לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כי יותר קל לכסות את העיניים כשהכל נשרף

כי יותר קל לכסות את העיניים כשהכל נשרף

עלון פסיכולוגיה עברית | 8/9/2019 | הרשמו כמנויים

השבוע שלחה ישראל משלחת מומחי לוחמה באש על מעת שיסייעו לצוותים הברזילאים הממשיכים להלחם בשריפות באמזונס. השריפות אמנם רחוקות מהעין אבל בעלות השפעה מרחיקת לכת על העתיד האקולוגי שלנו. אפשר לתהות, האם ואיך נכנסת הסביבה הקרובה והרחוקה לתוך חדר הטיפולים? לא הסביבה האנושית, אלא הסביבה הירוקה, הממשית, המאפשרת את קיומנו.

טור מיוחד שתוהה על הקשר בין השריפות באמזונס לבין אחריותנו כאנשי טיפול ועוד מאמרים נהדרים ומחדשים מחכים לכם השבוע באתרנו:


 הודעות ממומנות 

אונ' תא - התכנית לפסיכותרפיה

התכנית לפסיכותרפיה, מרכז אקדמי ללימודי המשך ברפואה, אוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם הקרן לזכרה של פרנסס טסטין

שמחים להזמינכם ליום עיון השנתי ה- 22 לזכרה של פרנסס טסטין והענקת פרס טסטין
יום העיון יתקיים ביום שישי 15/11/2019
באולם מרבאום, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת ת"א.


כלים שלובים

תוכנית לפסיכותרפיה דינמית בגישה אנתרופוסופית

מודל המשלב פרקטיקות פסיכולוגיות, עם מדע הרוח האנתרופוסופי.
שילוב סינרגטי המוסיף מימד רוחני לטיפול הנפשי ומחולל תמורות משמעותיות!
מטפלים עם שאר רוח מוזמנים ליצור קשר


המרכז הישראלי להנחיה אינטגרטיבית

הנחיית קבוצות זה לא רק מקצוע זאת אומנות

הכשרה דו שנתית. התפתחות אישית ומקצועית. הסמכה ותיקה ויוקרתית. שילוב גישות הנחייה. סגנונות: תהליך טרנספורמציה אישי, חשיבה האינטגרטיבית, ליווי והדרכה.


- פרסומת -


 

אדם לאוב בטור שאתם צריכים לקרוא, מספר על תחושותיו כמטפל המוטרד מזה שהעולם נשרף ותוהה בקול אם ראוי לגייס פסיכולוגים לפעולה. מה דעתכם?

"הפגישה (האנליטית) הראשונה עם בית הספר" מאת לבנת איטלי. עם תחילת שנת הלימודים, עבור פסיכולוגים חינוכיים רבים הכניסה למערכת חדשה מלווה בהתרגשות ואף מתח רגשי. במאמר זה מבקשת הכותבת לטעון כי הקושי המלווה בעוצמות רגשיות, אותו חווה הפסיכולוג, הנו חלק משמעותי מהעבודה הפסיכולוגית. לצורך כך, מתייחס המאמר לאלמנטים מקבילים בעבודה הפסיכולוגית בחדר הטיפולים, לעבודה הפסיכולוגית במערכת בית הספר, בהתמקדות במפגש הראשוני עם המערכת הבית ספרית, תוך שימוש במאמרו של אוגדן "הפגישה האנליטית הראשונה".

עבודה טיפולית רב־מקצועית מבוססת מנטליזציה - III: עבודה ממוקדת רפלקציה עם הורים, מדריכים חברתיים ונוער בסיכון מאת נעמה גרינולד, שמעונה גרודזין־קיסרי,  דורון היימן,  סיגל פינגלרנט, חיים פליישמן וד"ר נעמה צאן בן אריה. מאמר זה, השלישי בסדרת מאמרים העוסקים בעבודה טיפולית רב־מקצועית ורב־מערכתית מבוססת מנטליזציה, עוסק ביישום עקרונות גישת מנטליזציה בשלושה מוקדי עבודה שסומנו במסגרת עבודת פורום רב־מקצועי במועצה האזורית 'שער הנגב': עבודה עם הורים, עבודה עם מדריכים מהחינוך הלא פורמלי (חינוך חברתי ביישובי המועצה) ועבודת צוות רב־מקצועי עם בני נוער בסיכון.

