לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ראה כמה לבן הכל

ראה כמה לבן הכל

עלון פסיכולוגיה עברית | 13/12/2013 | הרשמו כמנויים

כולם ספונים בבתים. בין אם זה בשל הגשם הדופק על החלון או השלג שממשיך להיערם על העץ הנשקף ממנו, הסופה היא שעתו הגדולה של הבית. קורת הגג הפיזית, המגנה מן הסערה שבחוץ, והתוכן האישי-נפשי שיצק כל אחד ויצקה כל משפחה בין ארבעת כתלי ביתה, מקבלים משמעות חדשה. תרומתנו הצנועה להתכנסות הכפויה הזו היא שלל חומרים מקצועיים מעניינים שעלו השבוע לאתר, אותם תוכלו לקרוא בעודכם מתחממים ליד התנור:

השבוע עלה הפרק השלישי בסדרת המאמרים החשובה 'תרופות פסיכואקטיביות - לא מה שחשבתם', מאת ד"ר דורית שיקיירסקי, והפעם - על תוצאות ארוכות טווח של שימוש בתרופות. שיקיירסקי עוקבת אחר ממצאיו המטלטלים של העיתונאי רוברט ויטאקר שחקר את תעלומת העלייה המסיבית בשיעור הנכות הפסיכיאטרית בארצות הברית וקושר בין תופעה זו לבין ההשפעה ארוכת הטווח של תרופות פסיכואקטיביות. "אם תרופות פסיכואקטיביות הן יעילות ומועילות, מדוע התוצאות ארוכות הטווח כה גרועות? מדוע יותר ויותר אנשים מתפקדים פחות ופחות?". מאמר חובה לכל איש טיפול. לא כדאי לוותר.

אלעד אמסלם סוקר את ספרו האחרון של ד"ר אסף רולף בן שחר המצייר מפה עדכנית של הפסיכותרפיה הגופנית שצמחה בעשורים האחרונים מתוך עבודתם של שנדור פרנצי ותלמידו של פרויד וילהלם רייך. בסקירה מציג אמסלם את הספר ומדגים את המודל התיאורטי העומד בבסיסו באמצעות מקרה קליני. לצד הסקירה תוכלו להינות גם מפרק מן הספר 'להתגרש חכם' של ד"ר אלישבע זהר-רייך,שמלווה זה עשרות שנים  משפחות שונות בסבך הגירושים ומציגה מניפה רחבה של זוגות מתגרשים וילדיהם לאור המציאות החברתית התחוקתית והפסיכולוגית של המעורבים בתהליך. עוד על נושא גירושים 'חכמים' והדרך המובילה אליהם, כתבו השבוע ד"ר איתן בירנבאום ומיכל קמפפר.


- פרסומת -

ובינתיים ב'פסיכובלוגיה' - ד"ר דניאל בקר, בפוסט חשוב, כותב על הדיכאון השקוף של הגברים ותוהה האם הממסד מתעלם בעקביות מגורם הסיכון הכי גדול להתאבדות? פרופ' עמיה ליבליך הקדישה שלוש שעות ורבע לצפייה בסרט הצרפתי המדובר 'כחול הוא הצבע החם ביותר' ומבקשת לשתף אותנו במחשבות ובתחושות שהתרוצצו בראשה מאז, מעורר סקרנות, הא?. רועי סמנה בעוד 'חטיף' פסיכואנליטי - והפעם 'בעיות תנועה' - על היכולת לנוע, לא רק קדימה ואחורה, אא גם לצדדים בחיים ובחדר הטיפולים. מומלץ. ורות נצרבפוסט לירי - שיר של וולט ויטמן על מפגש בין שניים והשתוקקות לדיבור, שאפשר לתלות כמוטו על דלת הקליניקה.

נסיים בהודעה: פורום "סטודנטים לפסיכולוגיה - לקראת תואר שני" באתר פסיכולוגיה עברית שמח יארח בשבוע הבא את פרופ' סוניה רוקס, ראש המגמה לפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה, במפגש וירטואלי, לטובתם של סטודנטים המבקשים להתעניין בתוכנית ולהתייעץ לגבי עתידם האקדמי והמקצועי. לפרופ' רוקס יצטרף דר'עידו לויתן, מרצה במגמה. האירוח יתקיים ביום ג' הקרוב, 17.12.13, בין השעות 18:00 ל-20:00. במהלך השבוע הבא יפתח שרשור האירוח וניתן יהיה להעלות שאלות, יש לעקוב אחר הנעשה בעמוד הפורום. במועד האירוח עצמו ניתן יהיה לקבל תשובות און-ליין.

"הצבעונים נוחים מדי להתרגש, חורף כאן.

ראה כמה לבן הכל, כמה שקט, כמה כלוא-שלג.

אני לומדת שלוה, נחה לבדי בשקט

כמו שהאור נח על קירות לבנים אלה, מיטה זו, ידים אלה".

[מתוך 'צבעונים', סילביה פלאת', בתרגומם של מנחם ברינקר ויעל שוורץ]

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
תמי חיים
תמי חיים
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה
מרט אדניאייב
מרט אדניאייב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
דור צדוק
דור צדוק
פסיכולוגית
אלי הירש
אלי הירש
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
אריאל בן-אבי
אריאל בן-אבי
עובד סוציאלי
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

בתחומים רבים הסתירה נחשבת לדבר שקיומו בלתי אפשרי. סוקרטס למשל נהג לתשאל את 'קורבנותיו' עד שדבריהם הגיעו...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.