לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ביום השקט הרועש להחריד

ביום השקט הרועש להחריד

עלון פסיכולוגיה עברית | 11/7/2014 | הרשמו כמנויים

כשהתותחים רועמים, מה עובר עלינו? טילים חותכים את האוויר לכל כיוון. השמיים רועדים ויש מי שגם ידיו; הסירנה עולה ויורדת, כמו רושמת איתה את קצב הנשימה, הלמות הלב ותנודות מצב הרוח. בתוך כך, מחפשים מחסה - מרחבים מוגנים מבוקשים במקלטים וחדרי מדרגות, אך יותר מכך - בתוך חדרי הנפש.

בינתיים, נציע לכם טקסטים שונים ומשונים לקריאה - במרחב המוגן או סתם כך -

נפתח בהצעה לאסקפיזם מן הזן העמוק - גיבורי הסדרות העכשוויות  'דקסטר' ו'שובר שורות' נשכבים על ספת המטופל - במאמרה המעניין מפנה אורנה קסטל מבט אל האלמנט המשותף לשתי הסדרות הנועזות - אהבה עיקשת ונטולת מעצור בין אב לבנו. מה קורה כאשר האב לא מגלם את הפונקציה של שם-האב, אלא מתפקד כשותף ואהוב?  ניתוח לאקאניאני מראה את הקשר בין מצבים אלה לבין הפתרונות הפרוורטיים והפסיכופתיים לאי-הנחת בתרבות.  חיים פינקלמן השתתף ביום העיון 'דיון מחודש בשאלות יסוד בפסיכותרפיה של ילדים' של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, במסגרתו הוצגו אתגרים אשר קיימים בעבודה טיפולית עם ילדים, הכרוכים ביסודות החשיבה הפסיכואנליטית ובהיסטוריה שלה. פינקלמן כותב על היחסים שבין ילדות לבגרות ומביא רשמיו מסדנא שהתמקדה בעבודתו הטיפולית של הפסיכואנליטיקאי ד"ר אנטונינו פרו. ד"ר ארנון רולניק משוחח עם פרופ' עדה זוהר העוסקת, בין היתר, בגנטיקה התנהגותית של אישיות ובקשר בין אישיות ובריאות. בעקבות הקדיש שנשאה רחלי פרנקל על בנה לפני כשבוע (רק שבוע?!), כותבת רות נצר על תפילת הקדיש - עוצמתה התרפויטית, ומשמעותה כפי שהיא משתקפת בעיניים חילוניות ובניתוח יונגיאני. מומלץ. בסיפורה המר-מתוק של שלומית מירוןבמהלך הלוויה לא נופלים מן השמיים טילים ורקטות, אלא סוכריות מתוקות וצבעוניות, שמעוררות שלל תחושות בקרב העומדים בצד הקבר.


- פרסומת -

ונסיים בשתי הודעות - אחת נוגעת לנעשה בתוךהעולם הפסיכולוגי פנימה - מועצת הפסיכולוגים בקול קורא להגשת מועמדות לבחירת חברים לוועדות מקצועיות הפועלות מטעם המועצה. פרטים בפנים. השנייה היא פנייה של הפסיכולוגים החוצה, בצלו של מבצע 'צוק איתן' -  לרגל מצב החירום עולה הצורך בגיוס פסיכולוגים מתנדבים על מנת לסייע לאוכלוסיה המתגוררת בעוטף עזה ונמצאת במצוקה נפשיתימימה גולדברג, הפסיכולוגית הארצית, מזמינה אתכם, המעוניינים להתנדב,  לפנות אל משרדה דרך כתובת המייל המצוינת בקישור, או בטלפון.

שנדע ימים שקטים

"אל תראוני שאני שחרחורת

ביום השקט הרועש

להחריד

שנסה השמש לתפוס מחסה

ובאו צללים ותרד עננה על ראשי

קול החושך נשמע בארצנו..."

(קטע מתוך שירה של איריס אליה כהן)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ג׳יהאן ג׳ובראן שקור
ג׳יהאן ג׳ובראן שקור
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אנה וייסמן
אנה וייסמן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
אסתר תירוש
אסתר תירוש
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מיכל גינדין
מיכל גינדין
חברה ביה"ת
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.