השיר "אדם בתוך עצמו" שכתב, הלחין ושר שלום חנוך, מזמין לצלול עמוק פנימה לתוך עצמי. ברשימה הנוכחית מנסה ענת משה, כמתמחה בפסיכותרפיה, לתהות מנקודת מבט טיפולית על האדם שגר בתוך עצמו. ההתייחסות לשיר נכתבה מתוך כוונה להעמיק את ההיכרות עם עולמו של המטופל, ובניתוחו שזורות השערות זהירות בנוגע לסיבות ההסתגרות בתוך עצמו, מטרות טיפוליות, והצעות לתכני השיח הטיפולי. התהיות תורגמו בכתיבה לשאלות רבות, והתשובות להן תוכלנה לשפוך אור על המתרחש אצל "האדם שגר בתוך עצמו", קרי, אצל כולנו.

הצטערנו מאד לשמוע על מותה הפתאומי של הפסיכולוגית רבת הפעלים נעה גינוסר ז"ל. פרופ' אסתר כהן שנעה הייתה עבורה מודרכת וקולגה אהובה מאד נפרדת מגינוסר ומזכירה את היקף פעילותה המקצועית בבלוג ההנצחה שלנו "עזבונות". 
בנוסף, פרק מצוין שכתבה גינוסר והופיע בספר 'טיפול בהורות: גישה אינטגרטיבית לטיפול בבעיות ילדים באמצעות הוריהם' בעריכת פרופ' אסתר כהן, מפורסם באתרנו לזכרה - 

"כמו לוליין על חוט" – טיפול בהורות לילדים עם אוטיזם והתמודדות עם תמות פרדוקסליות
בתקציר הפרק כתבה גינוסר: גישה תאורטית וקלינית לטיפול בהורות להורים לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי. פרק זה נכתב בזכות הורים רבים ומסורים אשר לימדו אותי על חווית ההורות לילדים על הרצף האוטיסטי, ועל האפשרויות האינסופיות לממש הורות זאת בדרכים יצירתיות, בריאות וגמישות על אף הקשיים המרובים הכרוכים בה.

ובפסיכובלוגיה: 

בבלוג "קריאה מודרכת" מרדכי גלדמן, פסיכותרפיסט בגישות פסיכואנליטיות ומשורר זוכה פרס ביאליק למפעל חיים בשירה ממליץ על Mandala Symbolism מאת קרל גוסטב יונג. גלדמן מספר על חלומות שהצילו אותו בתקופה קשה כשהתמחה במכון פסיכוא ליטי מסוים ועל יונג שהפך עבורו למטפל אישי דרך ספריו.

פרופ' עמיה ליבליך כותבת על ההד של ספרה "קפה מוות" בעולם

ומשולחנה של יו"רית חטיבת הפסיכולוגים במח"ר - פניה ישירה אל כל הפסיכולוגים - מה דעתכם? האם להצטרף לעמותת "מעו"ף לעמית"? לא מבינים את השאלה? כנסו לפוסט! לינק לסקר בנושא מצורף.

 

 

נדמה שלכלב לא איכפת
מנסה להרים את הראש
מנסה להרים את הראש

כי יותר קל לכסות את העיניים
כי יותר קל לכסות את העיניים
שהכל נשרף, כשהכל נשרף

הציבור מעדיף להתלונן
כי הרבה יותר קל להתבונן
שהכל נשרף, כשהכל נשרף

כי יותר קל לכסות את העיינים
כי יותר קל לכסות את העיניים
שהכל נשרף, כשהכל נשרף


- פרסומת -

(מילים ולחן אלישע בנאי)

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אוטיזם, פסיכולוגיה חינוכית
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
הראל אגמון
הראל אגמון
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מוחמד עבאס
מוחמד עבאס
פסיכולוג
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
נויה כהן צמח מרדכי
נויה כהן צמח מרדכי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, חולון והסביבה
שירה מיה
שירה מיה
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.