לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
יוני אלקינס

יוני אלקינס

יוני אלקינס

עובד סוציאלי מאומת
מספר רישום בפנקס העו"סים: 24290

אודות יוני אלקינס בקצרה:

  מי אני לאורך שנותיי כקב"ן בצבא רכשתי הכשרות רבות בתחום הטיפול ומהם פיתחתי את גישתי הטיפולית כיום המבוססת EMDR בשילוב עם עקרונות מיינדפונלס וגישתו של אדלר. הרציונאל הטיפולי שלי הוא שהסבל שהאדם חווה נובע...

פניה אל יוני אלקינס

אודות יוני אלקינס

 

מי אני

לאורך שנותיי כקב"ן בצבא רכשתי הכשרות רבות בתחום הטיפול ומהם פיתחתי את גישתי הטיפולית כיום המבוססת EMDR בשילוב עם עקרונות מיינדפונלס וגישתו של אדלר.
הרציונאל הטיפולי שלי הוא שהסבל שהאדם חווה נובע מחוויות או אירועי עבר שלא עברו תהליך של עיבוד מסתגל ובעקבות כך יוצר "תקיעויות" שונות שלא מצליחים להתגבר עליהם, הבאות לידי ביטוי בסימפטומים המוצגים. "תקיעויות" אלו יכולות להיות בתחום הבינאישי, הרגשי, הפיזיולוגי או החשיבתי, לדוגמא: סיוטי לילה, עצבנות, קשיים בקשר זוגי או חברתי, קושי בעבודה, לחצים, חרדות ואינספור סוגים אחרים של התבטאויות של קשיים של האדם. העקרון הוא שבאותו זמן של האירוע שקרה, וייתכן שקרה לפני שבועות, חודשים, שנים או אף עשורים, התגובה שנראית תקועה ולא מסתגלת כיום, הייתה אז יעילה. רק שכיום כשהמצב שונה, לא היה מעבר נכון שאפשר הסתגלות לסיטאוציה החדשה. הנחת היסודי היא שקשה להבין זאת מכיוון שהעיבוד נעשה בצורה לא מסתגלת ולכן עם כל הרצון להשתפר או לעשות שינוי, לא מצליחים.

לאור כך, הטיפול בנוי כך: 
בתחילת הדרך, ולאחר ביסוס הקשר הטיפולי, רוכש המטופל כלים פרקטיים להתמודדות עם הקשיים (כגון איך יכול להתמודד עם החרדות, עצבים, וכו) ואנו מחזקים יחד את המשאבים שלו. לאחר שמספיק מחובר לכוחותיו ומשאביו אנו מחפשים יחד איך הגיע למצב שלו כיום, מה האירועים שלא "עובדו כראוי" וכיצד הביאו לסימפטומים שלו, ומבצעים עיבוד מחדש של אירועים אלו בעזרת תנועות עיניים (או מכשיר צלילים ורטט) שהוכח מחקרית כמכריח את המוח לעבד. 
העיבוד נעשה על ידי המוח של המטופל עצמו ובסיומו, האירוע המטריד או הגורם למצוקה מקבל את הפרופורציות המתאימות שמאפשרות למידה יעילה ממנו בצורה מסתגלת ובעקבות כך, הסימפטומים יורדים גם הם.

חשוב להדגיש שעקרון זה עובד לא רק על פוסט טראומה, אלא גם על כמעט כל בעיה אחרת, שכן ברוב המוחלט של המקרים, הבעיה נגרמה מאירוע עבר (יכול להיות אפילו אירוע שלכאורה נראה פשוט) על אף שעד להגעתו לטיפול, האדם לא הצליח לקשר בין הסימפטום לאירוע והלמידה הלא מסתגלת ממנו.

המסע המשותף משלב כלים של הרפייה, מיינדפונלס, הרגעה ולמידה כיצד להתמודד יותר בקלות עם חרדה ולחץ, אשר מאפשרים את המשך המסע בצורה נסבלת. בשביל לעבור טיפול יעיל לא חייבים בהכרח לסבול.

אשמח לצאת יחד למסע,
ואתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני לברר התאמה של הטיפול למצבכם הספיציפי.

 

הכשרה מקצועית

תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית
תואר שני בעבודה סוציאלית במגמת טיפול ישיר עם התמחות בטראומה מהאוניברסיטה העברית
מטפל מוסמך מטעם EMDR אירופה ומדריך EMDR בהסמכה

​​​​​​​

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של יוני אלקינס, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי יוני אלקינס ובאחריותו/ה.