לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
15
ינואר

מפגשי איט"ה בימי שישי בבית סוראסקי תל השומר

15/1/2010 | פורסם על ידי יעקב סיני

מפגשי איט"ה בימי שישי – תוכנית המפגשים השנתית ופרטי ההרשמה 2009-2010
בית סוראסקי מרכז רפואי ע"ש שיב"א תל השומר
ימי שישי התכנסות על כוס קפה: בין 09:30 ל – 10:00 ההרצאה בין 10:00 ל- 13:00
16/10/09 ד"ר מירב כהן ציון
טיפול קוגנטיבי-התנהגותי לסובלים מנדודי שינה (אינסומניה)

דר' מירב כהן-ציון, פסיכולוגית קלינית, המתמחה בטיפול בהפרעות שינה. דר' כהן-ציון בוגרת אונברסיטת סאן-דייגו, קליפורניה ובעלת נסיון עשיר של 10 שנים בתחום הפרעות השינה במבוגרים ובילדים ובכלל זה התמחות מיוחדת בתחום נדודי השינה (אינסומניה).

ארגון הבריאות העולמי אשר חקר את הנושא בשנת 2004 העלה שכ-30% מהישראלים סובלים מנדודי שינה. אלה מתבטאים בשינה לקויה, קשיים בהירדמות, יקיצות מרובות במהלך הלילה המלוות בקשיים להרדם שוב, יקיצות בוקר מוקדמות וחוסר יכולת להרדם שוב. נדודי שינה כרוניים מתפתחים כאשר בעיות השינה נמשכות לפחות 3 לילות בשבוע וממשיכות במשך חודש או יותר.
נדודי שינה כרוניים גורמים לעייפות, ישנוניות במשך היום, שינויים וקשיים במצב הרוח כמו עצב, חרדה ועצבנות, בעיות ריכוז ובעיות בזיכרון, תסכול ופחד מחוסר היכולת להירדם וחוסר השינה.
CBT – הינו טיפול קצר (בין 8-6 פגישות) וללא שימוש תרופתי המתאים לאנשים הסובלים מנדודי שינה כרוניים. הטיפול מחולק לכמה מרכיבים כאשר המרכיב העיקרי הוא שינוי תבנית השינה, דהיינו התאמת זמן השהות במיטה ליכולת השינה. הטיפול מלמד מיומנויות התנהגותיות אשר יוצרות הרגלי שינה טובים יותר, המאפשרים שינה רציפה ואיכותית. הטיפול הקוגנטיבי מיועד להפריך אמונות לא מדוייקות בנושא שינה, אשר עלולות להשפיע על היכולת להירדם.
מחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם ב 20 השנים האחרונות, מצביעים על כך ש CBT הוא יעיל ביותר ומשפיע טוב יותר מטיפול תרופתי במצבים של אינסומניה כרונית. כמו כן הטיפול ממשיך להיות יעיל גם לאחר סיומו זאת בניגוד לטיפול תרופתי שהוא בעל השפעה חולפת.
ההרצאה תציג את ההגדרה ואיבחון של נדודי שינה ואת הטיפול על שלביו השונים. יוצגו מיגוון דוגמאות להדגמת הטיפול.


15/1/10ד"ר דני חמיאל ויעקב צימרמן
טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בחרדת בחינות: פרוטוקול טיפולי וטיפול דרך האינטרנט
ד"ר דני חמיאל - מנהל היחידה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי המרפאה לברה"ן ע"ש בריל ת"א שרותי בריאות כללית, מרכז כהן האריס לטיפול בטראומה המונית - העמותה לילדים בסיכון, מכון משב לפיתוח תוכניות טיפוליות ממוחשבות דרך האינטרנט.
יעקב צימרמן (צימי) – מנהל מכון פירם לפיתוח ארגוני והעצמת מנהלים, החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה (משלים דוקטורט בנושא הטיפול המקוון), מכון משב לפיתוח תוכניות טיפוליות ממוחשבות דרך האינטרנט.
בהרצאה זו נציע פרוטוקול CBT אינטגרטיבי הכולל מרכיבים קוגניטיביים, התנהגותיים, פיזיולוגיים ומרכיבים מהגל השלישי של טיפולי הCBT: מרכיבי שליטה על מיקוד הקשב, מיינדפולנס וקבלה (על פי WELLS ו (HAYES. הפרוטוקול יוצג בהקשר של טיפול בחרדת בחינות אך הוא מתאים כללית לטיפולי CBT. במרכז המודל של הטיפול האינטגרטיבי יוצג המושג של "מטא-שליטה" כמטרה טיפולית. הפרוטוקול יוצג דרך מקרה טיפולי.
בחלק השני של ההרצאה נציג את העקרונות ודרך העבודה עם פרוטוקול כזה בטיפול ממוחשב אוטומטי דרך האינטרנט. יוצגו ממצאים של מחקר ייחודי וראשון בארץ של טיפול מקוון (https://minustress.com), תוך מעורבות מינימלית עד אפסית של מטפל בשר ודם. המחקר מצא אפקטיביות טיפולית הטובה ואף עולה על טיפול פנים אל פנים. תישאל השאלה: "מה עובד בטיפול המקוון?".

