לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
וְאָמַרְתִּי אֶל לִבִּי, כָּאן לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחָדִים וְלֹא לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחֵרִים

וְאָמַרְתִּי אֶל לִבִּי, כָּאן לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחָדִים וְלֹא לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחֵרִים

עלון פסיכולוגיה עברית | 17/10/2021 | הרשמו כמנויים

 

וְאָמַרְתִּי אֶל לִבִּי, כָּאן לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחָדִים וְלֹא לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחֵרִים

בשבוע החולף נפתחה שנת הלימוד האקדמית, והסטודנטים, שטבעו בשנה וחצי האחרונה באוקיינוס הזום, שבו אל יבשת האודיטוריומים, הלוחות והמרצים האמיתיים. גם הסטודנטים לתארים טיפוליים ותלמידי התכניות המתקדמות לפסיכותרפיה התחילו את לימודיהם, בתנאים שהולמים יותר את אופי ההכשרה האינטימית. נאחל לכולם שנת לימודים פוריה, עם פחות עיניים טרוטות מול מסך ויותר מבטים חיים וערים. (וגם שינה על הדשא ליד הקפיטריה).

השבוע באתרנו מאמרים מקצועיים מרעננים וטורים חדשים:

בשבוע החולף צוין שבוע המודעות לבריאות הנפש. אנדי איפרגן, ראש תחום עבודה סוציאלית במחלקה לפסיכיאטריה, המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, מבקשת בימים אלה זה לעצור ולחשוב על המשמעות של תורי ההמתנה הארוכים לפסיכותרפיה במערכת הציבורית, העשויים להגיע עד לשנה וחצי. במאמר זה היא מבקשת להפנות את האצבע פנימה, ולהתייחס לצעדים שלהערכתה ניתנים לביצוע בכל מרפאה ציבורית על מנת לצמצם את תורי ההמתנה, בתקווה להפחית את המצוקה של חלק מהממתינים לפסיכותרפיה ולשירותי שיקום במרפאות הציבוריות.

לכישורים החברתיים השפעה מכרעת על ההתפתחות. רוב הילדים רוכשים את הכישורים החברתיים באופן טבעי מסביבתם הקרובה, אך חלקם זקוקים לעזרה. מאמרה של ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב מציג מודל טיפולי בן חמישה שלבים לעבודה קבוצתית בהבעה ויצירה עם ילדים מגיל חמש בעלי קושי בתחום החברתי. מפגשי הקבוצה, שנערכים לאורך שנה שלמה, משלבים עבודה דרך מוזיקה, אומנות, סיפורים ומשחק. הקבוצה נועדה לפתח ולשפר את הכישורים החברתיים של החברים בה, תוך התמקדות בשש מיומנויות: אינטראקציה מילולית ולא מילולית, מודעות רגשית כלפי העצמי וכלפי האחר, היכולת לפתרון בעיות חברתיות והיכולת לשליטה עצמית.


- פרסומת -

כנס "מעגלים התייחסותיים" נערך בחודש יולי השנה בקיבוץ שפיים, וכלל יומיים של הרצאות ובעיקר מעגלי דיון, שיח והעמקה. הכנס עסק בריבוי הקולות כמאפיין מרכזי של הגישה ההתייחסותית, ובהשלכות של מאפיין זה על הטכניקה ההתייחסותית ועל העבודה בקליניקה. דניאל ברוקשטיין, שהשתתפה בכנס, חשה כי עברה במהלכו חוויה משמעותית: כמטפלת צעירה, היא פגשה בגישה פתוחה ומקבלת, כזו שיש בה מקום לתיאוריות ולרעיונות אחרים.

הספר "אין קווים מפרידים", פרי עטה של המשוררת והפסיכולוגית הקלינית קמה שיר, מאפשר הצצה לעולמה הפנימי של המטפלת: זו הפסיכולוגית וזו האם, אשר עסוקה בכל רבדי חייה בטיפול באחרים, אך זקוקה גם היא בעצמה, ככל בני האנוש, שידאגו לה. עשרה שירים מתוך הספר מפורסמים עתה באתר פסיכולוגיה עברית, באדיבות המחברת וההוצאה.

