לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הכביסה המלוכלכת/ ד"ר ענת משה

הכביסה המלוכלכת/ ד"ר ענת משה

ענת משה | 18/12/2019 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

נפלתי. אחרי הנפילה ניסו להסביר לי שבגדיי התלכלכו מאוד ונדרש לכבסם. לא הצלחתי בכוחות עצמי לראות את הלכלוך והכתמים שדבקו בהם. אולי בחרתי שלא לראותם או שמא העדפתי ללכת ככה, קצת לא נקיה ובחרתי להתבונן בבגדיהם של האחרים. הופתעתי כשהתבקשתי לנסות להסתכל על בגדיי. תהיתי למה ביקשו? מה לא ראיתי ולמה? את בגדיי שלי כנראה שבחרתי לא לראות.

הייתי עייפה. הנפילה התישה אותי והכאיבה לי מאוד. היא סדקה את כל האיתנות שהיתה לפניה. התקשיתי לקבל את האבחנה מן החוץ שהבגדים מלוכלכים. היה לי קשה שהחליטו עבורי לכבס ושלא אני החלטתי על מועד הכביסה ועוד יותר הכאיבה לי העובדה שהוסעתי למכבסה. לא היה לי טבעי לקבל הדרכה בכביסה. היה לא קל להתגייס לכל שלבי הכביסה ולהרחיק לעיר אחרת לביצוע הפעולה.

הייתי עייפה. לא הייתי בטוחה שזהו הזמן המתאים להתעסק עם הכביסה. ברור היה לי שהיא תחכה רק לי, אז למה עכשיו? מבחינתי עמדו על הפרק עוד כמה משימות חשובות לביצוע ולמעשה האמנתי שאסתדר לבד. חשבתי שאינני זקוקה לעזרה, בטח לא בכביסה. בטח לא בכביסה שלי. אם אני יודעת לכבס לאחרים ולהעביר הדרכות בכביסה, אני לא צריכה אף אחד שיתעסק בכביסה הפרטית שלי- בבגדים שעוטפים את גופי ומגנים עליו.

את הוראות ההפעלה השלכתי לפני שנים כי מה הבעיה לכבס? ידעתי שאם אצטרך עזרה, על אף שקשה לי לבקש אותה, אצליח למצוא פתרון. כזו אני, אופטימית ואשפית במציאת פתרונות לאחרים ומה הבעיה בלכבס כביסה, נו באמת?!

הכבסים נערמו בפינות שונות בבית ואפילו לא מצאתי את הזמן והאנרגיה על מנת לערום אותם בערימה אחת לטיפול. הם נפוצו לכל עבר כך שמיום ליום נותרו על המדפים בארון פחות ופחות בגדים והשילובים אותם ניתן היה להרכיב וללבוש הצטמצמו. בארון נותרו בגדים בצבעים חד-גוניים, כהים ואפרוריים.

הופניתי לכובסת מומלצת, כזאת שמומחית בכביסה על כל סוגיה והיא הובילה אותי יד- ביד לכבס את הכביסה שלי. כאב הנפילה היה נוכח בכל איבר בגופי ומצב הבגדים פחות העסיק אותי. אני לא זוכרת בבירור מה היה שם בפגישות הכביסה הראשונות, כי כנראה הלכלוך שעל הבגדים העכיר גם את היכולת שלי לראות בבירור.


- פרסומת -

דרך ארוכה עוברים הבגדים בתהליך הכביסה. לכאורה ישנם שני מצבים בלבד- מלוכלך ונקי. אבל מסתבר שממש לא. בשרשרת הכביסה ישנם שלבים רבים. השלת הבגד מהגוף וקבלת החלטה שעליו לעבור כביסה. אם יוחלט שלא לעבור כביסה והכנסתו תידחה, אולי יושאר על מתלה, או יזרק על משטח. ואולי יוחזר למדף והטיפול בו ידחה להזדמנות אחרת. הבגדים הנדרשים לכביסה יושלכו לסל הכביסה, יועברו למכונת הכביסה, לאחר פעולה אינטנסיבית יועברו למייבש הכביסה, אחרי כן למשטח קיפול וממנו לאחר מיון למדפים שבארון.

אני זוכרת בביטחון רב שניצבו, אצל הכובסת, כמה מכונות כביסה. מעין חדר כביסה שכלל שורה ארוכה של מכונות ובפגישות ההדרכה הראשונות היא הזמינה אותי להכניס לכל מכונה פריט לבוש אחד. מנות קטנות של כביסה כדי לא לרוקן את הארון לגמרי וכדי שאוכל לזהות ולהכיר בלכלוך ובכתמים שצברו הבגדים. זאת לצד זיהוי הבגדים אותם מיותר לכבס ויכולים לשוב לארון. היא הסתכלה עלי, הרגישה את התמיהה והבלבול, והדריכה אותי במילים בודדות, מדודות, קולעות לאיזו מכונה ללכת ואני, תוך כדי תהליך הבנתי כבר איזה פריט דורש כביסה, לאיזו מכונה יכנס, מה יעבור עליו וכיצד אקבל אותו חזרה. הכובסת היתה איתי בכל התלבטות, בכל ספק.

