לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
19
אפריל

אוטיזם ופסיכואנליזה- הצעה לדיאלוג פורה

19/4/2013 | פורסם על ידי ארנונה זהבי

מרצה: ארנונה זהבי, מתדיינת: פרופ' נורית ירמיה
בהרצאה יתוארו האופנים בהם מתקיים דיאלוג פורה ומעשיר הדדית בין גוף הידע הפסיכואנליטי לבין ההיכרות המעמיקה הקיימת היום לגבי מאפייני האוטיזם, על מנגנוני הוויסות התחושתי והרגשי ועל הדפוסים הקוגניטיביים האופייניים ללקות זו.
בעוד מונחי העצמי של וויניקוט, פוזיציות הנפש של קליין ואוגדן, תפיסות החשיבה של ביון ושל פונאגי – מעשירים את היכולת המקצועית שלנו לקיים את התהליך הטיפולי הארוך והתובעני הנדרש עם ילדים אלו, ההבנות הקליניות והמחקריות על אוטיזם מצידן מאפשרות חידושים בחשיבה הפסיכואנליטית. ההרצאה תדגים את האופן בו ניתן לעשות שימוש בעבודה פסיכואנליטית עם ילדים בספקטרום האוטיסטי מתוך הבנה של הלקות הנוירולוגית ומאפייניה.
בהרצאה יובאו דוגמאות מתוך טיפולים בילדים עם אוטיזם, כבסיס לדיון בשאלות הקליניות הקשות שעולות בטיפולים כאלו ובטיפולים אחרים, כמו למשל: מתי התנהגות של ילד אוטיסט מבטאת תכנים רגשיים קונפליקטואליים ומתי את אופן הקליטה הייחודי שלו את העולם? האם ילד שמתעקש לחזור על אותו משחק תבניתי זמן ממושך הינו ילד חרד ממצבים שאינם בשליטתו או שהוא תופס את המשחק הנבחר כבלתי מופרד מהמטפל שלו? בהרצאה יתקיים דיון חי עם הקהל, וינתנו דוגמאות של פירושים התומכים ומסייעים בהתפתחות, תוך כדי דגש על העזרים שמאפשרים לילדים בספקטרום האוטיסט בכל רמות התפקוד, לפענח את תקשורת המטפל המפרש.

הדוברים:
ארנונה זהבי, פסיכואנליטיקאית חברה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו, מתמחה בפסיכותרפיה דינאמית לילדים בספקטרום האוטיסטי וממקימי המסגרות הטיפוליות האינטגרטיביות לאוטיזם בגיל הרך של אלו"ט.
פרופסור נורית ירמיה, המגמה הקלינית במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. פסיכולוגית קלינית והתפתחותית וחוקרת בעלת שם בין לאומי בתחום האוטיזם.

ההרצאה תתקיים ביום ששי ה19 באפריל 2013 בשעה 12:00-14:30, ב"תיכונט" (שושנה פרסיץ 3 תל אביב).
המחיר למפגש אחד 70₪. המחיר לסדרה כולה 240 ₪. המחיר לסטודנטים 50 ₪. המחיר כולל קפה ומאפה.
להרשמה יש לפנות להגר חג'ג'-ברגר במייל: hagar@taicp.org.il או בטלפון 03-5278332
ניתן לשלם טלפונית באשראי, או לשלוח המחאה לכתובת:
מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו ת.ד. 39517 תל אביב 61394
מספר המשתתפים מוגבל על מנת לאפשר דיאלוג עם קהל המשתתפים.

ההרצאה הינה השנייה בסידרת הרצאות מטעם מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו המיועדת לאנשי המקצוע בתחומי בריאות הנפש, סידרה העוסקת בסוגיות מרכזיות בעבודה הקלינית ובחשיבה הפסיכואנליטית בת זמננו.

תגיות: