לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הלכתי למצוא אתונות ומצאתי את שאולי (ד'ר לב-רן)

הלכתי למצוא אתונות ומצאתי את שאולי (ד'ר לב-רן)

ארנון רולניק | 3/6/2014 | הרשמו כמנויים

הראיון עם ד"ר לב-רן החל בשל העניין שלי בגישה המוטיבציונית או הראיון המוטיבציוני  של מילר ורולניק*. אני מתענין בגישה המוטיבציונית כי מצאתי שהנפש האנושית היא עקשנית ואני מחפש דרכים לדבר עם האמביוולנציה הכרוכה בשינוי. בקליניקה שלנו אנו מנסים להתמודד עם העקשנות על ידי"החזרת הגוף לטיפול הדינמי.  ואת ה B ל CBT". אבל הגישה המוטיבציונית עשויה לפתוח דרכים נוספות.

ובכן הלכתי לחפש מומחה לגישה המוטיבציונית ונזכרתי כי ד"ר שאולי לבן-רן ערך את הספר של מילר ורולניק לעברית. ואכן בחלק מהראיון אנו דנים בגישה זו - אבל כמה רבה היתה שמחתי שמצאתי הרבה יותר מ"אתונות" - גיליתי רופא פסיכיאטר, שהוא גם ידען וגם קשוב. בעלהכרות טובה עם ביולוגיה ומחקר וגם יכולת טובה לטיפול ממוקד אדם.

אז אולי להגיד ש"נמצאה המלוכה" יהיה קצת מוקדם אבל ללא ספק מצאתי איש רפואת הנפש שעוסק בהתמכרויות - אך אינו מכור לגישות צרות ופשטניות. בראיון תוכלו לשמוע גם משחק תפקידים שעשינו בו שאולי הדגים את הראיון המוטיבציוני.

הנה כמה פרטים על שאולי לב-רן

הוא מנהל המרפאה לרפואת התמכרויות, המערך הפסיכיאטרי, המרכז הרפואי ע"ש שיבא
החוג לפסיכיאטריה, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל-אביב

 הוא בוגר התמחות בפסיכיאטריה במרכז לבריאות הנפש שלוותה, בוגר התכנית לפסיכותרפיה בגישהפסיכואנליטית באוניברסיטת תל-אביב ובוקר התמחות בפסיכיאטריה של התמכרויות במרכז להתמכרויות ובריאות הנפש (Centre for Addiction and Mental Health (CAMH)של אוניברסיטת טורונטו, שם הוא ממשיך לכהן כחוקר-עמית. דר' לב-רן הוא מטפל ומדריך בינלאומי בגישההמוטיבציונית(Motivational Interviewing), גישה מובילה להגברת מוטיבציה לשינוי, ועורך הספר "הגישה המוטיבציונית – הגברת מוטיבציה לשינוי".


- פרסומת -

עבודתו של דר' לב-רן מתרכזת בגישה מולטי-דיסיפלינרית לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות והתמכרויות, תוך דגש על שילוב מרכיבים ביולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים של הפרעות אלו. הוא ייסד את המרפאה לרפואת התמכרויות במרכז הרפואי ע"ש שיבא שם משלבים טיפול תרופתי לצד טיפול פסיכותרפי (מוטיבציוני, התנהגותי, דינמי), תוך הנגשת טיפול בהתמכרויות במערכת רפואית כללית ונורמטיבית ועבודה בגישת מזעור נזקים (harm-reduction).

דר' לב-רן משלב טיפול, הוראה ומחקר בהתמכרויות ובריאות הנפש. הוא מרצה בפורומים רבים בתחום הרפואה ובריאות הנפש וזכה בפרסים על הרצאותיו והוראתו. מחקרו של דר' לב-רן מתרכז בהשפעות פסיכיאטריות של סמים (בעיקר קנביס) ואלכוהול. עבודותיו פורסמו בירחונים מובילים בתחום הפסיכיאטריה והתמכרויות ומוצגים בכנסים בינלאומיים.

קישור לאתר המרפאה לרפואת התמכרויות בשיבא:

הערה: הרולניק של הגישה המטיבציונית הוא Stephan Rollnick (עם פעמים האות L) אני כותב רולניק באנגלית עם L אחת . סטפן ואני עדיין מחפשים את אפשרות הקרבה המשפחתית. לעומת זאת ערן רולניק, שאני דודו, הוא Rolnik עם L אחת וללא  C....אבל עם הרבה חכמה והרבה פרויד לעומת זאת!

תוכלו להקשיב לראיון עם ד"ר שאולי לב-רן כאן

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ענת בבא
ענת בבא
עובדת סוציאלית
מיכל שחק לביא
מיכל שחק לביא
עובדת סוציאלית
כפר סבא והסביבה, נתניה והסביבה
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דניאלה זילבר
דניאלה זילבר
חברה ביה"ת
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של ארנון רולניק

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.