לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מחקר בריטי: לקורונה ולסגר יש השפעות חמורות על בריאותם הנפשית של להט"בים

מחקר בריטי: לקורונה ולסגר יש השפעות חמורות על בריאותם הנפשית של להט"בים

שפיות זמנית | 7/8/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

מחקר בריטי: לקורונה ולסגר יש השפעות חמורות על ברי 1

בעיתון הגרדיאן הבריטי פורסם כי לפי תוצאות מחקר שנערך בקולג' האוניברסיטאי של לונדון ואוניברסיטת סאסקס, להתפרצות הקורונה יש השפעות חמורות על בריאות הנפש של אנשים מקהילת הלהט"ב. המחקר, שבדק את מצבה של אוכלוסיית הלהט"ב בתקופת הסגר, מצא ש-69% מנהבדקים סבלו מסימפטומים דיכאוניים כתוצאה מהתפרצות המגיפה ומהסגר בעקבותיה, ובקרב אנשים שחוו טרנספוביה או הומופוביה, האחוזים מטפסים ל-90. 

כשישית מ-310 המשתתפים במחקר דיווחו שחוו אפליה במהלך התפרצות המגפה בשל נטיה מינית ו/או זהות מגדרית. כשליש מהנבדקים ציינו שהבית שבו הם גרים לא מאפשר להם להיות פתוחים בנוגע לזהות המינית ו/או המגדרית שלהם, וכעשרה אחוזים אף ציינו שהם מרגישים לא בטוחים בביתם.

אחת מהחוקרות שהובילו את המחקר, לאיה בסרס (Bécares), אמרה שלמגיפה יש "השפעה ממארת" על בריאותם הנפשית של אנשים מקהילת הלהט"ב, כאשר אנשים טרנסג'נדרים וא-בינאריים צעירים הם אלה שסובלים מהאפליה החמורה ביותר ומדווחים על הרמות הגבוהות ביותר של דיכאון. "רבים היו צריכים לחזור לארון ולחיות עם אנשים שאינם תומכים או שאינם מקבלים את הנטייה המינית או הזהות המגדרית שלהם - ויש לכך השפעות ברורות על בריאותם הנפשית".

תופעה זו אינה ייחודית לבריטניה: בגל"צ דווח בחודש מאי כי ישנה עליה של 27% בדיווחים על אובדנות בקרב נוער גאה. עופר נוימן, מנכ"ל ארגון איגי, אמר אז בראיון לגל"צ: "כשהמשפחה מכילה - הכל טוב, אבל כשהמשפחה מדירה, אלימה ומתעלמת מהזהות - הבית הוא כלא". בנוסף, רותי גופן, מנהלת "מרפאת כיכר הבימה", המרפאה הגאה של מכבי שירותי בריאות, כתבה באתר "הארץ" מדוע נגיף הקורונה מסוכן במיוחד ללהט"בים: "ראשית, ממה שידוע עד עתה הנגיף פוגע ביתר שאת במעשנים ושיעור המעשנים בקהילת הלהט"ב גבוה מאוד בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. קיימת אצלם גם שכיחות גבוהה של דיכאון, חרדה, אובדנות ושימוש בחומרים ממכרים בגלל מצוקה שהם חווים לאורך חייהם, וסביר להניח שבידוד חברתי וסגר עלולים להחמיר את המצב הרגשי עוד יותר".


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: להט'ב, קורונה
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
עידו וינשטיין
עידו וינשטיין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.