לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
שתהא שנה פשוטה בתכלית, חופשיה מיומרות

שתהא שנה פשוטה בתכלית, חופשיה מיומרות

עלון פסיכולוגיה עברית | 2/1/2022 | הרשמו כמנויים

 

שתהא שנה פשוטה בתכלית, חופשיה מיומרות 1

2022, שלום וברוכה הבאה. השנתיים האחרונות היו כזו בלילה משונה, שקצת קשה להבחין מה היה מתי, מתי מהו התחיל ובאיזו נקודה נגמר. ובכל זאת – אנחנו משוועים לנקודות הציון האלה, הנעוצות בלוח השנה באופן שרירותי, כדי לומר משהו על חיינו. לסכם ולסכום מה עשינו וכמה, מה הרגשנו ולמה. לכוון כוונות לשנה החדשה. וברקע השבוע, טלטלה בחברה החרדית, בעקבות התאבדותו של הסופר ואיש החינוך החרדי חיים ולדר, לאחר שבבית הדין הרבני הצטברו עדויות על פגיעות מיניות מרובות שביצע לאורך השנים. הנפגעות נאלצות להתמודד עם קולות בהנהגה ובתקשורת החרדית המשתיקים את זעקתן ומספידים באופן מהלל את הפוגע. ובכל זאת, תקווה מתעוררת מול פעולות בשטח של מי שמנסים ומנסות לגבות את הנפגעות. מהפכות עומק לא מבקשות להן תאריכים יפים, שינויים מתרחשים כשאין כבר ברירה אחרת. ואין ברירה אחרת. 

ובאתרנו, מאמרים חדשים, מאמרים אחרונים מסיכום 2021 שלנו, ספרים וטורים: 

אנו חיים בתקופה המעוררת חרדה רבה, מודעת ולא מודעת. אחת מדרכי ההתמודדות הנפוצות להפחתתה הינה שימוש בחומרים. במאמר זה ליאור שיינפלד מציג זווית פסיכודינמית על טיפול באנשים הסובלים מדפוסי שימוש התמכרותיים. הוא מתחיל בתיאור נקודת מבטו של ד"ר גאבור מאטה על התמכרות כהתנהגות שבבסיסה עומדות טראומות שונות; ממשיך בתיאור של דפוסי התנהגות שונים המאפיינים אנשים עם דפוסים התמכרותיים; ומשלב דוגמאות מניסיונו הקליני, בניסיון לשרטט את העמדה הטיפולית המיטיבה במצבים אלה.

במדור הספרים  ספרם של ד"ר פנינית רוסו-נצר ודוד מעוז ישראל - משמעות מחפשת אדם. הלוגותרפיה מבוססת על משנתו של ויקטור פרנקל (״האדם מחפש משמעות״) וקושרת בין פסיכותרפיה למשמעות בחיים. על אף הפופולריות העצומה של ויקטור פרנקל ומשנתו בארץ, ועל אף המעמד שזכתה לו הלוגותרפיה ברחבי העולם, כמעט שלא קיימת ספרות מקיפה ועדכנית המציגה את הגישה ויישומיה בשפה העברית. משמעות מחפשת אדם עונה על הצורך הזה ופותח דלת לטיפול באמצעות משמעות למטפלים מדיסציפלינות שונות, וגם לכל מי ששואל את עצמו ״לשם מה אני חי״. פרק מהספר 'החיפוש האנושי אחר משמעות' – זמין לקריאתכם. 


- פרסומת -

גם את ספר השירה החדש של הביבליותרפיסטית חלי טל שלם 'את לא לבד', תוכלו לפגוש במדור הספרים השבוע. שיריה של טל-שלם לוכדים רסיסי זיכרונות-לא זיכרונות מילדותה. היא מתבוננת בהם דרך קליידוסקופ בעיניי המטפלת שהפכה להיות, מהדהדת את חוויות הילדים, הנערות והא-נשים בהם פגשה במהלך השנים בעבודתה כביבליותרפיסטית. מספר שירים נבחרים מתוך הספר זמינים לקריאתכם. 

בפסיכובלוגיה - 

כשאנחנו כבר על הגל החדש של הקורונה, ד"ר ארנון רולניק מגיש לנו  יחד עם אדם לייטון טור חשוב – "הכן את ה Zoom שלך לאומיקרון (כמו גם את רכבך לחורף…) לקראת התחדשות העבודה מרחוק"  הטור כולל המלצות לגבי העבודה מרחוק ומציע מבט מתבונן על התהליך שפסיכותרפיה עוברת בהשפעת מצב החרום שיצרה הקורונה.

"אכן רבים מאיתנו התוודעו לטיפול מרחוק ברגעי הלחץ והבלבול שאפיין את ימי הקורונה הראשונים. בגלים ובסבובים הקודמים שלנו עם ה zoom היינו מועסקים לא מעט בשאלה "האם ואיך אפשר לעשות זאת כמו טיפול רגיל". בפוסט זה נציע עמדה שונה. עמדה שאינה רק "מתאבלת" על העדר המפגש הפיזי אלא גם מצביעה על האפשרויות שמביא הטיפול מרחוק".

ד"ר חנה דויד דנה בשאלה מהו עונש 'ראוי'? - על שימוש בענישה אפקטיבית ככלי למלחמה באלימות –

"אין אני שוללת את עונש "איסור המסכים", אבל יש מגבלות לעונש זה, בפרט כעונש היחיד ש"בא בחשבון". שכן, עונש של "איסור מסכים" אינו תמיד קשור ל"חטא". במקרים רבים קשה, עד בלתי אפשרי, לאכוף אותו. גם אם אוכפים אותו בבית – הילד יכול במקרים רבים לבקר אצל חבר – אולי אפילו גם בבית הספר – ולקבל שם "מנת מסכים" לא מבוטלת.  מהן, אם כן, אפשרויות הענישה האחרות?"

 

שתהא שנה פשוטה בתכלית
חופשיה מיומרות
שהנפש תהא רפויה והלסת רפויה
והמחשבות נודדות מעצמן
לארצות חמות ורחוקות.
שלא אהיה חיבת ולא אהיה אשמה
שאעזב בשקט ובאי גריה ובמנוחה
שאהיה חולמני ושתקנית ושמחה
שאהיה בריאה
והיקרים לי בריאים
והעציצים במרפסת פורחים
או לפחות מחזיקים מעמד
מול הכנימה.

(מאיה ויינברג)

Photo by Jordane Mathieu on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מיכל דיאמנט
מיכל דיאמנט
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
שפלה, תל אביב והמרכז
ד"ר דוד אלון
ד"ר דוד אלון
פסיכיאטר
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה, צפת והסביבה
רעות עזרן
רעות עזרן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
בן אור אורטרגר
בן אור אורטרגר
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

אז הזמנו לסלון הלאומי שלנו את המוות, שעל אף שפניו אפורות וכפוף לו הגב, הוא מצמית כתמיד וכוחו במתניו....

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.