בפסיכובלוגיה -

Coreטקסט - בלוג חדש של רחל קואסטל, מרצה (לספרות אנגלית, קולנוע ומדיה), חוקרת (תרבות ואומנות) ופסיכותרפיסטית רב-תחומית (עם דגש על פסיכותרפיות מבוססות מיינדפולנס). הבלוג מציע כתיבה אישית ועיונית העושה שימוש בהגות רב תחומית ותיאוריות פסיכולוגיות בכדי לעורר חשיבה, עיתים ביקורתית ועיתים פרשנית, על תופעות אנושיות ותרבותיות. והשבוע – הטור הראשון בבלוג – "חיסון הקורונה, השד הטוב, השד הרע וסוף העולם כפי שאנו מכירים אותו".

ד"ר חנה דויד חוגגת שנה לבלוג שלה, ומבקשת לעשות חשבון נפש, ולהרהר באתגרים, יעדים ומימושם. "כשפתחתי את הבלוג הזה לפני שנה בדיוק הצבתי לעצמי מטרה: לפרסם 52 פוסטים, כמניין השבועות בשנה. אני גאה שעמדתי במשימה זו, ואני גאה  אף יותר שאני מסוגלת לכתוב את זה כאן"

ד"ר מרים אבנרי כהן - שמאל-ימין-שמאל: לנוח או ללכת? – בהשראת המעבר מפרשת נח לפרשת 'לך לך' – על הקונפליקט בין הצורך להתגונן ב"תיבת נח" לבין זעקת הנשמה 'לך לך'

ואחרי שבתחילת החודש נרצחה יעל מלניק על ידי אח שהועסק בבי"ח הפסיכאטרי 'מעלה כרמל' שם אושפזה, ב'הארץ' מפרסמים - בחמש שנים נפתחו 44 תיקים בחשד לעבירות מין בבתי חולים פסיכיאטריים.

עָבַרְתִּי לְיַד בֵּית-הַסֵּפֶר שֶׁבּוֹ לָמַדְתִּי בִּנְעוּרַי
וְאָמַרְתִּי אֶל לִבִּי, כָּאן לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחָדִים.
וְלֹא לָמַדְתִּי דְּבָרִים אֲחֵרִים. כָּל חַיַּי אֲנִי אוֹהֵב אַהֲבַת חִנָּם
אֶת הַדְּבָרִים שֶׁלֹּא לָמַדְתִּי….
עָמַדְתִּי לְיַד בֵּית הַסֵּפֶר. בַּחֶדֶר הַזֶּה יָשַׁבְנוּ וְלָמַדְנוּ,
חַלּוֹנוֹת חַדְרֵי כִּתָה תָּמִיד פּוֹנִים אֶל הֶעָתִיד
וַאֲנַחְנוּ חָשַׁבְנוּ לְתֻמֵּנוּ שֶׁזֶּה הַנּוֹף שֶׁרָאִינוּ מִן הַחַלּוֹן.
הֶחָצֵר הָיְתָה צָרָה וּרְצוּפָה אֲבָנִים גְּדוֹלוֹת.
אֲנִי זוֹכֵר אֶת הַמְּהוּמָה הַקְּצָרָה שֶל שְׁנֵינוּ
לְיַד הַמַּדְרֵגוֹת הָרְעוּעוֹת, הַמְּהוּמָה
שֶׁהָיְתָה הַתְחָלַת אַהֲבָה רִאשׁוֹנָה גְּדוֹלָה וְהִיא
מַמְשִׁיכָה לְהִתְקַיֵּם גַּם אַחֲרֵינוּ, כְּמוֹ בְּמוּזֵאוֹן,
כְּמוֹ כָּל דָּבָר בִּירוּשָׁלַיִם.

(יהודה עמיחי)

Photo by Roel Dierckens on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
טובה ישראלוב
טובה ישראלוב
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
הילה גרוס
הילה גרוס
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
לילך אנג'ל
לילך אנג'ל
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
שירה מיה
שירה מיה
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
יהודה אבזון
יהודה אבזון
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
רעות תמיר
רעות תמיר
מטפלת זוגית ומשפחתית
בוגרת מדעי החברה והרוח
טבריה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), צפת והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.