לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כולנו ילדים של החיים

כולנו ילדים של החיים

עלון פסיכולוגיה עברית | 10/1/2014 | הרשמו כמנויים

הסערה הציבורית שעורר הקמפיין המטריד נגד השמנת ילדים הובילה להסרתו אתמול. הקמפיין, כמו גם ההדים שעורר, מעלים שאלה בנוגע לאופן שבו אנחנו מחנכים/שומרים/מטפלים/מגדלים/מסייעים לילדים שלנו, כהורים וכחברה. כיצד אנחנו מגיבים ל'אחרות', תהא אשר תהא ומסייעים לילד להתמודד עם הקשיים שהיא עשויה לעורר?

על ילדים 'אחרים' וגידולם תוכלו לקרוא בפרק מספרם החדש של עירית ויהודה חגי 'יש לי ילד אחר' הפונה להורים הנאלצים להתמודד עם קשיי הגידול, עם הפחדים בנוגע לעתיד ועם ביקורת הסביבה. הפרק המלא המוצע לקריאה עוסק בינקות של ילדים 'אחרים'מיכל חסון - רוזנשטיין כותבת גם היא על האופן בו ניתן לסייע לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז - במאמרה היא סוקרת את השפעת הפרעת הקשב על התפתחות האישיות ומסבירה כיצד ארגון החוויה הפנימית כך שתהיה קוהרנטית עשוי לפתח את יכולות המנטליזציה וההבנה החברתית ולהפחית תחושות חרדה ודיכאון. אילנה יוספזון השתתפה ביום העיון השנתי של מרכזי הסיוע שעסק הפעם בחרדה הנובעת מפגיעה מינית, וכותבת על החרדה המתעוררת בייחוד עקב פגיעה ממושכת בילדות ועל הדרכים להתגבר עליה בתהליך הטיפולי. מלבד זאת, תוכלו לקרוא ולהרהר במאמר תגובה נוסף לסדרת המאמרים של ד"ר דורית שיקיירסקי - 'תרופות פסיכואקטיביות - לא מה שחשבתם', והפעם - ד"ר חיים היילפרין טוען שהשאלה האם תרופות כגון SSRIאפקטיביות או רק מעשירות את חברת התקופות מחמיצה את הבעיה האמיתית, ומזהיר כי הטיפול התרופתי אינו פותר מצוקות רגשיות אלא רק ממסך אותן. מה דעתכם?

ובינתיים באגף ה'פסיכובלוגיה' הערני-

טור מרתק וחשוב של ד"ר רננה אלרן המסמנת את האמביוולנטיות וההימנעות מטיפול פסיכולוגי בפסיכוזה כ'כתם העיוור' של הפסיכולוגים, ומנסה להסביר מדוע הכשרה מעמיקה והתמקצעות בתחום זה היא אחת הדרכים לשמור על רלוונטיות בימים שאחרי הרפורמה בבריאות הנפש? רועי סמנה מביא לנו עוד חטיף פסיכואנליטי  וכותב 'בשבחי הברברת' - האם 'דיבור ריק' של מטופל  הוא סימן ל'התקפה על החיבורים', או דווקא על זיהוי יעיל של  חוסר הנוכחות של המטפל? איילת וידר כהן, ממשיכה לפרש את פרשות השבוע וכותבת בפוסט החדש בהשראת  'שירת הים' אותה יקראו השבת בבתי הכנסת - על קריעת ים סוף כדרך לגאולה, על שפחות, עבדים של אז והיום, תשוקה וצמיחה. במדור הפודקאסטים שלו, תוכלו להאזין לד"ר ארנון רולניק משוחח עם פרופ' ורדה שוהם פסיכולוגית קלינית חוקרת שאת הקריירה המקצועית שלה פיתחה בארה"ב ומביאה טעימות מפה ומשם.


- פרסומת -

ונסיים בכמה עדכונים פרקטיים - בדף המידע 'מוסדות מוכרים להתמחות' עדכנו את רשימת המקומות המוכרים להתמחות קלינית בהתאם לרשימה שפורסמה על ידי משרד הבריאות בסוף החודש האחרון. ועבור מי שנמצאים כמה שלבים לפני חיפוש ההתמחות - חלון ההרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה עתיד להיפתח בעוד כשבוע וחצי, אז לקראת התקופה האינטנסיבית ומעוררת החרדה הזו, הכנו עבורכם דף מידע ובו ירוכזו קישורים למדריכים הנוגעים לתהליך ההרשמה באדיבות חברת אופק מתא"ם. תוכלו למצוא שם גם 'מורה נבוכים' המרכז בתוכו את כל המידע הדרוש על דרישות ההרשמה של כל מגמה ומגמה. בהצלחה רבה!

"עיני פקוחות מבלי לראות את השמיים

מבלי לראות כחול של ים, ירוק של עץ

מבלי לשמוע מנגינות יפות כמו פעם

מבלי לראות את הדברים כמו שהם.

ילדים קטנים, ילדים גדולים,

ילדים טובים וילדים רעים

את יודעת אמא,

כולנו ילדים של החיים".

(מילים ולחן: שלום חנוך)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
בתאל קיגל קורן
בתאל קיגל קורן
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אור חזן
אור חזן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר גזית וקס
ד"ר גזית וקס
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
נורית סיון
נורית סיון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, קרית גת והסביבה, בית שמש והסביבה
טל ענבר אלטמן
טל ענבר אלטמן
עובדת סוציאלית
יעל מרקוביץ
יעל מרקוביץ
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

שלל טקסטים וחדשות הצטברו השבוע באתר, אז נצא מיד לדרך: בשנים האחרונות מתפתח תחום 'הטיפול הוירטואלי' ואיתו...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.