לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
פסיכולוגים ופסיכיאטרים: הקורונה תוביל למשבר במערכת בריאות הנפש

פסיכולוגים ופסיכיאטרים: הקורונה תוביל למשבר במערכת בריאות הנפש

שפיות זמנית | 2/4/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

פסיכולוגים ופסיכיאטרים: הקורונה תוביל למשבר במער 1

הפסיכיאטרים עידו לוריא, אילן טל ושלי סנטו, והפסיכולוגית הקלינית יעל מאיר פרסמו היום ב"הארץ" מאמר דעה על הצעדים שיש לנקוט כדי למנוע את הקריסה הצפויה בשירותי בריאות הנפש בישראל בעקבות הפגיעה שמחוללת מגפת הקורונה.

הם כתבו כי: "כבר כעת מדווחים בשירותי בריאות הנפש בקהילה על עלייה חדה במספר מקרי החרדה והדיכאון ועל עלייה בצריכת תרופות הרגעה. ארגוני הסיוע לנשים נפגעות אלימות פרסמו שהם מקבלים 500% יותר דיווחים על מקרי אלימות במשפחה, ונתוני משרד הרווחה מצביעים על עלייה של 760% במספר התלונות על אלימות כלפי ילדים ונוער לאחרונה. נראה שזו רק תמונה חלקית מכיוון שהנפגעים בדרך כלל אינם נוטים לפנות לרשויות".

עוד הם כתבו במאמרם כי בעקבות המצב - שפוגע בעקיר בקשישים ובאנשים עם צרכים מיוחדים ולבעלי מוגבלויות גופניות ונפשיות, אך כמובן גם בכלל האוכלוסייה, רבים מאוד יזדקקו לטיפול נפשי על מנת לחזור לשגרה: "לדוגמה, אנשי הצוותים הרפואיים, שעומדים בחזית המאבק למניעת התפשטות המגפה כשהם מסכנים את עצמם ומתמודדים עם עומס פיזי ונפשי עצום לאורך זמן. יהיו שם גם אנשים שהפכו מובטלים בעל כורחם, ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים וילדים שסובלים מפגיעה מינית או פיזית בבית.

המסקנה לדבריהם היא שמערך בריאות הנפש צריך להיות מוכן לתת מענה לפונים רבים, אלא שיש בעיה קשה אחת: שירותים אלה סובלים, כידוע, מהזנחה ומתת תקצוב. הכותבים מציעים שורת צעדים שנדרשים כדי שישראל תוכל להתמודד עם "הגל השני" של הקורונה: יש לשלב מומחים בבריאות הנפש בתהליכי קביעת המדיניות, וליצור מטה לאומי להסברה ולטיפול שבו יהיו נציגים של הגופים העוסקים בבריאות הנפש בישראל; יש להעניק לקופות החולים תמריצים שיסייעו להן להקים מערך ביקורי בית לחולים ומבודדים עם קשיים נפשיים; יש לגייס גם מורים, הורים ומנהיגי קהילות והלקנות להם את הידע הדרוש כדי שיהיו סוכני בריאות הנפש בקהילה. אך הצעדים הללו לא יספיקו, ולכן מציעים הכותבים לתכנן כבר מעטה את הצעדים לטווח הארוך: המדינה צריכה להפנות משאבים רבים יותר למערך בריאות הנפש לטובת הגדלת מצבת כוח האדם, ולהוסיף תקנים לאנשי בריאות הנפש מגזר הציבורי בתחום הפסיכיאטריה, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית, הסיעוד, הטיפול באומנויות, הריפוי בעיסוק ועוד. כדאי גם לבחון אפשרות להחזיר לעבודה אנשי טיפול שעזבו את השירות הציבורי.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, קורונה
גיא אסל
גיא אסל
עובד/ת הוראה
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, אונליין (טיפול מרחוק), קרית שמונה והסביבה
עדי אלחדף
עדי אלחדף
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.