לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
חזית חדשה לטיפול בחרדה – הטיית קשב לאיום

חזית חדשה לטיפול בחרדה – הטיית קשב לאיום

שפיות זמנית | 2/3/2013 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

חרדה, על נגזרותיה וצורותיה השונות, היא אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לפניה לטיפול נפשי. בין השיטות המקובלות לטיפול בחרדה אפשר למצוא את הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, הטיפול הדינאמי וכמובן את הטיפול התרופתי.
אל מול הטיפולים הללו נפתחת אט-אט אפשרות לטיפולים על בסיס שונה, שאמנם קשור להתנהגות, אך הולך בנתיב שונה מטיפולים קיימים. בסדרת מחקרים שפורסמה בשנים האחרונות הוכח הקשר בין שיבושים שונים בתהליך הטיית הקשב לאיום לבין הפרעות חרדה והפרעה פוסט-טראומטית. בעקבות מאמרים אלו החלו פיתוחים טכנולוגיים בתחום, שעשויים לאפשר טיפול בהפרעות שונות באמצעות למידה מחודשת של הקצאת הקשב.
דוגמה אחת לכך היא שיטת ה-  (ABM (Attention Bias Modification, בה נעשה שימוש במחקר שפרסם פרופ' יאיר בר חיים מאוניברסיטת תל אביב וסקירה קצרצה שלו אפשר למצוא במאמר שפורסם ב"דה מרקר".

"ABM בוחנת את דפוסי הקשב של מטופל הקשורים לתשומת הלב שלו לאיומים. בר חיים מסביר כי לאנשים חרדתיים יש רגישות גבוהה לאיומים שבן אדם ממוצע פשוט מתעלם מהם. במבחן שעורכת התוכנה, מציגים בפני המטופל שתי תמונות או שתי מילים, אחת מאיימת ואחת ניטרלית. המילים האלה נעלמות ובמקומן מופיעה נקודה. המטופל מתבקש ללחוץ על כפתור כדי להצביע על מיקום הנקודה. תגובה מיידית מצביעה על רגישות גבוהה לאיום. כדי להעביר את המבחן הזה למצב של ריפוי, מיקום הנקודה עובר מניפולציה שבה הוא מופיע בתדירות גבוהה יותר מתחת למילה או לתמונה הניטראלית. בהדרגה, המטופל מתחיל להתמקד בגירוי לא מאיים במקום בתמונה או המילה המאיימת. הפרקטיקה הזאת מסייעת לנרמל את דפוס הטיית תשומת הלב והפחתת החרדה."


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: טיפול פסיכולוגי, חרדה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, הפרעת קשב ופעלתנות יתר
אדוה קידר
אדוה קידר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
ליאם שהם
ליאם שהם
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
שני אלבז בצלאל
שני אלבז בצלאל
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר יונתן דוידוב
ד"ר יונתן דוידוב
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכל דיאמנט
מיכל דיאמנט
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
שפלה, תל אביב והמרכז
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.