לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ליאור, אסי וסבו משה, מי הוא זה שמחובר ומי הוא זה שצנח?.

ליאור, אסי וסבו משה, מי הוא זה שמחובר ומי הוא זה שצנח?.

daniel becker | 14/11/2013 | הרשמו כמנויים

אפשר לאהוב את הסדרה "מחוברים", אפשר שלא. אפשר שהיא משקפת את המציאות ואפשר שהיא משקפת את המה שה"מחובר" התורן והעורך של הסדרה חושבים שזאת המציאות או רוצים שנחשוב שזאת המציאות. בכל מקרה נראה לי שלא ניתן להתעלם מהסדרה בתור מראה, גם אם מעוותת של התרבות העכשווית.

בעונה האחרונה - "מחוברים פלוס" כיכבו ארבעה גברים וביניהם בלט ליאור דיין. אין ספק שדמותו של ליאור דיין ב"מחוברים" עונה על כל המאפיינים של הגבר גיבור התרבות של ימינו, הוא משתקף בסדרה כמתיילד/מתכרבל, מרושל במקצת ומפוזר הרבה, needy, דברן בלתי נלאה, רגיש ביתר כלפי אשתו וכלפי אביו, עסוק בחיטוט בעברו ובמה ששתו לו ואכלו לו, פוחד שביום הולדת יקבל מתנה קורס צניחה, מהסס אם ביום ההולדת שלו מותר לו לדרוש כוס קפה לפני שיתפנה להפתעות שהכינו לו, מתבוסס במערכת מורכבת ותלותית עם אמו דרך סקייפ.

בפרק הלפני האחרון כל "מחובר" מבקש להראות צד באישיותו שלדעתו לא בא לידי ביטוי לאורך הסדרה. ליאור בתורו אומר :" כל הפן הגברי שלי הוא לא בא לידי ביטוי בעונה הזאת", מסביר שכולם חושבים שהוא עסוק בלכתוב ולחשוב אלא שהוא דווקא עוסק בשיפוצים קטנים. להמחשת העניין ולהראות את כישוריו הגבריים מובא אירוע פתטי, אם לא גרוטסקי (בעיני). בעת מעבר דירה, ליאור עושה ניסיונות חוזרים לתלות תמונה בצורה סבירה, ואף בסופו של דבר מצליח, אלא שנותר רווח בין הקיר לתמונה. ליאור מחכה לבואה של אשתו לקבל את הציון בגבריות ומצפה שהיא תראה "שיכולה לסמוך על בעלה". כאשר אשתו מגיעה הביתה היא מבחינה ברווח ובכל פרט עקום ואינה מוכנה לשמוע תירוצים, מבלי משים מפנה לו את הגב ומורה לו (פוקדת עליו?) לפנות לאביה ולבקש ממנו שהוא יעשה זאת תוך כדי שהיא מפטירה "שיפוצניק אתה לא". לא מכיר את ליאור דיין וכלל לא חשוב מיהו באמת. מה שחשוב בעיני הוא כי בשעתיים מתוך ה 400 שליאור צילם על עצמו, זה אשר בחר העורך להציג. לא פחות חשוב מזה הוא שבסקר לא מדעי שעשיתי בין הנשים שאיתם שוחחתי על הסדרה גיליתי כי בלי הבדל גיל, מעמד, עמדות פמיניסטיות, קריירה או מצב אישי כולן רואות בליאור את הגבר של הסדרה.


- פרסומת -

מה זה אומר על הגדרתה של גבריות כיום? למה הגבריות ה"רכה" היא המועדפת?, האם יש כאן תגובה של חברה – ולא רק של ליאור לסבא משה? ושאלת השאלות מבחינתי: האם הטרגדיה של אבא אסי הוא כי אומנם הוא לא חשש מלהתנדב לצנחנים אך בסופו של דבר צנח בפער הבלבול שבין שני דורות כל כך קוטביים מבחינת גבריות כמו התהום שבין דורו של סבא משה לבן דורו של ליאור??.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכולוגיה חברתית, מגדר, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, פוליטי
יפעת הנדל
יפעת הנדל
פסיכיאטרית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
נועה פרן דרומי
נועה פרן דרומי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רקפת כץ-טיסונה
רקפת כץ-טיסונה
פסיכולוגית
שפלה

עוד בבלוג של daniel becker

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.