לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
55 חודשי מאסר לפסיכולוג עידן קוסובסקי

55 חודשי מאסר לפסיכולוג עידן קוסובסקי

שפיות זמנית | 23/2/2023 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר ביום ראשון, 19 בפברואר 2023, 4 וחצי שנות מאסר בפועל על הפסיכולוג ד"ר עידן קוסובסקי (קוסובסקי עדיין רשום כפסיכולוג) לאחר שהורשע בינואר 2022 בעבירות מין בשני קטינים בהם טיפל, בעקבות לכתב אישום שהוגש נגדו בדצמבר 2019.

בית המשפט המחוזי בהרכב השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט החליט לגזור על קוסובסקי 55 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, לבל יעבור עבירת מין מסוג פשע, 6 חודשי מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים, לבל יעבור עבירת מין מסוג עוון, ופיצוי בסך 150,000 שקלים לקטין א' ו-50,000 שקלים לקטין ב'.

55 חודשי מאסר לפסיכולוג עידן קוסובסקי 1

בגזר הדין ציינו השופטים:

"עבירות מין, בפני עצמן, הן עבירות חמורות שמעוררות שאט נפש. זאת, בין היתר, משום שהן טומנות בחובן פגיעה חמורה באוטונומיה האישית של האדם, בכבודו, בשלומו ובנפשו. אלו עבירות החודרות אל המרחב האישי של הקורבן, מערערות כל תפיסת ביטחון אישי שיש לו, והופכות את גופו ונפשו לכלי בידי אחר, כך שבמובן מסוים, הקורבן מאבד עליהם שליטה. לעתים, מגע אחד ובודד, אף אם לא נעשה בכוח או תחת איום, יכול להביא פגיעה קשה. עבירות מין בקטינים חמורות עוד יותר, לא רק בשל גיל הקורבן, או בשל פוטנציאל הנזק שמסבות עבירות אלו, אלא גם בשל העדר יכולתו של הקטין להבין כי מבוצעת בגופו עבירה, כמו גם העדר יכולתו לתת הסכמה בו בזמן שאינו יכול להתנגד למעשים. עבירת המין החמורה ביותר, כך לפי הדין, היא עבירת מין המבוצעת בקטין, בידי בן משפחתו או אדם שהיה אחראי עליו"

"לפנינו עבירות מן הסוג החמור ביותר, עבירות מין בשני קטינים שבוצעו על ידי הנאשם, שהיה אז כבן 50, בזמן שהיה אחראי עליהם והיה אמון לדאוג לרווחתם הגופנית והנפשית."


- פרסומת -

"חומרת המקרים שלפנינו לא נובעת מאופי המעשים בלבד, או נטועה רק בגילם הצעיר של הקטינים, המעשים חמורים מאוד נוכח מעמדו של הנאשם והיותו הפסיכולוג האישי של שני הקטינים, נוכח מעמדו בחייהם של הקטינים ומשפחותיהם, ובשל המעילה הבלתי נתפסת באמון שאלו נתנו בו".

"מעשיו של הנאשם נעשו מתוך בחירה מודעת, תוך התעלמות מההשלכות שנודעו להם. משנה תוקף יש לייחס לעובדה כי הנאשם במקצועו הוא פסיכולוג חינוכי, ועבד במשך שנים רבות עם קטינים וקטינות. הוא אף התמחה בטיפול במצבי חירום וטיפול בנפגעי טראומה, כך שהוא מוחזק כמי שהיה מודע בפועל להשלכות ההרסניות של מעשיו. נוסף על כך, התנהלותו של הנאשם, החל מחקירותיו במשטרה וכלה בדברים שמסר לעורכות התסקירים, העידה ומעידה על אדישותו למעשים שביצע ולנזק שמעשיו גרמו. גם כיום מרגיש הנאשם כקורבן הנסיבות"

 

במקביל להליך הפלילי, משרד הבריאות החליט בפברואר 2021 בהליך משמעתי להתלות את רישיונו של ד"ר עידן קוסובסקי עוד בטרם הורשע בפלילים. מאז ועל אף ההרשעה בינואר 2022, לא ננקטו צעדים משמעתיים נוספים נגד קוסובסקי - רישומו כפסיכולוג בפנקס הפסיכולוגים לא נמחק וההתלייה הקצובה על פי חוק הפסיכולוגים ל-5 שנים לכל היותר שנקבעה החל מפברואר 2020 עתידה להסתיים בעוד שנתיים לכל המאוחר.

עידן קוסובסקי - התלייה


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פגיעה מינית, ממסד וחוק
ענת לנגבורד
ענת לנגבורד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
מיטל ריבובסקי נהון
מיטל ריבובסקי נהון
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
משה נח-מטות
משה נח-מטות
פסיכולוג
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ענת ניר
ענת ניר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
יסכה גואטה
יסכה גואטה
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

זכרונות הם דבר חמקמק - לא תמיד קל לשלוף אותם, אך כשהם מגיעים בעוצמה, הם מצליחים, לא פעם, לתפוס משהו מהחוויה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.