לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
24
יוני

יום עיון- הפרעות ביחסים או יחסים בהפרעה?

24/6/2013 | פורסם על ידי טליה שיפר

האגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי שמחה להזמינך ליום עיון מרתק בנושא: הפרעות ביחסים או יחסים בהפרעה?
יום העיון יתקיים ביום שני, 24 ביוני 2013, בין השעות: 9:30-15:30, בבית חומה- רמת אפעל .
תוכנית יום העיון:
9:30-10:00 התכנסות ורישום.
10:00-11:00 – טנגו של "שנאה אוהבת" : הדינמיקה הזוגית בנישואין עתירי קונפליקט- הדינמיקה של זוגות המעורבים בנישואין עתירי קונפליקט מאופיינת ברמה גבוהה של מנגנוני הגנה, פיצול והשלכה, תהליכי תיקון (reparation) ונקמה (retaliation). מנגנונים אלו יוצרים מעגלים של אימה ופחד, נקמה, וניסיונות כושלים לתיקון.
בהרצאה יושם דגש על עולמו הפנימי של כל אחד מבני הזוג ועל האינטראקציה ביניהם שיוצרת "ריקוד" זוגי לוהט של "שנאה אוהבת", זאת באמצעות תיאוריות יחסי אובייקט. ההרצאה תתמקד במורכבות הדינמיקה בה המציאות הפנימית והחיצונית, גורמות להתמשכות והחרפת מעגלי הקונפליקט, ותבחן את השלכותיהם על הטיפול הזוגי.
ד"ר זיוה לויטה- עובדת סוציאלית קלינית,מטפלת ומדריכה מוסמכת בטיפול משפחתי וזוגי. קליניקה פרטית לטיפול אישי וזוגי, רמת השרון, לצד הדרכה והוראה בעיקר בטיפול זוגי פסיכודינמי.בעבר, מנהלת תחנות לייעוץ נישואין.

11:00-12:00– "זוויות התייחסותיות על יחסי גומלין בין קשיים נפשיים של בני הזוג לבין המערכת הזוגית"– ההרצאה תעסוק בבחינת התפיסה של יחסי הגומלין בין קשיים נפשיים של אחד מבני הזוג או שניהם לבין הדינמיקה של המערכת הזוגית. תוך הצגה של מושגי יסוד בתיאוריה ההתייחסותית, תנסה ההרצאה לבחון כיצד הם יכולים לאפשר המשגה של יחסי הגומלין הללו ועבודה טיפולית לקראת שיפור בו זמני של חיי נפש של כל אחד מבני הזוג והדיאדה גם יחד. מושגים כמו הכרה הדדית, השלישי ההתייחסותי, מצבי עצמי ודיסוציאציה ישמשו כבסיס לדיון. דוגמאות קליניות ישולבו בהרצאה.
ד"ר שרון זיו ביימן- פסיכולוגית קלינית, מנהלת שותפה "קבוצת שיח- מכון לפסיכותרפיה התייחסותית", יו"ר הפורום הישראלי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית, חברת סגל המרכז ללימודים אקדמיים אור-יהודה וסגל ביה"ס לפסיכותרפיה קצרת מועד ע"ש אלי חן ז"ל בביה"ס לעבודה סוציאלית בבר-אילן, חוקרת בתחום הפסיכותרפיה, פרקטיקה פרטית במבוגרים וזוגות בתל-אביב ובהוד-השרון.

