לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
20
נובמבר

טיפול בהפרעת אישיות גבולית מודל לטיפול מבוסס מנטאליזציה

21/11/2008 - 20/11/2008 | פורסם על ידי עינת אספלר-רוזנבוים

בעקבות הצלחת ימי העיון הקודמים בהנחייתו של ד"ר אילן דיאמנט אנו שמחים להזמינכם לסדנה שתאפשר הבנה של העקרונות ומבנה הטיפול מבוסס המנטליזציה (Mentalization Based Treatment -MBT).
שיטה זו מבוססת על גישתם של פרופ' פיטר פונגי ופרופ' אנתוני בייטמן אשר פיתחו וממשיכים לפתח גישה פסיכו-דינמית חדשנית להבנה ולטיפול בהפרעת אישיות גבולית. גישתם מתמקדת בעיסוק ב"עיבוד מנטאלי" (מנטאליזציה)."עיבוד מנטאלי" הוא היכולת להבין את עצמי ואת האחר תוך התייחסות למצבים מנטאליים, הבאים לידי ביטוי בהתנהגות. עיסוק ב"עיבוד מנטאלי" מתפתח במהלך הילדות, במרחב של יחסי היקשרות (Attachment) בטוחה. המוקד הבעייתי אצל בעלי הפרעת אישיות גבולית הוא הכישלון לפתח את היכולת ל"עיבוד מנטאלי" בקשרים בין אישיים טעונים רגשית. תנודות רגשיות עזות, אימפולסיביות ופגיעות ביחסים בין אישיים הם התוצר הבלתי נמנע של הכשל בעיסוק ב"עיבוד מנטאלי".
MBT אינה שיטת טיפול חדשה. היא מתבססת על עקרונות מוכרים כתמיכה, אמפתיה, חקירה וגילוי. מדובר בגישה דינאמית, המעודדת את היכולת לעסוק ב"עיבוד מנטאלי", באמצעות עיבוד הרגשות, המחשבות והאמונות בהקשר ליחסים הבין אישיים המתהווים מחוץ ובתוך התהליך הטיפולי.
הסדנה מתאימה למטפלים ולאנשי בריאות הנפש המעוניינים להרחיב את הרפרטואר הטיפולי שלהם בהקשר לבעלי הפרעות אישיות קשות. בפתיח נעסוק במאפיינים התיאורטיים של טיפול מבוסס מנטאליזציה (MBT). בהמשך, יושם דגש על ההיבטים הטיפוליים על מנת לאפשר למשתתפים לפתח הכרה בסיסית הנדרשת לטיפול בהפרעות אישיות באמצעות שימוש ב-MBTדר' אילן דיאמנט הינו פסיכולוג קליני המתמחה בטיפול בהפרעות אישיות קשות. דר' דיאמנט עבד בהנחייתו של פרופ' פונגי בלונדון, בבית חולים ובמרפאת-חוץ הממוקדים בטיפול בהפרעות אישיות גבוליות. הוא חקר את הליקוי בהתפתחות היכולת למנטאליזציה אצל בעלי הפרעות אישיות קשות, בייחוד כאלה שעברו התעללות מינית והתעללות פיזית בילדותם. דר' דיאמנט מורה בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב ומטפל במסגרת מרפאה פרטית.
תוכנית הסדנה
יום ה' ה-20 בנובמבר 2008
17:30-18:00 התכנסות ושתייה
18:00-21:00 כיצד מודל המנטאליזציה עוזר בהבנה של הפרעת אישיות גבולית?
פרק זה יעסוק בגישות עכשוויות המשלבות מחקרים ותיאוריות פסיכואנליטיות וקוגניטיביות להבנת התפתחות היכולת לעסוק ב"עיבוד מנטאלי".
יום ו' – ה-21 בנובמבר 2008
08:30-09:15 היישום הקליני והמבנה של MBT
09:15-10:00 אבחון מבוסס מנטאליזציה
10:00-10:30 הפסקה
10:30-12:00 עקרונות ההתערבות הטיפולית
12:00-12:15 הפסקה
12:15-14:00 עקרונות ההתערבות הטיפולית

עלות: 180 ₪ מלא 120 ₪ לסטודנטים ולמתמחים.
ההשתתפות מותנית ברישום מוקדם.
מספר המקומות מוגבל [סמוך למועד - ניתן לברר טלפונית האם נותרו מקומות פנויים].
במקרה של ביטול מצד המשתתפים, לא נוכל להחזיר את דמי ההשתתפות.

לפרטים נוספים ולרישום: יש לפנות למזכירות התוכנית לטליה סיידל בטלפון 03-6407353
או בדואר אלקטרוני talias@post.tau.ac.il
לרישום יש לרשום המחאה לפקודת 'אוניברסיטת תל אביב' ולמען את המכתב לטליה סיידל, תוכנית ההשלמה לפסיכולוגיה קלינית, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. רמת אביב. מיקוד 69978.

תגיות: