לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
למה לי לקחת ללב, יש לי דברים חדשים בראש

למה לי לקחת ללב, יש לי דברים חדשים בראש

עלון פסיכולוגיה עברית | 29/11/2013 | הרשמו כמנויים

התחדשנו! לאחר הכנה והתכווננות ארוכה מאחורי הקלעים, אנחנו שמחים לבשר שהפנים של 'פסיכולוגיה עברית' עברו מתיחה, והחל מהשבוע תוכלו להתיידד עם דף הבית החדש שלנו. כמות, עושר וגיוון הידע המקצועי שנאסף באתר לאורך הזמן, הצריך את ארגונו מחדש  באופן שיהיה נגיש ונהיר עבורכם, חברי האתר. על כן, מלבד עיצוב רענן יותר, תוכלו להבחין בחלוקה הארגונית  לקטגוריות מובחנות של טקסטים (מאמרים, כתבות שטח, טורי דעה, פרקים מספרים, סקירות  וכו') המאפשרת חשיפה של הרבה יותר חומרים בדף הבית. רובריקה חדשה בחלקו העליון של הדף, תספר לכם מה 'חדש' באתר בכל רגע נתון. כ'בני בית' ב'פסיכולוגיה עברית', אנחנו מזמינים אתכם להציץ בעיצוב החדש של 'דף הבית' ולכתוב לנו את דעתכם - הצעות, הערות והארות יתקבלו בברכה. (ניתן לכתוב לנו בדףהפייסבוק שלנו, או בכתובת: hebpsy.content@gmail.com).

חומרים מעניינים עלו השבוע לאתר ו'חנכו' את דף הבית החדש -

החלק השני בסדרת המאמרים של ד"ר דורית שיקיירסקי'תרופות פסיכואקטיביות - לא מה שחשבתם' - והשבוע - 'טיפול תרופתי פסיכיאטרי - לא מה שחשבתם'סקירה מעמיקה של הספר 'המיתוס של ריפוי כימי: ביקורת של טיפול תרופתי פסיכיאטרי" מאת הפסיכיאטרית ג'ואנה מונקרייף. כותבת הספר מבקרת בחריפות את הגישה הפסיכיאטרית השלטת, לפיה התרופות מרפאות מחלות, ומציע גישה חלופית להבנת פעולת התרופות ולשימוש מטיב בהן. האם באמת יש דבר כזה תרופות 'נוגדות-פסיכוזה' ו'נוגדות-דיכאון'? ואם לא - אז מה כן? כיצד התרופות הללו פועלות על המח האנושי? מאמר מערער ומעורר הרהורים. מעלה שאלות ומסביר תהליכים בסיסיים שרבים מאיתנו, המרפאים במפגש, הבעה ומילים, לא מכירים. מומלץ ביותר. וכמובן שגם הפעם - אנחנו מזמינים אתכם בחום לשתף במה שאתם חושבים - בין אם בתגובה למאמר ובין אם בשליחת מאמר גומלין מנומק יותר, או טור דעה בעניין.


- פרסומת -

אורה ברקן, השתתפה ביום העיון של האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה 'הורות ואוטיזם: האמנם הורות אחרת?' בו עסקו באתגרים המיוחדים העומדים בפני הורים - תחושת האובדן עם קבלת האבחנה והתנועה מכאוס לארגון מחדש. כמו כן נידונו ביום העיון מאפייני הטיפול בהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים - על הצניעות הנדרשת מן המטפל ועל החזקת המתח שבין התבוננות לפעולה ובין ייאוש לתקווה.

ובינתיים באגף ה'פסיכובלוגיה' -

ליאור גרנות נוגעת בפחד הקיומי ובמקורותיו כשהיא מנתחת שיר של ענת לוין, ונוגעת בנפש הקורא תוך כדי. רות נצר ברשימה על שירתו של אריה לודוויג שטראוסשמואל ברנשטיין מתבונן מנקודת מבט יונגיאנית על פרשיית  הזמר המפורסם והשערורייה המינית - הזמר כטריקסטר בעל איכויות פאליות והמימד הארכיטיפלי במפגש שבינו לבין הנערה. מרתק.  ב'שפיות זמנית' אנחנו ממשיכים להביא אליכם חדשות ועדכונים טריים הנוגעים לעולם הטיפול, והפעם - עימות פומבי בקרב הפסיכולוגים בנוגע לרפורמה בבריאות הנפשרפאל יונתן לאוס פרסם ב'הארץ' טור עם הכותרת 'גזר דין מוות לפסיכולוגיה הקלינית' (לו קדם טור מעניין כאן אצלנו), הפסיכולוגית הראשית במשרד הבריאות ימימה גולדברג הגיבה לטענותיו. מבטיחים להמשיך לעדכן.

ונסיים בהתחדשות נוספת - שמחים לבשר על פתיחתו של בלוג חדש: רועי סמנה, פסיכולוג קליני ותלמיד בתוכנית ללימודים מתקדמים בפסיכותרפיה פסיכואנליטית של 'מרכז ויניקוט', 'משחק במילים' ומבקש להעלות אסוציאציות חופשיות בנוגע לתאוריה הפסיכואנליטית, לקליניקה ולחיים. הבלוג כמגרש למשחק סקוויגל מילולי, ואתם כשותפים למשחק. בפוסט הפותח מנסה סמנה לדייק במילים את המתח שבין דיוק לעמימות ומשחק - בכתיבה ובקליניקה. כדאי לעקוב.

ניפרד לשלום באיחול חג חנוכה שמח, ובציטוט של אחד מאינספור שיריו של אריק איינשטיין ז"ל, שהיטיב לתאר הלכי לב אנוש במילים מורכבות בפשטותן:  "למה לי לקחת ללב -

יש לי דברים חדשים בראש,

יש לי דמיון שעוזר לפעמים לשכוח.

למה לי לקחת ללב -

יש לי הרבה לאהוב מראש,

יש לי תמיד חברים שעוזרים לשמוח

. (מילים: אריק איינשטיין ושלום חנוך, לחן: שלום חנוך)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
ניבה רטנר
ניבה רטנר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
עינב מילמן
עינב מילמן
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה
יעל קמחי
יעל קמחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
עומר לוין
עומר לוין
עובד סוציאלי
טלי פרנקל-הוכמן
טלי פרנקל-הוכמן
פסיכולוגית
מודיעין והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.