לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
פרידה מנוויל סימינגטון

פרידה מנוויל סימינגטון

שפיות זמנית | 4/12/2019 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

 

נוויל סימינגטון

 

בצער עמוק, התבשרנו אמש על מותו של נוויל סימינגטון, פסיכואנליטיקאי בכיר שעבד באוסטרליה והיה חבר בחברה הבריטית לפסיכואנליזה. 

סימינגטון נולד בפורטוגל למשפחה קתולית. הוא עבר לאנגליה לצורך לימודי פילוסופיה ותיאולוגיה ולאחר מכן המשיך ללימודי כמורה. לאחר כמה שנים בהן שימש כומר בקהילה במזרח לונדון, הוא החל בהדרגה לאבד את אמונתו, דבר אשר יצר משבר עמוק בחייו. באותה תקופה עבר טיפול פסיכואנליטי אשר בעקבותיו החליט כי ברצונו לעסוק בפסיכואנליזה. לאחר שסיים את לימודי הפסיכולוגיה המשיך להכשרה פסיכואנליטית באסכולה העצמאית הבריטית. הוא עבד במרפאה של מכון טביסטוק החל משנת 1977 ועד לשנת 1985, אז היגר לאוסטרליה, שם היה נשיא החברה הפסיכואנליטית האוסטרלית בין השנים 1999-2002.

סימינגטון פירסם 12 ספרים וכן מאמרים קליניים רבים. אחד מתחומי מחקרו הבולטים היה הנרקיסיזם, אותו ראה כתשתית להפרעות נפשיות רבות ועל כן חקר תחום זה באופן נרחב ומעמיק. כמו כן, למרות שעזב את הדת עוד בצעירותו, הוא המשיך להחזיק בתפיסה רוחנית בנוגע לחיי האדם וברבות מעבודותיו כתב על הקשר בין רוחניות לפסיכואנליזה. 

סימניגטון ידוע בחשיבתו ובכתיבתו המאופיינות בפשטות, כנות וישירות מחד אך גם בעומק, רגישות וריבוי רבדים מאידך. בהתאם לכך, הוא דאג להדגיש את החשיבות בלהיות מכוון ורגיש למטופל ולראותו כאינדיבידואל, והאמין כי יש לטפל בו באופן שיהיה יצירתי וספונטני ולא נתון לתיאוריה באופן סגור ונוקשה. 

סימינגטון גם לימד במשך שנים רבות ברחבי העולם, בין המדינות בהן לימד נמצאות ארה"ב, הודו, פולין וכן ישראל. הוא היה חבר כבוד במכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת זמננו, שימש כמורה ומדריך והשתתף בהרצאות, כנסים וימי עיון רבים בארץ.


- פרסומת -

אנחנו מזמינים אתכם לחזור ולקרוא סקירות של ימי עיון בהשתתפותו שפורסמו כאן באתר:

עומר שטרן סיפק לנו הצצה ליום עיון אינטימי שהתקיים במכון "טריאסט שריג" לפסיכותרפיה ב-17 ביוני 2013, בהשתתפותו של סימינגטון. סימינגטון הרצה בפני צוות הפסיכולוגים וקיים הדרכה על מקרה טיפולי שהוצג. בתוך אווירה ביתית וחמימה זו ביקש סימינגטון להציב סימני שאלה נוקבים סביב 'עיקר' ו'טפל' בפסיכואנליזה ובפסיכותרפיה פסיכודינמית; להבחין בין 'אנליזה' ל'א-נליזה'; לעורר בלבול מבורך בקרב קהל הנוכחים ואולי גם קצת להתבלבל בעצמו...

רועי סמנה סקר את הרצאתו של פרופ' נוויל סימינגטון, שהתקיימה ב-24.6.2013 במסגרת ערב סיום מחזור הבוגרים השלישי של המרכז ועסקה בתרומתה ובמגבלותיה של תיאוריית העצמי האמיתי והעצמי הכוזב ובאפשרות להעשירה על-ידי ביסוסה על מודל תיאורטי שונה.

רני לוי סקר את כנס ההשקה לתכנית ללימודים מתקדמים 'לקרוא את ביון' - 'הזמנה לסערה אמוציונאלית' של בית הספר לספיכותרפיה של מכון מגיד, שהתקיים ב- 30.5.2014 בהשתתפותו של נוויל סימינגטון. בכנס קראו המרצים בביון - התאורטיקן, המטפל והאדם - קריאה שהיא מעשה יצירה בפני עצמו. 

כמו כן, אתם מזומנים לשוב ולקרוא את מאמרם של ד"ר מיכאל שושני וד"ר בתיה שושני 'הישרדות נפשית מול חופש נפשי: מחשבות על תיאורית הנרקיסיזם של סימינגטון', שעסק ברעיונות המרכזיים בתיאוריה הנרקיסיסטית של סימינגטון. 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכואנליזה, תיאורטיקנים והוגי דעות, אובדן ושכול
אפרת רבינסקי לוי
אפרת רבינסקי לוי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
קותי סמט
קותי סמט
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אוריאל רוס
אוריאל רוס
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת הגולן, טבריה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

חדשנות פסיכיאטרית או גימיק?במהלך כנס שעסק בדיכאון באירלנד ובעקבות נתונים קשים אודות שיעורי ההתאבדויות...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.