לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
18
פברואר

סדנת יחסי הקבוצות הבינלאומית של אפק 18-23.2.24

23/2/2024 - 18/2/2024 | פורסם על ידי משה ברגשטיין

לחשב מסלול מחדש: סמכות, זהות ושייכות בימים של טלטלה טקטונית
סדנת יחסי הקבוצות הבינלאומית ה-36 של אפק
18-23.2.24 במלון עדן אין, זכרון יעקב

קישור לפרטים המלאים:
https://ofekgrouprelati...b-intgrc2024/
שימו לב להרשמה המוקדמת בעלות מופחתת עד 20.12.23.

בימים אלו מתנהלת מלחמה בישראל. ההזמנה להתכנס בישראל דווקא עכשיו נראית כמעט בלתי סבירה. למרות זאת ואולי בגלל זאת, אנו מוצאים ערך רב באירוח סדנת יחסי קבוצות הבינלאומית ה-36 של אפק, שמתוכננת להתקיים ב-18-23 לפברואר 2024.
האירועים האלימים שפרצו בישראל ב-7 באוקטובר מטלטלים את חייהם של רבים בישראל ובעזה ויוצרים הדים בעולם כולו. בריתות וקואליציות מאותגרות וסוגיות יסוד של זהות ושייכות נדרשות לבחינה מחודשת. במקביל למתרחש בישראל, תנועות טקטוניות סוחפות את העולם כולו. המלחמה באוקראינה ממשיכה להשתולל, גבולות מתהדקים באופן שמגביל את הגישה למדינות המערב הפריבילגיות, תנועות ימין לאומניות מתעוררות חדשות לבקרים ואנו פוגשים עמדות שהולכות ונהיות קשיחות, מקוטבות וחסומות לדיאלוג. נראה כי לצד התפתחות טכנולוגית מואצת ומרשימה, גובר החשש שהאנושות נסוגה לאחור.
השאלות שעולות בימים אלו הן בה בעת קולקטיביות ואישיות, וניתן לחוות אותן בתחושות הגוף, במפגשים עם אחרים/ות, דרך עיני הילדים ובהבזקים רגשיים לא צפויים בנסיעה ברכב או ברגעים של הרהור.
בתוך הכאוס ואי הוודאות, ניתן לחוש בתנועה המתרחשת ברבדים עמוקים. מבנים נפשיים ישנים מתערערים, מאתגרים את הגדרות הזהויות שלנו ומאיימים על קווי היסוד של מה שהגדרנו כ'בית'. שאלות על מנהיגות מתעוררות ותהיות מי ומה יובילו אותנו קדימה. אנו נדרשים לבחון מחדש את האופן שבו אנחנו מתייחסים לסמכות, של עצמנו כמו גם של אלו המוגדרים פורמלית כבעלי הסמכות.
לצד אובדן, מועקה והרס, ניתן להבחין גם בהנחת יסודות של מבנים נפשיים חדשים וצמיחה של תודעה חדשה.
סדנת יחסי קבוצות הבינלאומית ה-36 של אפק מציעה הזדמנות ייחודית להתבוננות בשאלות הקולקטיביות והאישיות גם יחד וחקירה שלהן. באמצעות למידה מהחוויות וההתנסות העולות במפגש המשותף בכאן ועכשיו של הסדנה, אנחנו מקווים להרחיב ולהעמיק את התובנות ביחס לדינמיקה הגלויה והסמויה של עצמנו בקבוצות, בארגונים ובחברה.
אנו מזמינים אותך להצטרף לסדנה בישראל לא רק למרות הנסיבות העכשוויות, אלא דווקא בעטיין. גישת יחסי קבוצות יכולה לסייע להבנה, העמקה והתמקמות בתוך המציאות המורכבת ולהציע אפשרות להתבוננות ותנועה.

תגיות: