לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
4
יוני

יום עיון: לא על הלחם לבדו - זוגיות ומשפחה לצד שינויי קריירה

4/6/2012 | פורסם על ידי טליה שיפר

יום העיון יתקיים ביום שני, 4 ביוני 2012, י"ד בסיון, תשע"ב, בין השעות 9:00-15:30, באולם "בית חומה" בסמינר אפעל, רח' היסמין 1, רמת אפעל. חניה במקום. תשומת לבכם למועדי ההרשמה

התקופה בה אנו חיים מאופיינת במוביליות גדולה מאד ושינויים בעבודה הנובעים מסיבות כמו פיטורין, משברי חיים, מעברים, נכויות, מחלות וגם פרישה. רוב התיאוריות של התפתחות קריירה מתייחסות ליחיד והתמודדותו עם בחירות ושינויי קריירה לאורך חייו. ישנה פחות התייחסות להשפעה הגדולה על הזוגיות וחיי המשפחה של היחיד המתמודד עם שינויי הקריירה.
ביום עיון זה נתמקד בהיבטים תיאורטיים וגם פרקטיים של קונפליקטים במשפחה, זוגיות וקריירה, שינוי מאזן הכוחות הזוגי בפרישה והשפעותיה על המשפחה. המשולש של לקות, עבודה וזוגיות וכן תרומת תיאוריית ההתקשרות להבנת הדינאמיקה בתוך-אישית והבין-אישית בזוג ובמשפחה בהתמודדות עם דחק וחוסר וודאות במציאות משתנה.
במהלך יום העיון יוצגו דוגמאות ודרכים שונות להתערבות תוך הצגת מקרים וכן קטעים לדיון מהסרט "נאום המלך".

יום העיון מיועד ל: מטפלים משפחתיים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באומנות, צוותים מקצועיים פרה-רפואיים, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים רפואיים, קלינאי תקשורת.

9:30 – 09:00- התכנסות

10:30 – 9:30- הרצאה: זוגיות קריירה- ומה שביניהם: שתי מערכות באינטראקציה מתמדת
ההרצאה תעסוק בקשר בין זוגיות וקריירה. כיצד כל אחת ממערכות אלו משפיעה על האחרת.
תחום הקריירה עולה לא פעם בתהליכי טיפול ולהיות האדם כן/לא ממומש או מוחמץ עשויה להיות השפעה מכרעת על המערכת הזוגית ולהיפך.
בהרצאה נתבונן על סוגי קשרים שונים בין זוגיות לבין קריירה, כיצד ניתן ללמוד מה"אני" שלי בקריירה לבין ה"אני" שלי בזוגיות. מה קורה כאשר אין סנכרון נכון בין הגשמתי בקריירה לבין הקריירה של בין הזוג וכיצד מצב זה משפיע על הקשר הזוגי, באילו טכניקות התערבות ניתן להשתמש, אילו שאלות ניתן לשאול בחדר הטיפולים.

מרצה: ד"ר אורניה יפה-ינאי- פסיכולוגית קלינית ותעסוקתית בכירה, מומחית באבחון, טיפול וליווי של יחידים, משפחות, עסקים ואנשי מקצוע במסעותיהם לקראת זיהוי חזון העשייה שלהם ומימושו. מבעלי מרכז "לכל אדם יש שביל" העוסק בפיתוח קריירה. מרצה ויועצת בארץ ובחו"ל. במקביל מבעלת עמ"י, ארגון בינלאומי לייעוץ לעסקים משפחתיים. בעברה הקימה עם בעלה דר' דב ינאי את מכון אדם-מילוא, העוסק במשאב האנושי. כותבת ספר רב המכר "לכל אדם יש שביל" אשר תורגם ל- 6 שפות. לפרטים נוספים: www.b-shvili.co.il

11:30 – 10:30- ביחד ולחוד- השלכות הפרישה מהעבודה על מערכת היחסים הזוגית
ההרצאה תעסוק בהשלכות הפרישה על מערכת היחסים הזוגית תוך הכרות עם מודל "המשולש של החיים". יוצג תהליך ייעוץ זוגי בזמן הפרישה, המדגים התערבות על פי המודל. כמו כן, יוצגו היבטים של שינוי מאזן הכוח הזוגי בתהליך הפרישה ואפשרויות להתערבות תוך התייחסות לעקרונות הפסיכולוגיה החיובית.

מרצה: ד"ר עירית רגב- מכון צמתים- ייעוץ פסיכולוגי לאוכלוסייה המבוגרת ולמשפחה הרב-דורית, מכללת ספיר- בית הספר לעבודה סוציאלית.

11:45 - 11:30- הפסקה קצרה

12:45- 11:45- "משולש רומנטי"- הזוגיות, הקריירה והלקות
עבור בעלי לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז, הלקות מהדהדת בכל מרחבי חייהם, ויוצרת עבור בעל הלקות מערך מורכב של התמודדויות, הן בחייו המקצועיים והן בחייו האישיים והזוגיים. לקויות אלה משפיעות הן על השתלבותו והתקדמותו המקצועית של בעל הלקות, והן על מערך חייו הזוגיים והמשפחתיים, אשר עשוי להיות מאופיין בחוסר שוויוניות בין בני הזוג בשל הלקות. בנוסף להתמודדותו של בעל הלקות, גם הסביבה שלו נדרשת להתאמות והסתגלות למאפייני הלקות, בין אם מדובר בסביבת העבודה ובין אם מדובר בבן/בת הזוג. בהרצאה יוסברו ויודגמו השפעות הלקות על עולם העבודה והזוגיות בנפרד, וכן יתוארו ההשפעות ההדדיות של המרכיבים במערך המורכב שבין זוגיות, קריירה ולקות.

מרצה- אורלי צדוק – פסיכולוגית תעסוקתית מומחית ומדריכה מוסמכת. מנהלת מכון לייעוץ ותכנון קריירה. מנהלת תוכנית ללימודי גשטלט, היחידה ללימודי המשך, ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל-אביב. מנהלת מקצועית של תוכנית "מאקדמיה לקריירה" במכללת תל-חי. מרצה באוניברסיטת תל-אביב ובמכללת תל-אביב- יפו. לפרטים נוספים: http://www.orlyzadok.com

12:45-13:30- הפסקת צהריים

14:30 - 13:30- הרצאה: "נאום המלך" – הטיפול כבסיס בטחון, חקירה וגילוי של זהות ומשמעות
מה עשוי לחזק (או להחליש) את יכולת הזוג והמשפחה להיות בסיס בטחון לחבריה בהתמודדות עם משברי תעסוקה?
כיצד ניתן לסייע להכלה וויסות של רגשות בושה, אשמה וחרדה סביב מצבי משבר, כגון פיטורין?
מה מנבא כושר התאוששות אישי ומשפחתי ומה עשוי לאפשר הפיכת משבר להזדמנות, לגילוי כיוונים חדשים, לביטוי עצמי ומימוש?
ההרצאה תבחן שאלות אלה בראי תאוריית ההתקשרות תוך המחשה בקטעים מהסרט.

מרצה- ד"ר אלינוער פרדס – פסיכולוגית קלינית, מרצה בתוכנית לטיפול משפחתי באוניברסיטת תל-אביב ובבי"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

14:30-15:30- סיכום- פאנל של המרצים בהתייחסות לנושאים שהועלו במשך היום.

וועדת היגוי: ד"ר שושנה הלמן וד"ר עופרה שחם

דמי השתתפות:

לנרשמים עד –5.4.12 (תעריף מיוחד)
חבר/ה באגודה : 150 ₪
אורח/ת : 170 ₪

לנרשמים מ- 6.4.12 ואילך
חבר/ה באגודה : 190 ₪
אורח/ת : 210 ₪

לנרשמים במקום
חבר/ה באגודה : 230 ₪
אורח/ת : 250 ₪

÷לאזרח/ית ותיק/ה וסטודנטים/ות תינתן הנחה של % 10 ( בצירוף אישור /תעודה בלבד!)

תנאי תשלום: ניתן לשלם ב 2 תשלומים : תשלום ראשון – בהרשמה, תשלום שני- 6.4.12, יש לשלוח את שתי ההמחאות יחד ( לפקודת האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ). ניתן לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי.

המחיר כולל: דמי השתתפות, כיבוד וארוחת צהריים קלה.

ביטול השתתפות: 10% דמי ביטול ייגבו עד יום שבת, 28.5.12, החל מיום ראשון 3.6.12 חיוב מלא.

-------------------------------------------------------טופס הרשמה: לא על הלחם לבדו – 4.6.12

לכבוד: האגודה הישראלית לטיפול במשפחה; ת.ד. 2628, רעננה.

טלפון: 09-7467064; פקס: 09-7467065 ; venezia@netvision.net.il



שם משפחה ופרטי ________________ כתובת ____________________
מיקוד _________

טל' בית: __________-__0 נייד: __________-__05
דוא"ל: _________________________

חבר/ה באגודה: כן / לא מס' חבר _______
מצ"ב המחאה בסך ______ ₪
תשלומים : 1 / 2

כרטיס אשראי ___________ תוקף ____/____
ת.ז. __________ מספרו: _______________

תאריך _________
חתימה ___________

תגיות: