לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הרפורמה בחינוך המיוחד ותיקון טעויות

הרפורמה בחינוך המיוחד ותיקון טעויות

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 6/6/2020 | הרשמו כמנויים

אמל"ק – מגעים אינטנסיביים עם משרד החינוך לשינוי התנהלות ועדות האפיון והזכאות, ותיקון טעויות שאירעו עד כה, במקביל לעבודה לקראת יישום נכון יותר בשנה הבאה.
והכאה על חטא – אי עדכון מוביל לאי עדכון מוביל לאי עדכון... מישהו צריך לשבור את מעגל הקסמים הזה הרפורמה בחינוך המיוחד ותיקון טעויות 1

הרבה זמן לא עדכנתי, או בכל אופן לא עדכנתי מספיק. אני דוגלת בשקיפות ובעדכון השטח, ובשבועות האחרונים חטאתי בזה לא פעם. בין אם זה פוסט-קורונה, או שחיקה סתם, או המצב המורכב והלא מוכר (עבורי), אי הוודאות, התהייה מה לעדכן... לא משנה מה זה.. לדעתי טוב זה לא עשה.. אז מנסה לשבור את המעגל (ובראש עוד שני פוסטים מתוכננים, מקווה להעלותם השבוע...) :

כפי שעדכנו בעבר, פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית ואיגוד מנהלי השפ"חים, פועלים כבר תקופה ארוכה למען יישום טוב יותר של התיקון בחוק החינוך המיוחד: על הליקויים הרבים במתכונת הנוכחית של היישום התרענו עוד בקיץ, במטרה לעצור ללמידת הלקחים מהפיילוט שהתקיים במחוז צפון לפני הרחבת היישום לכל הארץ. משלא הצלחנו, המשכנו לפעול ולהשמיע את קולנו מול משרד החינוך בדרכים שונות, עד להכרזת סכסוך עבודה בסוף פברואר. או אז פרצה לחיינו בסערה הקורונה, ובחטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר התקבלה החלטה לאפשר למעט הוועדות המתקיימות לעבור ללא הפרעה לאור הנסיבות ולאור אופי הוועדות.

לאחר חופשת הפסח ועם התחדשות הוועדות, החלו לעלות קולות ותיאורים קשים על המתרחש בוועדות. לאור זאת ולאור הצורך להביא לשינוי מהיר, החלו מגעים אינטנסיביים עם צמרת משרד החינוך, על מנת להגיע להבנות. במהלך תקופה זו התקיימו ארבע פגישות עם מטה שפ"י ובכירי משרד החינוך. מצד אחד – הפגישות נעשה בתדירות גבוהה בהרבה מבעבר, נפגשנו כל שבוע-שניים, השיח היה ענייני, וברור היה שמפגישה לפגישה אנו מצליחים להגיע לשיח מקצועי יותר ועמוק יותר, ולדבר יותר על המהות ופחות לשהות באזורים של מאבקי כוח. מאידך – שעון החול של הוועדות אוזל, עוד ועוד ילדים נפגעים (עפ"י דיווחים שאנחנו מקבלים), והצורך לשינוי רק הולך ומחמיר.


- פרסומת -

הפגישה האחרונה התרחשה השבוע. לשמחתנו היא נפתחה בהודעה של המשרד שבהתאם לבקשתנו, הם יוציאו הנחייה ליו"רי הוועדות על אופן התנהלות הוועדות. למחרת אכן יצא מכתב זה. אהיה כנה – לא למכתב הזה פיללנו. לתחושתנו, הוא עדין מדי ונתון לפרשנות. מצד שני, מגיעות אלינו עדויות לא מעטות על כך שהמסר הועבר, שהתנהלות הוועדות אכן משתנה באופן משמעותי, וכי יש התקדמות בנושא. זה לא מספיק, המסר לא הגיע לכל מקום ולא הוטמע בכל רשות מקומית, ועל כן אנחנו מנהלים עבודה אינטנסיבית מול המשרד גם בימים האחרונים, על מנת להביא להתקדמות נוספת בשינוי אופן התנהלות הוועדות.

בנוסף נראה כי אנחנו מתקדמים לקראת עבודה משותפת עם המשרד במהלך חודשי הקיץ, על שינויים ותיקונים באופן יישום הרפורמה. דרושה עוד עבודה רבה כדי להגיע לשיתוף פעולה שכזה עם המשרד, אבל לתחושתי צעדנו בשבועות האחרונים כמה צעדים קדימה, ואני מקווה שהם יבשילו לכדי שיתוף אמיתי אשר יסייע... בעיקר לילדים.

אנחנו מקווים לעדכן ממש בימים הקרובים שהצלחנו להביא להתקדמויות נוספות. עובדים על זה חזק.

תמשיכו להתעדכן ואף חשוב מכך – אל תשכחו לשאול!


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה חינוכית
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
רונה הרמן איוניר
רונה הרמן איוניר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.