לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כל יום יותר קרובים / ארווין יאלום וג'יני אלקין

כל יום יותר קרובים / ארווין יאלום וג'יני אלקין

קריאה מודרכת | 18/8/2019 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

כל יום יותר קרובים / ארווין יאלום וג'יני אלקין 1


- פרסומת -


- פרסומת -

כל יום יותר קרובים, מאת ארווין יאלום וג'יני אלקין. הוצאת כנרת זמורה ביתן, 320 עמ'. תרגום: גיל שמר.

ממליצה על הספר: ד״ר בת-חן שניידר, פסיכולוגית קלינית מומחית, מטפלת ברמת אביב ובמודיעין, בגישה דינמית משולבת עם ACT ו-CBT.

ארווין יאלום הוא מטפל לא שגרתי ויצירתי. הייתה לו מטופלת שהייתה גם סופרת, ג'יני, שהייתה במשבר, וחוותה תקיעות. הוא החליט להציע לה שאחרי כל פגישה היא תכתוב את סיכום הפגישה שלה, והוא יכתוב את שלו גם. הספר הזה למעשה מאגד את סיכומי הפגישות ששניהם כתבו לאחר כל פגישה במהלך טיפול שנמשך ארבע שנים.

את הספר קראתי בהתמחות שלי. כשהייתי צריכה לגשת עם מקרה טיפולי שלי לבחינת ההתמחות, הרגשתי קושי ברמה האתית והאנושית עם העובדה שהמטופלת שלי, שהייתה מושא עיקרי עבורי למחשבה ולכתיבה סביב הבחינה – לא יודעת את זה. הפסיכולוג הראשי במקום שבו התמחיתי היה פרופ' גבי שפלר, שהיה יו"ר ועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל. פניתי אליו ואמרתי לו שאני רוצה לפנות למטופלת ולקבל את רשותה לכתוב עליה, וגם לתת לה לקרוא את מה שאני כותבת אודותיה. הוא זה שהציע לי לקרוא את הספר הזה, שבו המטופלת נחשפה לסיכומי הפגישות של יאלום. ובאמת, החלטתי לבקש את רשותה של המטופלת להגיש את מה שכתבתי עליה לבחינה (בעילום שם), למרות החשש שהיא לא תסכים, וגם לתת לה לקרוא את מה שאני כותבת עליה, בהשמטה של מספר נקודות שנגעו אלי. היא בחרה לקרוא. אני חושבת שעצם הקריאה שלה הפכה לדבר משמעותי ומעצים בטיפול.

בעיניי יש בספר הזה משהו שנותן המון כבוד ומקום למטופלת, ובעצם אומר: את יכולה לשמוע את מה שאני אומר עלייך כיוון שלמרות היחסים שאינם סימטריים - אנחנו בגובה העיניים. 

מה שריתק אותי במיוחד היה הפער בין מה שיאלום כתב למה שכתבה המטופלת. הוא הרבה פעמים התפאר באיזו פרשנות חדה שהוא נתן, ובדברים שלה זה בכלל לא מוזכר: היא דווקא שמה לב וזכרה מחוות אישיות קטנות, כמו אם הוא אמר לה להתחדש על החולצה. בעיניי זה היה מודל טוב לאיך לא "לעוף" עם פרשנויות חכמות בלבד, ולזכור שהרגעים האנושיים, החמים והקרובים, הם הרבה פעמים תרפויטיים בפני עצמם.


- פרסומת -

בעיניי זה ספר שידבר לכל מטפל, אבל במיוחד לכאלה שנמצאים בתהליך ההכשרה, שבו יש משהו שמושך למקומות יותר קלאסיים ושמרנים. הספר מציע אלטרנטיבה שמאפשרת לשאול איזה מן אדם אתה ואיזה מן מטפל אתה רוצה להיות. בעיניי הוא מציע שאפשר להיות יותר קרוב ואנושי, שהלב שלך יהיה במקום הנכון, ולפעמים זה משמעותי יותר מכל פרשנות אינטליגנטית. במהלך ההכשרה מצופה מפסיכולוג לעתיד להיות  בטיפול כדי להבין את הקושי של המטופל. בעיניי, הספר הזה נותן הצצה לאיך זה להיות בכיסא של המטופל ושיעור חשוב באנושיות וענווה. בנוסף, יאלום נותן שיעור חשוב למטפלים כאשר הוא נוגע בכנות ובאומץ גם בהשלכות שלו עצמו, שבאו לידי ביטוי בקשר עם ג'יני, כגון המשאלה שלו להיות סופר.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אתיקה, פסיכותרפיה, ספרים, מזווית המטופל, הוראה ולמידה
אוריאל רוס
אוריאל רוס
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת הגולן, טבריה והסביבה
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
ד"ר  מיכל מן
ד"ר מיכל מן
עובדת הוראה
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, נתניה והסביבה
אביב נוימן
אביב נוימן
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רוני אפשטיין
רוני אפשטיין
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של קריאה מודרכת

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.