לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
סיגנל - אפליקציית מסרים מיידיים: התחליף לווטסאפ

סיגנל - אפליקציית מסרים מיידיים: התחליף לווטסאפ

שפיות זמנית | 14/1/2021 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

סיגנל

ווטסאפ היא כיום אפליקציית מסרים מידיים נפוצה שהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. כל המטפלים (כמעט) משתמשים בה באופן יומיומי לתקשורת זמינה ויעילה ללא הפרדה בין משפחה, חברים, עמיתים ומטופלים.

היתרון של אפליקציית מסרים מידיים הוא שלכולם יש את אותה אפליקצייה. אפליקציית מסרים מידיים היא חסרת ערך אם לאדם איתו אנחנו מבקשים לתקשר אין את אותה אפליקציה או אם יש לו את אותה אפליקצייה אך הוא לא משתמש בה. זו אחת הסיבות שאפליקציית וואטספ ביססה את עצמה ואחת הסיבות מדוע קשה מאוד למשתמשים כולל מטפלים לנטוש אותה - המשמעות של התנתקות מווטסאפ היא בידוד תקשורתי.

לאחרונה, כל משתמש שפתח את אפליקציית ווטסאפ נתקל בהודעה המחייבת אותו לאשר את תנאי השימוש החדשים עד חודש פברואר הקרוב, אחרת לא יוכל לעשות שימוש בווטסאפ. לפי תנאי שימוש אלו ווטסאפ תעביר מידע על שימוש באפליקצייה לפייסבוק. בעקבות כך רבים החלו לנטוש בימים האחרונים את ווטסאפ ולעבור לאפליקציות חלופיות כמו טלגרם, אך הבולטת מבין החלופות היא סיגנל. נושא הפרטיות הוא עניין רגיש ובמיוחד לעוסקים בטיפול, גם קודם ביצעה ווטסאפ שינויים בתנאי השימוש ובמדיניות הפרטיות, אולם הצורך לשמור על קשר עם חברים ומטופלים לא באמת אפשר לנו לוותר על אפליקצייה כמו ווטסאפ.

זאת באופן דומה לפריצה של אפליקציית Zoom לחיינו ובמיוחד לשימוש בה לצורך טיפול מרחוק. אפשרויות לטיפול מרחוק היו קיימות גם לפני פרוץ מגפת הקורונה באמצעות סקייפ, וייבר, זום ועוד. נראה איפוא שמה שעשה Covid-19 לאפליקציית זום עושה כעת ההחלטה של ווטסאפ עצמה לאפליקציית סיגנל.

 

אז מה היא סיגנל?

סיגנל היא אפליקציית מסרים מיידיים כמו ווטסאפ, טלגרם וכו'. אפשר לשלוח איתה הודעות, לערוך שיחות קוליות ווידאו-צ'ט. למעשה היא מאפשרת את כל התכונות המוכרות שקיימות בווטסאפ (שימוש באימוג'ים, הקמת קבוצות...) כך שהמעבר לשימוש בה הוא מאוד אינטואיטיבי. האפליקציה זמינה להורדה בחינם לאייפון, לאנדרואיד ולמערכות הפעלה שונות למחשבים האישיים.


- פרסומת -

ההבדל המשמעותי בינה לבין המתחרות הוא שסיגנל מאובטחת מאוד ובעיקר שומרת על פרטיות המשתמשים.

 

קרן סיגנל, המפעילה את האפליקציה, היא מוסד ללא כוונות רווח הממומן על ידי קרן סיגנל. מכיוון שכך אין לה גם שאיפות מסחריות. באופן אירוני, אחד המממנים העיקריים של קרן סיגנל הוא בריאן אקטון, המייסד השותף לשעבר של ווטסאפ שכבר השקיע בקרן מכספי מכירת ווטסאפ לחברת פייסבוק.

 

התקנת אפליקציית סיגנל

אפליקציית סיגנל זמינה להורדה בחינם - לחצו כאן מהטלפון

התקנה במכשירים ניידים

התקנה במכשירי טלפון

לאייפון לאנדרואיד 

התקנה בדסקטופ

התקנה לדסקטופ (מחשבים) - חובה להתקין קודם את האפליקצייה בטלפון הנייד

Windows Mac

 

 

איך עוברים לסיגנל?

החשש העיקרי של מטפלים המשתמשים בווטסאפ הוא איבוד קשר עם משפחה אך גם עם קולגות ובעיקר עם מטופלים, מטופלים לשעבר ומטופלים פוטנציאליים. החשש הזה יתפוגג כאשר לאפליקצייה תיהיה מסה קריטית של משתמשים, נכון להיום לאפליקציית סיגנל יש למעלה מ 100 מיליון הורדות.

למי שמתלבטים, ההמלצה שלנו היא להשתמש בסיגנל ובמקביל להמשיך להחזיק בווטסאפ. לפחות כל עוד ווטסאפ מאפשרת זאת מבלי להתחייב לתנאי השימוש החדשים (אמצע פברואר).

 

 

השוואה בין תוכנות מסרים מיידיות

 

השוואת תוכנות מסרים מיידיים

שימוש בטוח


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: יסודות המחשב, יחסי מטפל מטופל, טכנולוגיה, טיפול מרחוק
יאיר גבע
יאיר גבע
עובד סוציאלי
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אורית גודקאר
אורית גודקאר
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
סמדר כרמי
סמדר כרמי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.