12:00-12:15– הפסקה קצרה

12:15-13:15–"דילמות לגבי קשר זוגי או אובססיות לגבי מערכות יחסים?"- מרבית בני האדם יסכימו שלקשרים אינטימיים ישנה חשיבות רבה וכל אחד מאתנו חווה שאלות לגבי מידת ההתאמה, מידת האהבה, מידת המשיכה או עסק בתכונות אלו או אחרות של בן או בת הזוג. עבור אנשים מסוימים שאלות אלו הופכות לספקות מייסרים שאינם מאפשרים לחוות את הקשר ופוגעות ביכולת לקבל החלטות לגבי הקשר. בהרצאה זו יציגו המרצים את מחקריהם בנושא אובססיות הקשורות במערכות יחסים, הקשר שלהם להפרעה טורדנית כפייתית וקווים מנחים ראשוניים לטיפול בבעיה, כמו כן תוצג טורדנות כפייתית הממוקדת במערכות היחסים וטורדנות כפייתית הממוקדת במגרעות הנתפסות על בן/בת הזוג.
ד"ר גיא דורון- בוגר לימודי דוקטורט בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת מלבורן באוסטרליה ובעל ניסיון בעבודה קלינית בבתי-חולים, במרכזי מחקר קליני ובפרקטיקה פרטית. כיום הינו מרצה בכיר בבית-הספר לפסיכולוגיה שבמרכז הבינתחומי בהרצליה.
ד"ר דני דרבי- פסיכולוג קליני וד"ר למיניות האדם. הקים ומנהל את מרכז קוגנטיקה- המרכז הישראלי לטיפול קוגנטיבי התנהגותי וכן מייסד ומנהל של מרכז חושים לטיפול מיני. יחד עם פרופסור פטרישה ריסיק פרסם את הספר- אופקים חדשים- טיפול בתסמונת פוסט טראומטית בעזרת עיבוד קוגניטיבי שראה אור בעברית בשנת 2012. בשנים האחרונות מקדיש את זמנו למחקר של הפרעה טורדנית כפייתית הממוקדת במערכות יחסים ולפיתוח תוכניות טיפוליות עבור הסובלים מתופעה זו ותופעות דומות.
** בשנת 2011 הקימו ד"ר דורון וד"ר דרבי את היחידה לחקר אובססיות במערכות יחסים במרכז הבינתחומי בהרצליה. יחידת המחקר עוסקת בחקר התופעה והיתה הראשונה לחקור תחום זה.

13:15-14:00 - הפסקת צהריים.

14:00-15:30– "תסריטים ידועים מראש?" - על השפעת הורות עם מאפיינים של הפרעת אישיות על ההתפתחות הנפשית של ילדיהם- ההרצאה תדון בהשלכות ההתפתחותיות של דינמיקה משפחתית בה ההורים הסובלים מהפרעות אישיות קשות (גבולית, נרקיסיסטית, סכיזואידית וכד') על היכולת של הילד לפתור תהליכים של ספרציה אינדיוידואציה, וויסות רגשי ודחפי, וגיבוש קביעות וזהות.
אבי שרוף – פסיכולוג קליני מדריך, המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת תל-אביב, התוכנית לפסיכותרפיה אוניברסיטת חיפה ובר-אילן. פסיכולוג ראשי (לשעבר) ביה"ח נס-ציונה.

דמי השתתפות:

לנרשמים עד 3.6 לנרשמים מ- 4.6 אילך לנרשמים במקום
חבר/ה באגודה : 190 ₪ 210 ₪ 230 ₪
אורח/ת : 210 ₪ 230 ₪ 250 ₪

÷לאזרח/ית ותיק/ה וסטודנטים/ות תינתן הנחה של % 10 ( בצירוף אישור /תעודה בלבד!)
תנאי תשלום: ניתן לשלם ב 2 תשלומים : תשלום ראשון – בהרשמה, תשלום שני- 20.6.2013 יש לשלוח
את שתי ההמחאות יחד ( לפקודת האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ).
ניתן לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי.
המחיר כולל: דמי השתתפות, כיבוד וארוחת צהריים קלה.
ביטול השתתפות: 10% דמי ביטול ייגבו עד יום שני, 17.6.13, החל מיום שלישי 18.6.13 חיוב מלא.

טופס הרשמה: הפרעות ביחסים או יחסים בהפרעה? 24.6.13
לכבוד: האגודה הישראלית לטיפול במשפחה; ת.ד. 2628, רעננה.
טלפון: 09-7467064; פקס: 09-7467065 ; venezia@netvision.net.il

שם משפחה ופרטי ____________________________________________________________

כתובת ______________________________________________ מיקוד _________

טל' בית: __________-__0 נייד: __________-__05 דוא"ל: _________________________

חבר/ה באגודה: כן / לא מס' חבר _______ מצ"ב המחאה בסך ______ ₪ תשלומים : 1 / 2

כרטיס אשראי ______________ מספרו: _____________________________________

תוקף ____/____ ת.ז. ______________________

תאריך _________ חתימה ___________

תגיות: