לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אני רץ, אני חייב להספיק

אני רץ, אני חייב להספיק

עלון פסיכולוגיה עברית | 28/2/2014 | הרשמו כמנויים

בשעות אלה ממש חוגגים אלפי רצים במירוץ תל אביב את החג הישראלי החדש - חג המרתון. נדמה שזהו עידן של ריצה. מלבד הריצה המטאפורית ממשימה למשימה, מליוני בני אדם ברחבי העולם מאמנים את גופם, בסבלנות אין קץ, לרוץ למרחקים ארוכים, להרחיב את טווח הסיבולת, לנשום. ומה עם הנפש? כיצד אנחנו יכולים לצייד אותה בכלים טובים יותר ולהכניס אותה 'לכושר' לקראת ריצת המרתון נטולת החסות והבלתי נגמרת הזו שנקראת 'חיים'?

השבוע באתר יצאו חלק מהכותבים לריצות ארוכות ואחרים לספרינטים מהירים, מזמינים אתכם לנווט יחד איתם בין הרים ועמקים המצויים בחדר הטיפולים, במסדרונות בית הספר הספר, או במרחבים המשתרעים בין הורים לילדים.

על קו הזינוק הראשוני ביותר עומדים תינוקות שזה נולדו ובני הגיל הרך, שבלי משים ובבת אחת, מצטרפים גם הם למרוץ החיים. נופר פרח ברזילי השתתפה בכנס השנתי ה-13 של העמותה לבריאות הנפש של התינוק 'מטיטול לטיפול', שהתמקד בגישות שונות להתערבות טיפולית בגיל הרך ומביאה משם רשמים ערים - חלק מסקירתה מוקדש לתהייתה כאם צעירה לגבי המושג 'הפרעת שינה' והדרכים המוצעות ל'פיתרון' ה'הפרעה'. ובעצם, הרי גם אמא טריה עומדת על קו זינוק של חיים החדשים כאם האחראית לחיים של אחר, ולא תמיד הריצה פשוטה ו'חלקה' - גיא פרל,  מנתח שיר של ריקי כהן , העוסק באם המשתינה באמבטיה רגע אחרי שבן זוגה הוציא ממנו את התינוק עמו רחצה. פרל כותב ברגישות על ההתפרקות הפיזית והנפשית הכרוכה בהפוגה פתאומית מן הנטל הטוטאלי שבאמהות. טיפול כריצה עם יעדים - רוזה נווה כותבת על המתנה שאיתה בא כל אדם לעולם וממשיגה את הטיפול כמסע לגילוי המתנה המייצגת את הפוטנציאל הפנימי הגלום בכל אדם. את טענתה היא מלווה בדוגמאות קליניות של תהליך 'חשיפת המתנה', באמצעות מטופלים שסבלו ממצוקות שונות.


- פרסומת -

יעיד כל הורה או איש טיפול שגידול ילד מחונן זו ריצה למרחקים ארוכים,  שבמהלכה ניצבים בפני הילד וההורים מכשולים לא מועטים ולא תמיד צפויים - ספר חדש מאת מומחית המחוננים ד"ר חנה דויד -'הילד המחונן ובית הספר' - רואה אור לראשונה באתרנו ומבקש להאיר סוגיות שונות המעסיקות הורים ומורים לילדים מחוננים בהשתלבם במערכת החינוך בישראל - מתי יש להכניס ילד מחונן לכיתה א'? מיהו המורה האידאלי למחוננים וכיצד משפיעה הגאוגרפיה על איתור ילדים בעלי מנת משכל גבוהה במיוחד? הספר במלואו זמין לקריאתכם. עוד באותו עניין, אנו שמחים לבשר על פתיחתו של פורום מחוננים - פורום ייחודי המיועד לאנשי מקצועות הטיפול והחינוך שבמסגרת עבודתם מלווים ילדים מחוננים. מטרתו של פורום המחוננים היא להרחיב את ההתייחסות ולהעלות את המודעות לאתגרים העומדים בפני ילדים מחוננים בכל הקשרי חייהם. הפורום יהווה מרחב להעלאת סוגיות ושאלות המתעוררות בעבודה הטיפולית ויקדם היכרות עם המאפיינים והצרכים הייחודיים של ילדים אלה ושל משפחותיהם. בעלי הרשאה מקצועית באתר בעלי עניין מוזמנים להצטרף לפורום.

שבת שלום!

"אני רץ

אני חייב להספיק כל מה שהעולם מציע

כל זמן שהאויר מגיע

וזה לא מפריע ומלטף אותי

ויש אצלך אור למה לי לעצור..

אני יודע אני זז וזה פוגע

בלב שלי יש חור

שאי אפשר לסגור

ואני רץ"

(מילים: דודו טסה וטלי כץ, לחן: דודו טסה)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
מיטל ריבובסקי נהון
מיטל ריבובסקי נהון
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
איתי סבח
איתי סבח
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שרון כהן
שרון כהן
פסיכולוגית
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז
רעות תמיר
רעות תמיר
מטפלת זוגית ומשפחתית
בוגרת מדעי החברה והרוח
טבריה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), צפת והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.