לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
צרכים רבותי, צרכים

צרכים רבותי, צרכים

עלון פסיכולוגיה עברית | 28/6/2013 | הרשמו כמנויים

תקציב המדינה שעבר בקריאה ראשונה בכנסת לפני כשבוע אמור, לפחות לכאורה, לשקף מענה לצרכים השונים של התושבים - בריאות, חינוך, בטחון, דיור ועוד. אכן, לא פשוט לחלק את העוגה, אך לפי ההצעה הנוכחית מסתמן שבמידה לא מבוטלת, האוכלוסיות המוחלשות והנצרכות הן שוב אלה המשלמות את המחיר הגבוה ביותר.גם בחדר הטיפולים, בבית החולים או בפנימייה, הצרכים של מטופילנו הם אלו שאנו מנסים להעמיד בראש מעיננו. המשגתם של הצרכים, האיזון ביניהם והאופן שבו יש להתייחס אליהם נותרים  כמלאכת המחשבת של המטפל, שצריך להקפיד שלא להזניח את הצרכים שאין מאחוריהם מערכת משומנת של יחסי ציבור.  

השבוע באתר, מציפים הכותבים צרכים שונים - עבור אורנה קסטל, המנתחת במאמרה סרטים לאור התיאוריה הלקאניאנית, האכילה בסרטים אינה משקפת מענה על צורך פיזי וקיומי, כפי שנהוג לחשוב, אלא מגלמת תאווה ותשוקה אנושית. הדוקטורית הטרייה, רננה אלרן, בוחרת להסתכל על האירוע של חלוקת תואר הדוקטור, ולספר על הקושי של נשים להתקדם בתוך המרחב האקדמי, ועל כמה מה שנדמה כמאמץ לשוויון פורמלי ממסך אי שוויון אחר - מה דעתכם? מוזמנים לקרוא ולהגיב. ספר הילדים של שולמית מירון "כך מצאתי לי חבר" שפרק ממנו מתפרסם השבוע באתר, מבקש לעסוק בקושי של ילדים ביישנים ביצירת קשרים אישיים ואולי לשמש מודל לילדים שמתקשים ביצירת חברויות.

ב'פסיכובלוגיה', הסרט הדוקומנטרי "עדויות" עמד במרכז הפוסט שפרסם שמואל ברנשטיין, ומעלה את השאלה אודות הצורך האנושי לתת עדות, בעיקר אודות אירועים טראומטיים. בפוסט נוסף ואקטואלי הנוגע להכרעת בג"ץ בעניין אכיפת סגירת בתי העסק התל אביביים בשבת, כותב ברנשטיין על הצורך של העיר בקריצה והעלמת עין על מנת להיות מטרופולין של ממש - שוקק, משגשג ואפלולי לפרקים. פרופ' עמיה ליבליך בחרה לשתף את קוראי הבלוג שלה בחוויות קריאה בשני ספרי ביכורים, וליוותה אותנו באתרים המנטליים והפיזיים אליהם הספרים הובילו אותה. בבלוג "כתיבה יצירתית" התפרסם הסיפור הקצר "פוליסיד" לכרמלה שטיין, שמקלף את הטיח של הזוגיות, וחושף יסודות רעועים.

נסיים עם "שפיות זמנית" שם שאלנו השבוע גם משהו על הצרכים המקצועיים שלנו כאנשי טיפול: הצורך שלנו בעבודה (עליו משרד הכלכלה מנסה לתת מענה מעט מביך), הצורך שלנו בהכשרה מקצועית (שסקר שפרסם המטה המשותף של הפסיכולוגים הראשיים בפסיכולוגיה קלינית מנסה לאפיין), והצורך שלנו להישאר נאמנים לתיאוריה, גם במחירים של פגיעות נרקיסיסטיות (בביקורת שפורסמה על ספרה של נינה קולטארט).

"כולנו זקוקים לחסד

כולנו זקוקים למגע

לרכוש חום לא בכסף

לרכוש מתוך מגע

לתת בלי לרצות לקחת 

ולא מתוך הרגל.."

(מילים: נתן זך, לחן: אילן וירצברג)


- פרסומת -


- פרסומת -

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ענת בבא
ענת בבא
עובדת סוציאלית
ורוניקה עובדיה
ורוניקה עובדיה
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, פתח תקוה והסביבה
כרמית קולץ- נהיר
כרמית קולץ- נהיר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
תמי גפן
תמי גפן
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה
יוסף קליינר
יוסף קליינר
פסיכולוג
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכל וידן מהלמן
מיכל וידן מהלמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.