לאט-לאט תוך כדי היכרות עם מכונת הכביסה והייבוש, עם זיהוי הבגדים, תהליך הכביסה נעשה נוח ויעיל יותר. הבנתי שאקבל ואקח את הבגדים במצב טוב יותר- כשהם נקיים ומפיצי ריח משכר. ככל שהתמדתי בביקוריי במכבסה, גם אם ההתמדה דרשה ממני משאבים עצומים- פנימיים וחיצוניים, פיתחתי מודעות גבוהה יותר לבגדיי. הבנתי תוך כדי תהליך שחלק מהבגדים יצאו אחרי התהליך נקיים, חלק מהם אצטרך לזרוק שלא יתפסו מקום בארון הבגדים שלי, חלק מהם ידרשו לכביסה נוספת, אולי השרייה, שימוש בחומר ניקוי אגרסיבי יותר, וחלק מהם אמשיך ללבוש גם עם כתם שדבק בהם ושאולי רק אני מצליחה לראות.

חשוב שפעולת מיון הכבסים תהיה מדויקת. מומלץ בפעולת המיון טרום כביסה לא לערבב את סוגי הכבסים כך שבגד צבעוני לא ישיר צבע על בגד עדין או לבן. באם פריט כביסה יוכתם בצבע לא לו, הוא לא ילבש יותר ויוסר מפריטי הלבוש או שיידחף למדף ללא שימוש חוזר.

אני אוספת את הכבסים שדורשים ריענון, חידוש וניקוי. מארגנת את הכביסה על- פי סוגים, מפעילה את המכונות ויוצאת מהחדר. אני חוזרת מדי פעם לבדוק אם הדלת סגורה, האם התוף סיים את סיבוביו, האם המייבש סיים את פעולתו או שמא עוד סיבוב יהפוך את הכבסים לברי- לבישה.

הכבסים שנכנסים כלאחר כבוד למכונת הכביסה ונדחסים יחדיו לתוך תוף המכונה הם במידתנו ואנחנו לובשים ופושטים אותם לסירוגין. אנחנו מתהדרים בהם, לובשים אותם ביומיום, יש מהם חגיגיים, יש מהם שפשוט נוחים לנו. הכבסים שיוצאים אחרי הטיפול- יכולים להתרווח, להימתח, להיפרד זה מזה, לתפוס בדיוק את הנפח והמקום הייעודיים שלהם בעולם. הטיפול בהם אורך זמן ולפעמים נדרשת פעולה מחזורית על מנת להיפטר מהלכלוך שאחז בהם. לעיתים מומלץ להניח אותם בצד ולחזור ולטפל בהם לאחר הפסקה.

על מנת להגיע לניקיון מתאים, הכבסים באים במגע עם חומרי ניקוי. המגע של הכבסים יכול להיות עם כמה מרקמים של חומרי ניקוי: אבקה, גרגרים או ג'ל. בכביסות הראשונות כמו גם היום כאשר אני ממשיכה להגיע לכובסת היא עדיין משגיחה על הכביסה שלי ומציעה לי לבחור בחומר הניקוי המתאים לבגדים אותם הבאתי באותו היום.

חומרי הניקוי מתערבבים עם מים- הרבה מים. המסת הלכלוך נעשית ע"י המים שמהווים חומר מרכזי. המים מועברים דרך הצינורות ומותזים על הבגדים שסופגים אותם לתוך הכפלים, התכים, בין הכפתורים ולתוך הכיסים. המים חודרים ומרטיבים את כל סיבי הבד ומעבים אותם, הכל תוך כדי סיבובים ובכמה מחזורי פעולה- מילוי מים והרטבה, שפיכת חומר הניקוי וערבולו עם המים.

חלקנו מעדיפים להכניס את הכבסים הנקיים לתוף המייבש וחלקנו מעדיפים לתלות את הכביסה הנקייה על חבלים כך שהבגדים יהיו נתונים לחסדיהם של הרוח, היובש וחומה של השמש. התהליכים יכולים להיות איטיים ושלובים בתנאי הטבע ויכולים להיות מהירים ולהישאר תחת תוכנית סדורה שמוכתבת ע"י המכשיר המייבש וסוג הבגד.

פעולת מכונת הכביסה יכולה להשתבש. חשוב לשמור על הוראות הבטיחות ולעקוב בכל פעולה על לוח התצוגה שיתריע אם ישנה תקלה. ישנן תקלות בנות פתרון וישנן המעכבות את התהליך, ישנן תקלות שמאפשרות לחזור צעד אחד אחורנית וישנן כאלה שהורסות את הכבסים ללא היכולת לתקן או להשלים מחזור כביסה מתחילתו ועד סופו. התקלות בדרך יכולות להיות בגין הצטברות אבנית, סתימת משאבת המים או סתימה ברשת של צינור הניקוז.


- פרסומת -

שתינו לוחצות על כפתור ההפעלה והכובסת המומחית מדי פעם משנה את כפתור הטמפרטורה.

לאחר שהכביסה עוברת את התהליך כולו אנו ממתינות עד לאפשור פתיחתה של הדלת.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכותרפיה, יחסי מטפל מטופל, מזווית המטופל
שירי ורסנו
שירי ורסנו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מורן זיו אש
מורן זיו אש
עובדת סוציאלית
כפר סבא והסביבה, פתח תקוה והסביבה, נתניה והסביבה
תמר שרון
תמר שרון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
רונה הרמן איוניר
רונה הרמן איוניר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
יעל נעים
יעל נעים
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון

עוד בבלוג של חברי הקהילה

*מתוך תחרות הסיפורים הקצרים של מכון טמיר לפסיכותרפיה היא יושבת מולי ומתבוננת בשטיח. אני מתבוננת בה...
 הָאֵבֶל הַזֶּה מַכְתִּיב שֶׁזֶּה לְכָאן וְזֶה לְכָאן וְאֵין בֵּין הַשְּׁנַיִם מַגָּע אוֹ מִמְשַׁק אוּלַי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.