לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ובעלטה רק תווי פניו של האלוהים ברורים

ובעלטה רק תווי פניו של האלוהים ברורים

עלון פסיכולוגיה עברית | 21/12/2014 | הרשמו כמנויים

חנוכה הוא חג ה'פיצולים' - מעטים מול רבים, חזקים מול חלשים, ופיצול הפיצולים: חושך מול אור. הרי באנו חושך לגרש, בידינו אור ואש, וכו' וכו'. אלא שבחיים, כמו בחיים, הדברים משמשים בערבוביא - כשהנר השישי יודלק הערב, הלהבות המרצדות יוסיפו אור, אך לא יבריחו את השחור השחור הזה לשום מקום. הוא כאן כדי להישאר. ואולי הרעיון העמוק שמציע חג החנוכה הוא בעצם הסיזיפיות של הדברים  - נוסיף אור קטן שעוד יכבה, וידלק מחדש וביתר שאת בערב הבא. ואולי כשיכבה גם הנר השמיני. נפחד קצת פחות מהחושך, נדע לשהות בו. כי בתהליך איטי ומתון, משהו בפנים כבר נדלק מעצמו.

השבוע באתר כמה וכמה טקסטים המבקשים להאיר נושאים שונים ומעניינים:

מצבי חורבן וטראומה מלווים בחוסר יכולת לספר את הסיפור, לתת פשר ומשמעות לחוויה. אחת הדרכים לשקם יכולת זו היא דרך החלום ופירושו. כאשר החלום הנו חלום משותף לקרבן ולתוקפן הוא מאפשר אף פתח לתקווה ולצמיחה משותפים. הדס מור אופקנעזרת בחלומם התנ"כי של נבוכדנצר ודניאל בכדי לכתוב על התנועה מחורבן לצמיחה נפשית דרך מרחב החלום המשותף. כחצי שנה לאחר שמהלך הסדרת תהליך קבלת המלגות להתמחות יצא לדרך, נראה שרשימות ההמתנה להתמחות קלינית ארוכות עד מאד ומספר המלגות המתפנות מועט. בוגר המגמה הקלינית, בן דואק, מודאג מההנחיה החדשה שיצאה ממשרד הפסיכולוגית הראשית לפיה מי שטרם התחיל התמחות לא יוכל להגיש מועמדות למלגות המתפנות עד להודעה חדשה, וסבור שעל הפסיכולוגים להתאגד לפעולה שתוביל לקיצור זמן ההמתנה לתחילת ההתמחות ולשמירה על זכויותיהם המקצועיות של הפסיכולוגים ככלל. טור חשוב של ד"ר ניצה ירום בו היא מהרהרת בחווית הילד הנפגע במשפחה, כפי שהיא נראית בימינו, ומבקשת להאיר מופעים עדינים של פוגענות הורית בילדים, בהם נוקטים הורים- דאגנות הורית פוגעת והתנתקות הורית פוגעת. מומלץ. השבוע צוין יום המהגר הבינלאומי. בשפיות זמנית ריכזנו עבורכם מספר מאמרים רלוונטיים העוסקים בהגירה מזווית פסיכולוגית, והתפרסמו באתרנו בעבר.


- פרסומת -

יורם חזן היה מוכר כמטפל יוצא דופן שהטביע את חותמו על הכשרתם של פסיכולוגים ואנליטיקאים רבים בארץ, הוא נפטר באופן פתאומי לפני כשנתיים. רעייתו מיכל חזן ערכה מבחר מאמרים ודיונים על טיפול בגישה פסיכואנליטית לכדי ספר בשם 'להרף עין ולתמיד'זמין לקריאתכם מבוא מעת עמנואל ברמן ופרק מן הספר בשם 'שרבר המודרני', בו דן חזן במקרה של צעיר שטופל במחלקה למתבגרים על בסיס ניתוח של פרויד ל'מקרה שרבר' המוכר. בצער רב התבשרנו על פטירתה של הפסיכולוגית ד"ר אוה (חוה) אפלמן. קהילת פסיכולוגיה עברית משתתפת בצער המשפחה ועמיתיה  למקצוע. לפני כשנה התפרסם באתרנו מאמר נוגע ומלמד פרי מקלדתה, שאנו מבקשים להזכירו שוב - 'הסכנה שבפתיחת הדלת: מסע בעקבות טראומה מוקדמת בראי תיאוריית ההיקשרות'.

נסיים בשתי הצעות - אוהבים לכתוב? סקרנים ומעורים במתרחש בעולם הטיפול, המחקר והתאוריה?  מעוניינים להשתתף בכנסים וימי עיון מקצועיים בנושאים מגוונים וללא תשלום? הצטרפו לנבחרת 'כתבי השטח' של פסיכולוגיה עברית! סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים (גם ברוחם!) שכותבים היטב וחפצים להצטרף אל מאגר המסקרים שלנו, מוזמנים לשלוח מייל לכתובת hebpsy.content@gmail.com בכותרת ציינו "כתבי שטח" וצרפו קורות חיים מקצועיים, טקסט קצר (200-500 מילה) המספר עליכם, וטקסטים שכתבתם בעבר, אם יש בנמצא.

לאחרונה עברנו את הלייק ה5000 בדף הפייסבוק שלנו! תודה לכל חברינו, אם עוד לא הספקתם- מזמינים גם אתכם 'לחבב' את הדף של 'פסיכולוגיה עברית' ולעקוב אחרי החומרים שעולים לדף בתדירות גבוהה.

חנוכה שמח וכריסמס נהדר!   "המצאותך בחושך: בבטן אמך, בלילה

בשנתך תחת שמיכה, בעמדת שמירה

צבאית, בבור כלא, בבטן האדמה.

באפלה כל תנועות גופך חבויות, אבל גם

תנועות גופו של אויבך (אתה יכול

לחטט באפך, הוא יכול לשלוף אקדח).

החושך מוליד מפלצות. אתה מחפש ידיד,

ובעלטה רק תוי פניו של האלוהים ברורים.

על כך ברורים עד שאתה מותר על מגע ההדק

החם ושולח ידך ללטף את זיפי זקנו".

(מתוך: אדם בחושך, בספר צמאון בארות, אלמוג בהר, הוצאת עם עובד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מיה אטלי זלצר
מיה אטלי זלצר
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
סילבנה הקיאר
סילבנה הקיאר
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה
לילך אנג'ל
לילך אנג'ל
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
זיטה חבס
זיטה חבס
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, חולון והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.