לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
למי שאינו מאמין קשה לחיות השנה

למי שאינו מאמין קשה לחיות השנה

עלון פסיכולוגיה עברית | 21/9/2014 | הרשמו כמנויים

בעוד מספר ימים נסכם שנה לא קלה שבאה אל קיצה ונברך את השנה שבפתח. נהוג להתייחס לשנה חדשה כהזדמנות לשינוי והתחדשות, אך נראה שכדי שלתהליך שכזה יהיה סיכוי להתרחש, נדרש מצע של אמונה  - הרכיב המופשט והפלאי הזה, שהוא בו זמנית מעין קרקע יציבה ותנועה של קפיצה אל הלא נודע.

זה נכון לחיינו בכלל, ובפרט לחדר הטיפולים, שהמבקרים בו מייחלים לשינוי ושיפור. התאורטיקן מייקל אייגן סבור שאמונה (ברוח האדם, בתהליך ההקשבה, בכוחו של מפגש, ועוד ועוד) היא נקודת מוצא הכרחית  בטיפול בטראומה, ובעצם בכל מפגש, בעל פוטנציאל טרנספורמטיבי, בין מטפל למטופל. עדי כהן-רוקח השתתפה ביום עיון לכבוד צאת ספרו 'העצמי הרגיש' ומצאה עצמה מתרגשת מהמפגש עם משנתו של אייגן ודמותו ככותב, מדריך ומטפל. את התרגשותה היא מעבירה גם לקוראים בסקירה מהורהרת ומלאת חיות. רועי סמנה מזכיר לנו כמה קשה באמת להשתנות וכותב גם הוא על חשיבותה של האמונה שיכול להיות אחרת. ומה עושים כשאין אמונה בנמצא? אם תשאלו את לאקאן, זה רק אומר שהמטפל נדרש להיות זה שמחזיק בתשוקה עבור המטופל ובעמדה טיפולית עיקשת שלא מוותרת על האמונה באפשרות שהמטופל יתפתח.  אמונה מיוחדת באפשרות לתיקון נדרשת בליווי של מקרים קשים של התעללות או הזנחה. מרכזי ילדים-הורים הינם מסגרות ייחודיות לטיפול משפחתי שמטרתם לספק אופציה אלטרנטיבית להוצאת ילדים מבתיהם.מודל התערבות זה נוצר כדי לעודד משפחות לחוות "בית מחוץ לבית". צוות רב-מקצועי מתפקד כמשפחה מורחבת המספקת "אימהות טובה דיה" ו"החזקה", המהווה את הבסיס לרעיון הסביבה המאפשרת של ויניקוט. במאמרה מתארת רוזה נוה כיצד התפתח המודל המיוחד של הטיפול ומתמקדת בתיאור מקר ממרכז ילדים-הורים בשדרות שבהנהלתה. תרי שטרנברג וקרן מיטלמן מאמינות בכוחה המשותף של הקבוצה ומציגות במאמרן קבוצה טיפולית קצרת מועד בה השתתפו ילדים בכיתה ד' המתמודדים עם קשיים חברתיים שמקורם ביישנות ו/או בלקות למידה חברתית. המחברות מציגות את העבודה הקבוצתית ואת תרומתה הייחודית לחוויה מתקנת בפן החברתי, תוך כדי ניתוח של תהליכים מקבילים בצמיחתם של הפרט, של הקבוצה ושל המנחה המתחיל. והאם אפשר לדבר על אמונה בלי לדבר על אלוהים?  ד"ר ארנון רולניק מבקש להכניס מחדש את האלוהים לחדר הטיפול ולחיים ומשוחח על כך עם הרב והפסיכותרפיסט יהושוע אנגלמן.


- פרסומת -

לסיום, לקראת השנה החדשה נבקש להודות לכם, חברי האתר, על האמון ושיתוף הפעולה, על היותכם חלק מקהילת 'פסיכולוגיה עברית', קהילה מקצועית הוגה, משתפת ולומדת - בין אם כמשתתפים פעילים, כמגיבים או כקוראים דוממים. מזמינים אתכם להוסיף ולהתדיין בשלל הפורומים המקצועיים שלנו, לעקוב אחר הבלוגים השונים, לשלוח אלינו מאמרים מקצועייםולפנות למערכת האתר עם כל מחשבה, הערה או יוזמה חדשה hebpsy.content@gmail.com

בברכת אמונה ותקווה שיפה ושונה תהא השנה

צוות פסיכולוגיה עברית

"למי שאינו מאמין

קשה לחיות השנה.

השדות מבקשים ברכה

הים מבקש אמונה

ואתה אינך מבקש דבר.."

(מילים: לאה גולדברג, לחן: יהודית רביץ)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
תום דים
תום דים
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, בית שמש והסביבה
יפעה נאור
יפעה נאור
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
מוחמד כנעאני
מוחמד כנעאני
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
שיר זמיר
שיר זמיר
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
ליאם שהם
ליאם שהם
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

רבים ניסו לעמוד על סודו של העץ כמורה על התעלומה הצפונה בנפש האדם. נתן זך הפך שגור את הביטוי המקראי 'כי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.