציניים". 23 מלונות קורונה מופעלים היום ברחבי הארץ ע"י פיקוד העורף, כש-21 מהם מיועדים לחולי קורונה מאומתים (בהם שוהים 3,469 אורחים) ושניים למבודדים (בהם שוהים 661 אורחים). בכתבה תואר שהשהיה במלוניות הקורונה רחוקה מלהיות נופש נעים: לעתים האנשים סגורים בחדריהם לחלוטין, והאוכל מוגש לפתח הדלת שלוש פעמים ביום, כמו שקורה במלוניות למבודדים. במלוניות לחולים מותר לאורחים להסתובב בשטחים הציבוריים, אבל גם אז - המרחק מהמשפחה הניתוק מהחיים והפחד מהחמרת תסמיני המחלה מעוררים לעתים חוויות קשות.

שירי דניאלס, המנהלת המקצועית הארצית של ער"ן סיפרה ל"ידיעות אחרונות": "היה פנסיונר של כוחות הביטחון שהתקשר אלינו ב־11 בלילה וסיפר שמאז שהגיע למלונית, הדופק שלו בשמיים והמחשבות האובדניות לא מרפות. מצבו הכלכלי אמנם טוב, אבל הבדידות הורגת אותו. הוא מתקשה לישון, וכשהוא נרדם סוף־סוף, יש לו סיוטים על אירועים קשים שחווה ועל האנשים שאיבד לאורך השנים. 'עברתי הרבה דברים בחיים', הוא אמר, 'מזה אני לא בטוח שאקום'".

בכתבה מתואר שחמ"ל של פיקוד העורף פועל כל היממה במלוניות, ובמקרי קיצון, מזעיק את שוהם סמסון, העובדת הסוציאלית האחראית על מלוניות הקורונה מטעם משרד הרווחה. היא התראיינה ואמרה: "המגפה מביאה למלונות אנשים מחתך אוכלוסייה נרחב, זה לא פוסח על אף אחד. רובם מתמודדים עם הבידוד בצורה טובה. אליי מגיעים אלה שמתקשים יותר, שהבידוד גורם להם למתח ולחרדה. הקורונה הביאה איתה אובדן שליטה מאוד גדול, על אחת כמה וכמה אצל מי שמבודד במלון. מישהו פתאום בא ואומר להם: 'מעכשיו אתם לא יוצאים מהחדר. אני אחליט מתי תשתחררו'".


- פרסומת -

מתנדבת של ער"ן, שמנהלת שיחות עם השוהים במלוניות הקורונה שבהן עולה חשש לאובדנות, סיפרה למוסף לשבת: "היה מקרה של גבר בשנות ה־30 שנשלח לבידוד שלא בצדק, לדעתו. בהתחלה הוא התפרץ בכעס, השתולל ואיים לפגוע בצוות ובעצמו. במהלך השיחה עם המתנדבת הוא פרץ לפתע בבכי וסיפר שהוא חושש שבעקבות השהות במלונית הוא לא יוכל להמשיך לעבוד. שהמעסיק ינצל את המצב כדי לפטר אותו והוא לא יוכל לפרנס את אשתו ואת ילדיו הקטנים, שאחד מהם עם צרכים מיוחדים. 'אין לי עם מי לדבר', הוא אמר, 'אף אחד לא מבין אותי'. הוא התלונן על האטימות מסביב, על התחושה שהוא מדבר אל הקירות. גם אשתו, מרוב לחץ, לא תמיד מבינה אותו, ומתייחסת למעבר שלו למלונית כמו לבחירה. הם רבים הרבה יותר בחודשים האחרונים, ואין להם עזרה. ההורים שלה תמיד סייעו עם הנכדים, ועכשיו גם הם מבודדים. דיברנו גם עם אישה עם רקע של אלימות במשפחה שהופרדה לראשונה מבנה ומנכדה. בעקבות כל מה שעברה בחיים, היא פחדה והתקשתה להתחבר לאנשים אחרים סביבה, ובנוסף סבלה מהתקפי חרדה. היא סיפרה שהיא לחוצה, שרע לה בנשמה".

למרות העלייה הניכרת בפניות של אנשים במצוקה, פרופ' גיל זלצמן, מנהל המרכז לבריאות הנפש גהה מקבוצת הכללית ויו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות, מסביר שמגפה עולמית גורמת דווקא לירידה בשיעור ההתאבדויות. "הרבה פעמים אדם פוגע בעצמו בגלל מצוקה פנימית, אבל כשיש איום מבחוץ, הוא מתגייס כדי להתמודד איתו ולא חושב על אובדנות", הוא אמר. "אין עדיין נתונים רשמיים על מקרי אובדנות בתקופת הקורונה בישראל, אבל כבר רואים כאן יותר צריכה של תרופות למניעת דיכאון ופנייה לקווים של ער"ן ושל סה"ר".


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אובדנות ופגיעה עצמית, קורונה
שולמית לרנר
שולמית לרנר
עובדת סוציאלית
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יסכה גואטה
יסכה גואטה
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.