לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
יעל רוזנשטיין-חלפון

יעל רוזנשטיין-חלפון

יעל רוזנשטיין-חלפון

עובדת סוציאלית קלינית

עובדת סוציאלית מאומתת
מספר רישום בפנקס העו"סים: 30593

שמי יעל, עובדת סוציאלית קלינית MSW, ואני עוסקת בפסיכותרפיה בגישה הפסיכואנליטית. אני מציעה טיפול נפשי למבוגרים (מעל גיל 18) בקליניקה פרטית באשקלון. הטיפול מיועד לאנשים החשים קושי או מצוקה נפשית בחייהם. לרבות בשל;... קראו אודותיי בהרחבה...


פניה אל יעל רוזנשטיין-חלפון

אודות יעל רוזנשטיין-חלפון

שמי יעל, עובדת סוציאלית קלינית MSW, ואני עוסקת בפסיכותרפיה בגישה הפסיכואנליטית. אני מציעה טיפול נפשי למבוגרים (מעל גיל 18) בקליניקה פרטית באשקלון.

הטיפול מיועד לאנשים החשים קושי או מצוקה נפשית בחייהם. לרבות בשל; דכאון, חרדה, משבר, אבל ואובדן, פרידה, טראומה, פגיעה מינית, הפרעות אכילה, קשיים במערכות יחסים, קשיים אישיותיים, קשיים בויסות הרגשי, סביב ערך עצמי, קשיי הסתגלות, בדידות, ריקנות, תחושת חוסר משמעות, תקיעות, סוגיות סביב זהות עצמית, קושי בביטוי העצמי, קשיים סביב הגיל השלישי, סביב ההורות, קשיים הקשורים לבריאות הנפש של האשה (פוריות, הריון, לידה, וכיוב), ועוד.

טיפול הוא בעיניי תהליך משותף, של עבודת עומק, הדורשת זמן, מוטיבציה, והתמדה, ושמניסיוני ביכולתו לחולל שינוי התפתחותי ממשי. אני מאמינה ששינוי נפשי שכזה, מתרחש מתוך התבוננות פנימית, וחוויה בלתי מתפשרת של עיבוד הכאב הפרטי, במסגרת הקשר הטיפולי הבטוח שנרקם בין מטפל ומטופל. כך, מתאפשר למטופל, במרחב קבוע, מוגן ולא שיפוטי, להיפגש באמת, עם עצמו.

העבודה הטיפולית מותאמת באופן פרטני לצרכי המטופל ומתחשבת במאפיינים רבים, כמו סיבת הפניה, חומרה, היסטוריה אישית, נסיבות עכשוויות ועוד. יחד עם זאת, באופן כללי התהליך מתמקד בהרחבת היכולת הנפשית להיות במגע רגשי, גם אם הדבר אינו פשוט מאחר ומפגיש עם רגשות לא נוחים שאחרת היינו מעדיפים שיורחקו מאיתנו. ניסיונות להרחיק רגשות קשים ומשמעותיים יכולים להיות מובנים בהחלט, אך בפועל, דרכים מוקיעות כאלה לרוב לא צולחות, והאדם נותר לא פעם עם חוויה לא פתורה שמוצאת דרכי ביטוי בחייו (בין אם בנפש, בגוף או בשניהם), ושבדרך כלל מעיקות וחוסמות התפתחות ותפקוד.

בטיפול ניתן מקום של ממש, קבוע ובטוח, שבו עובדים עם דפוסים נפשיים מעכבים, שלעיתים משתחזרים במהלך החיים. אנו שואפים להעניק משמעות ופשר למתרחש בחיי הנפש של המטופל, ומתוך התהליך הטיפולי כולו, נוצר מרחב שבו המטופל יכול לפתח את הסקרנות שלו בעצמו, את כוחותיו, ואת דרכו הייחודית והאותנטית בעולם.

הפנייה לטיפול היא צעד רב משמעות. להיות בקשר טיפולי לאורך זמן, זו בחירה אישית שיכולה להופיע מתוך מגוון מצבים. לעיתים זה יכול להרגיש כאילו כבר 'אין ברירה', לעיתים משבר או טראומה הם אלה שמביאים לטיפול, לעיתים זה מרגיש שהתנאים הבשילו ו'הגיע הזמן', ואולי אפילו 'הגיע הזמן מזמן', לעיתים ברור ש'משהו לא בסדר איתי' אך לא ברור מה, ולעיתים הפנייה לטיפול מעוררת רתיעה, אמביוולנטיות וקושי, ודורשת אומץ והתמודדות עם קונפליקט. תהה נקודת הפתיחה אשר תהה, בעיניי זו בחירה, גם אם לא פשוטה, שטומנת בחובה כוונות ומשאלות של אמת, תקווה ותיקון.

משך ואופי הטיפול. מטופלים רבים מקווים שסופה של כל שעה טיפולית תאופיין באנחת רווחה והטבה כללית ומיידית במצבם הנפשי והכללי. ומשכך, לא פעם מתאכזבים כשמגלים שטיפול בגישה הדינאמית-פסיכואנליטית לא מספק רווחה מהסוג הזה, אין בו פתרונות בזק ולמעשה מתנהל באופן ובמקצב אחר. באופן הפותח מרחב, שלעיתים מעולם לא היה, להתמודדות לא רק עם הסימפטומים שאיתם המטופל מגיע ושנמצאים, מעיקים 'על פני השטח' הגלוי והידוע, אלא גם עם חוויות הנפש שמחוללות אותם - דבר הדורש תהליך עומק שלרוב אינו מוגבל בזמן. כך, שמתוך הקשר עם המטפל, נוצרת בהדרגה הבנייה פנימית חדשה, שמאפשרת אינטגרציה, מודעות והתארגנות מחודשת בכדי לשאת אחרת, את חוויות החיים.

השכלה אקדמית: 

נסיון מקצועי:

ניסיון קליני של מעל 10 שנים, במספר מגוון של מסגרות ציבוריות, בין היתר במרפאה לבריאות הנפש 'רמת-חן' של שרותי בריאות כללית בת"א, ובמרכז לבריאות הנפש לילד ולמתבגר בבי"ח ברזילי באשקלון. התמחיתי בעבודה עם אוכלוסייה מגוונת על הרצף הפסיכיאטרי ובתוך צוות רב מקצועי, בפסיכותרפיה פרטנית וקבוצתית, התערבויות זוגיות ומשפחתיות, ומתוך עמדה המשלבת ראייה פסיכו-סוציאלית המתייחסת למציאות הנפשית הפנימית ולאופן שבו היא מתכתבת בתוך מציאות החיים החיצונית והפרטיקולרית של כל אדם. במסגרות השונות בהן עבדתי, התמחיתי בטיפול נפשי לפי מגוון של גישות ושיטות, שאפשרו לי להיות מצוידת בניסיון רחב ומעמיק.

ליצירת קשר: 050-9175646

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של יעל רוזנשטיין-חלפון, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי יעל רוזנשטיין-חלפון ובאחריותו/ה.