לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
דיסטופית זיקנה

דיסטופית זיקנה

גבי בונויט | 4/7/2020 | הרשמו כמנויים

לאחר התגברות מספר האזרחים שנדבקו בקורונה, החליטה הממשלה ברוב קולות, להעביר את כל אוכלוסיית הסיכון, שמורכבת בעיקר מאזרחים ותיקים מעל גיל 65, לחוות בריאות בנגב. הוחלט כי תוקם ועדה בין משרדית אשר תדון ביישום החלטת הממשלה. בוועדה יהיו נציגים של משרדי הבריאות, הספורט, הרווחה, הביטחון, המשרד לאזרחים ותיקים ושוויון חברתי, התרבות והתחבורה. אלה יהיו אחראים על תכנון ובניית חוות הבריאות במרחבי הנגב. המודל המוצע לקוח מתוך התכניות להקמת חוות בודדים בנגב ויישומן.

החוות יספקו לזקנים את כל צרכיהם הרפואיים, התרבותיים והחברתיים. הם יזכו בחוות אלה לטיפול V.I.P.. צוותים רפואיים יטפלו בהם וידאגו לבריאותם; צוותי הווי ובידור, שיורכבו גם הם מאזרחים מאוכלוסיות סיכון, ינעימו את זמנם של הזקנים. כתבנו לענייני דיסטופיה מסר כי המזון שיינתן לאורחי החוות יהיה משובח ובריא, ויוכן על ידי שפים ששייכים, מן הסתם גם הם, לאוכלוסיית הסיכון.  אכילת בשר תיאסר או תוגבל לחגים ולמועדים. האוכל יהיה כשר למהדרין. אזרחים שיועסקו בחוות הבריאות יקבלו למשכורתם תוספת  המקבילה לתוספת שמקבל חייל קרבי בצבא.

הממשלה תחוקק תקנות שיאפשרו לבני משפחה לבקר את יקיריהם אחת לחודש. התקנות, שיכונו 'תקנות ספארי', יאפשרו לבני המשפחה להיכנס למתחם לזמן קצוב, ויהיה איסור מוחלט לצאת מהמכוניות. כמו כן לא ניתן יהיה להעביר לתושבים אוכל מכל סוג שהוא. תושבי החוות יזכו לאוכל משובח ומספק. רק פעמיים בשנה- בראש השנה ובערב פסח בשנה יוכלו תושבי החוות לקבל אוכל מבני משפחתם. תוך כדי הביקור יוכלו תושבי המקום לנופף לבני המשפחה מבעד לגדרות חשמליות ולנהל עימם שיחה נעימה דרך הטלפון.

תוקם ועדה הומניטרית לענייני זקנים, שבתוקף סמכותה תוכל לאפשר לאזרח ששייך לאוכלוסיית הסיכון לקבל פטור משהות בחווה. חברי הוועדה חברים גם בוועדות העוסקות בבקשות על בסיס הומניטרי המתקבלות מעובדים זרים. הפטור יוגבל בזמן ולא יהיה ארוך משבוע.


- פרסומת -

בסקר ראשוני שנערך לאחר ההחלטה, מובעת שביעות רצון כללית אצל הציבור. אוכלוסיית הסיכון היוותה את המחסום האחרון בפני החזרה לנורמליזציה. עכשיו נוכל כולנו לחזור לחיינו כפי שהיו לפני הופעת הנגיף. למרות שביעות הרצון הכללית מהמהלך הובעה תרעומת על העירוב שיהיה במחנות בין דתיים לבין חילונים ובין יהודים לבין ערבים.

דובר הממשלה מכחיש בתוקף כל דמיון למחנה הריכוז טרזינשטאט, שם פרחו החיים התרבותיים ואף רומנים לא חסרו.

הכותרת של המבצע החשוב הזה היא:

רק בבידודו יוכל הזקן לחוש בטוח.

חנה ארנדט בספרה הבנאליות של הרוע כותבת: "קיימת אפשרות שאדם נורמאלי לחלוטין, לא טיפש ולא מסונוור ולא רפה שכל יבצע פשעים נוראים כבירוקרט".

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שלי צרפתי
שלי צרפתי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה
אדם קהתי
אדם קהתי
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה

עוד בבלוג של גבי בונויט

בוקר אחד, לפני שנים רבות, בזמן מלחמת המפרץ, כשהייתי בטיפול פסיכואנליטי, התקשרה אלי הפסיכואנליטיקאית...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.