לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הרפורמה בחינוך המיוחד - עדכונים מהשטח

הרפורמה בחינוך המיוחד - עדכונים מהשטח

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 29/5/2020 | הרשמו כמנויים

ולפעמים עושים ועושים ועושים וברור לחלוטין שכולם יודעים מה עושים, כי איך לא יידעו כשעושים כל כך הרבה? ומסתבר שאם לא מספרים מה עושים, אז לא יודעים הרפורמה בחינוך המיוחד - עדכונים מהשטח 1

אמל"ק: אנו נמצאים במגעים עם בכירי משרד החינוך בנוגע לתיקון לחוק החינוך המיוחד. אנו מקווים שיבשילו בימים הקרובים לכדי שינוי של ממש באווירת ועדות האפיון והזכאות.
________________________________

קיבלתי צבר של פניות ושאלות בימים האחרונים אשר תוהים על השקט ששורר בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, לגבי ועדות הזכאות והאפיון והתיקון לחוק באופן כללי. אנא - אל תהססו לפנות ולשאול אותנו. לפעמים אנחנו פשוט שוכחים לעדכן בתוך סבך המטלות והמאמצים שלנו בנושאים השונים. אז אין שקט, אנחנו פועלים המון גם בנושא הזה:

בתקופה האחרונה הולכים ומצטברים עוד ועוד דיווחים מדאיגים מאוד מהשטח על אופן התנהלותן של ועדות הזכאות, הניסיונות לצמצם בכל דרך את מתן אישורי הזכאות של תלמידים לשירותי חינוך מיוחד, והפגיעה המתרחשת בעקבות זאת בזכויותיהם של תלמידים לקבלת סיוע ובזכויות הוריהם. כתוצאה מכך נראה כי פחות תלמידים מקבלים השנה בוועדות זכאות למענים ותמיכות מסל החינוך המיוחד, הן בתוך מסגרות החינוך המיוחד והן בתוך החינוך הרגיל. זאת באופן שלא מאפשר מימוש המטרות הראויות שעומדות בבסיסו של התיקון לחוק החינוך המיוחד. העדויות הללו מתווספות לחשש ששאר האופנים בהם מיושם התיקון לא יאפשרו לממש את מטרותיו.

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בשיתוף עם איגוד מנהלי השפ"חים, פועלים הן כדי לשנות את ההתרחשות הלא ראויה בוועדות בהווה, והן כדי לקדם שיח שיבטיח את התיקונים הנדרשים באופן יישום הרפורמה בעתיד.

אנחנו נמצאים במהלך של שיחות אינטנסיביות עם הנהלת משרד החינוך ומטה שפ"י, כדי להניע מהלך משותף של חשיבה מקצועית והובלת השינויים הנדרשים, כמסקנה מהליקויים שעולים מהשטח.
מתנהלות שיחות נוקבות אך ענייניות, כשאנו מתרשמים שלכל הצדדים רצון לקיים שיח פורה ולהביא לשינוי. השיחות מתקיימות סביב נושאים שהוגדרו בנייר עמדה שנכתב על ידינו והוגש למשרד החינוך, ושהנהלת המשרד קיבלה כבסיס ראוי לקיום הדיונים ואכן נמצאו כבר לא מעט נקודות הסכמה.


- פרסומת -

אנו תקווה שהשיח המקצועי יבשיל לכדי החלטה על הובלת התיקון לחוק ליישום נכון יותר, בהתאם למטרותיה המקוריות, ויחד עם זאת שומרים 'אצבע על הדופק' על מנת לוודא שהשיח אכן מוביל לעשייה ושינוי ולא נשאר ברמת שיח בלבד.

נמשיך לעדכן בהתפתחויות, ונשמח אם גם אתם תמשיכו לעדכן אותנו על המצב בשטח.

תודה לפעילים המסורים שעוקבים ופועלים בנושא הזה כבר שבועות רבים ובונים שותפות הלכה למעשה: אלון נוימן, ארז בלנאו, גל תמים סיקולר, יונת בורשטיין בר יוסף, יורם שליאר, נועם יצחקי, סתיו רוה, רונית גלר.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה חינוכית
ד"ר איריס חזקיה ברד
ד"ר איריס חזקיה ברד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
שירה מיה
שירה מיה
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה פולק
דנה פולק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

על סיפה של שנה חדשה, אני מסתכל אחורה על תשעת החודשים האחרונים מאז נכנסתי לתפקיד. כל כך הרבה קרה. האירועים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.