לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
היום גיליתי את האדם שבך

היום גיליתי את האדם שבך

עלון פסיכולוגיה עברית | 25/1/2015 | הרשמו כמנויים

בתום שבוע רווי מתח, בצבצה השמש והתחילה לשרטט בעדינות את קווי המתאר של אביב מיוחל, תחילת חודש שבט. ובינתיים באתרנו, לבלבו חומרים מקצועיים הזמינים לקריאתכם:

במאמרו המעמיק פורש פרופ' יואל אליצור את עקרונות תכנית התקשרו"ת (הורות תומכת קשר ותקווה) להכשרת הורים: תכנית בעלת השפעה מבוססת מחקר להפחתת בעיות התנהגות ולשיפור היכולות הרגשיות-חברתיות של ילדי גן, לצד השפעה מטיבה על הוריהם. התכנית מתחילה באיתור ילדים בסיכון להתפתחות הפרעות התנהגות ומציעה התערבות מוקדמת ומניעתית באמצעות קבוצות פסיכו-חינוכיות של הורים. המניעה מוגדרת לא-רק במונחים של שינוי התנהגותי אלא גם בשיפור הוויסות העצמי והיכולות הפרו-חברתיות של הילד, בדגש על שיתוף פעולה. ההתערבות נעשית באמצעות עבודה עם המבוגרים המשמעותיים בחיי הילד בקבוצות שמעניקות ידע ותמיכה כמו-גם כלים מבוססי מחקר לפעולה. מומלץ מאד. עידית סטרול קאופמן השתתפה ביום עיון בנושא אינטרסובייקטיביות וחשיפה עצמית של מטפלים בפסיכותרפיה, שנערך מטעם קבוצת 'שיח' ומביאה לנו סקירה של ההרצאות שהקיפו את הנושא מזוויות רבות ומעניינות -חשיפה עצמית בראי התאוריה, סוגים של חשיפה עצמית וחשיפה ככלי טיפולי - למה כמה ואיך?.

פרידה ממטופל כאובדן? רועי סמנה נפרד ממטופלת ותיקה וקרובה לליבו ולוקח אותנו למסע קצר דרך מודל שלבי האבל הנודע של קובלר רוס, מנקודת מבטו של מטפל ה'מאבד' מטופל. מומלץ לכל מי שאי פעם סיים טיפול, כמטפל וכמטופל - זאת אומרת, לכולם. רות נצר קוראת בפרשה הקודמת 'וארא' ומהרהרת בריבוי שמות האל כריבוי העצמי ובכוחו של הגמגום.

עדכון  חשוב היישר משולחן הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קליניתרשימה עדכנית של מוסדות מוכרים בפסיכולוגיה בהם מתפנה מלגה להתמחות בפסיכולוגיה קלינית, שיקומית, התפתחותית ורפואית. מוזמנים להציץ.


- פרסומת -

לסיום, אנו שמחים לבשר כי בעוד שבועיים יפתח המפגש השלישי המקוון בסדרת 'שיחות על פסיכותרפיה -תשע"ה'. המפגש שיתקיים בתאריכים 8.2-15.2 ,יעסוק בשיטת ה AEDP - עבודה חוויתית עם רגשות חיוביים בטיפול חוויתי דינמי מואץ. במפגש תתארח הפסיכולוגית נטע עופר, מרצה בבית הספר החדש לפסיכותרפיה, נציגת ישראל בוועדה הבינלאומית של ה AEDP . מאמר קריאה שיהווה חומר רקע לדיון כבר ממתין לכם בפורום וזמין לקריאת המשתתפים. אנשי מקצוע בעלי הרשאה מקצועית מתאימה, שטרם הצטרפו כחברים בפורום המפגשים ומעוניינים לצפות בדיונים ו/או לקחת בהם חלק פעיל, מוזמנים לעשות זאת בהקדם. כתמיד, לשאלות ניתן לפנות לתיבת המערכת(hebpsy.content@gmail.com)  .

שבוע טוב   "היום גיליתי

את האדם שבך, אתה מבין

את חולשותיך, את העובדה

שאתה קצת נוזלים ומלא - את אדמה

מבוללים יחד, וצבועים

פיגמנט בשיטה מדויקת,

אבל די פגיעה..."

( מילים: מאיר ויזלטיר, מתוך: 'פנים וחוץ', הוצאת הקיבוץ המאוחד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אורית גודקאר
אורית גודקאר
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
ורד בן-דוד
ורד בן-דוד
חברה ביה"ת
פרדס חנה והסביבה
עינב איזרזר
עינב איזרזר
פסיכולוגית
שיראל בוטבול
שיראל בוטבול
פסיכולוגית
רונן יעקובסון
רונן יעקובסון
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר רעות זרחוביץ
ד"ר רעות זרחוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

הימים האלה, שבין פורים לפסח, מצטיינים בדרך כלל במעין דחיסות קיומית. כולם מנקים, מאווררים, מחליטים, משנים,...
  בתחילת השבוע ציינו את יום האישה. נראה שהסיבות לשמר את היום הזה, וליצוק לתוכו תוכן משמעותי, לא...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.