19/2/10 ד"ר נפתלי הלברשטם וד"ר רונדה אדסקי
טיפול במיומנויות גוף-נפש
ד"ר נפתלי הלברשטאט, מנכ"ל ומנהל אקדמי מרכז הכשרה במיומנויות גוף-נפש
ד"ר רונדה אדסקי, מנהלת קלינית מרכז הכשרה במיומנויות גוף-נפש

קהל הפסיכולוגים משרת פונים שנקלעים למצבי מצוקה שונים. מִבֵין מטרות הטיפול של CBT חשובה ההקניה, ההפנמה והשימוש העצמאי של מיומנויות להתמודדות עם אתגרים בהווה ובעתיד- קרי, הגברת היכולת לריפוי עצמי של הפונה.
מטרתהטיפול וההכשרה במיומנויות גוף ונפש היא לפתח את היכולות לריפוי העצמי של המטפל והמטופל דרך לימוד והתנסות במערכת כלים המסתמכת על מודעות עצמית, ביטוי עצמי ו- mindfulness.
הלימוד וההתנסות נעשים בקבוצה קטנה: במקום בטוח, בסביבה מעצימה ולא שיפוטית. שיטות העבודה מגוונות, זמינות ומאופינות בפשטותן, בקלות למידתן וביכולת ההטמעה בחיי היום יום.
בפורום ימי שישי של איט"ה נערוך למשתתפים הכרות ראשונית עם החשיבה והתאוריה שעומדת בבסיס המודל הקבוצתי של טיפול זה. התכנית בנויה כמתאבן שמטרתו לעורר סקרנות ועניין במשתתפים, להכיר את המודל, להתנסות בטכניקות ולהזמינם להעמקה נוספת בשיטת העבודה הייחודית, המשיקה והמשלימה לעבודת המטפל ה- CBT.
תכנית:
• הרפואה החדשה
• הבסיס הביולוגי לתגובות דחק ולריפוי עצמי
• עבודה קבוצתית בפיתוח מיומנויות גוף ונפש (קבוצות CMBM)
• התנסות בטכניקות גוף-נפש

30/4/10 ד"ר יפתח יובל
ACT ואקטיבציה התנהגותית (BA) לדיכאון: מה חדש, מה לא?

ד"ר יפתח יובל, המחלקה לפסיכולוגיה, האוניברסיטה העברית

בעשור האחרון עובר העולם הקוגניטיבי-התנהגותי טלטלות ותמורות מרתקות, אשר שנובעות מהופעתן של מספר גישות טיפוליות בעלות מכנה משותף רחב. יש המדברים על מהפכה בתחום, ומכנים את הגישות הטיפוליות האלה "הגל השלישי" – בעיקבות "הגל הראשון" ההתנהגותי ו"הגל השני" הקוגניטיבי. אחרים, לעומת זאת, טוענים שמדובר בלא יותר מהרחבתם של טיפולי CBT קיימים.
מהי הבשורה שמביאים טיפולים אלה? האם המהומה, הכוללת עשרות ספרים, מאות מאמרים, ואין ספור השתלמויות, דיונים וויכוחים בכנסים, אכן מוצדקת? ובעיקר, מעבר לאימפקט הכללי, כיצד גישות אלה יכולות לסייע ולקדם את העבודה הפרקטית הטיפולית?
ההרצאה, אשר תכלול סקירה תיאורטית ודוגמאות של התערבויות טיפוליות מעשיות, תתמקד בשני נציגים בולטים של טיפולי "הגל השלישי": Acceptance and Commitment Therapy (ACT), גישה טיפולית רחבה הנחשבת למשפיעה ביותר מבין גישות אלה, ואקטיבציה התנהגותית (Behavioral Activation), טיפול ספציפי לדיכאון אשר נחשב ליעיל במיוחד, לאור התמיכה המחקרית הבולטת שקיבל בשנים האחרונות.


























ספח ההרשמה למפגשי איט"ה
חברי איט"ה כולל חברים מתעניינים פטורים מתשלום, אך חובה על כל חבר איט"ה להירשם מראש למפגשים בהם הוא מעוניין אצל הגב' מור גולן, מזכירת איט"ה
בטלפון (להשאיר הודעה): 050-4243025 או בכתובת מייל: itacbtisrael@gmail.com
למי שאינו חבר איט"ה, התעריף הוא 100 ₪ עבור מפגש אחד, או לכל הסדרה (ארבעה מפגשים) 350 ₪.
סטודנטים* במקצועות טיפוליים (מאוניברסיטאות, מכללות ותוכניות הכשרה ב CBT בחסות איט"ה) ומתמחים* (בפסיכולוגיה ופסיכיאטריה) התעריף הוא 80 ₪ לפגישה בודדת ו- 250 ₪ לסדרה של ארבעה מפגשים.
* יש להציג תעודה מתאימה.

את התשלום יש לשלוח מראש למזכירת איט"ה, הגב' מור גולן ת.ד. 35191, שכונת שפירא, ת"א.
אנא רשמו את השיק לפקודת איט"ה.

אני מעוניין להירשם למפגשי איט"ה בימי שישי בבית סוראסקי תל השומר
אנא ציינו את המפגשים המבוקשים
מפגש ראשון 16.10.09 _________
מפגש שני 15/1/10 __________
מפגש שלישי 19.02.10 ________
מפגש רביעי 30.4.10__________

שם ומשפחה______________ כתובת_______________________

טלפון_______________ כתובת מייל_________________________

אנא סמנ/י בעיגול: חבר איט"ה סטודנט / מתמחה אחר

מצורף צ'ק מספר ______________ בנק_________ לתאריך________ סכום_________

תגיות: