לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הלילה הזה אצא מעבדות לחירות

הלילה הזה אצא מעבדות לחירות

עלון פסיכולוגיה עברית | 22/3/2013 | הרשמו כמנויים

והנה כבר פסח. ושוב הופכים מגירות, מנקים את האבק מהמדפים הגבוהים, נאחזים בריטואלים הגדולים כעוגן של התחדשות באמצע השנה. ראיון קצר שערכנו עם הפסיכולוג הירושלמי גבי שטרנגר על הקשר בין ליל הסדר לפסיכואנליזה (רמז: החתירה לחירות), מספק כמה רעיונות יצירתיים 'על קצה המזלג', למשמעויות העמוקות הגלומות בלילה הזה. על  המאבק בין פרעה לעברים כמסמל את המאבק בין ה'אגו' היונגיאני ל'סלף', על היציאה ממצרים כיציאה ממייצרי הנפש ועל ביעור החמץ הפנימי כניסיון לחזור למצב של 'to be'. לראיון מצורף גם פרק מספרו של שטרנגר 'מסע אל החירות - ליל הסדר כתהליך צמיחה - קבלה חסידות ופסיכואנליזה'.
ובזמן שניקיתם, קרם לו עור וגידים שבוע 'התייחסותי' למדי באתר :
רון נסים במאמר מעניין על שילוב פרקטיקות מהגישה הנרטיבית במסגרת טיפול בגישה ההתייחסותית ועל הדרך שבה יכולות שתי הגישות להעשיר זו את זו. רועי סמנה ועומר שטרן מביאים כל אחד את רשמיו מכנס 'חוויה לא מנוסחת - מחשבות על הלא מודע ההתייחסותי' בו התארח התיאורטיקן המוערך פרופ' דונל סטרן.  סמנה מסביר שלב אחר שלב ובבהירות את תפיסתו החדשנית של סטרן לגבי דיסוציאציה ומנגנוני הגנה, בעוד שטרן פותח בנימה חוויתית ומשווה בין הלא מודע ההתייחסותי לזה הפרוידיאני. שתי הסקירות גם יחד מביאות רעיונות תאורטיים רעננים ומאתגרות מושגי בסיס פסיכואנליטיים. שילי ורדימון מביאה גם היא את רשמיה מהשטח לאחר שלקחה חלק ב'מעגלים התיחסותיים' לצידם של אנשי הקהילה ההתייחסותית בארץ, במסגרת כנס של הפורום לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית. המשתתפים בכנס תהו על המשך דרכה של הגישה ה'מרדנית' שמתחילה להראות סימני התבגרות וורדימון מסמנת בסקירתה המקיפה  את הכיוון אליו נושבות הרוחות ההתייחסויות בארץ ובעולם, שווה קריאה.
ומה בפסיכובלוגיה?
בבלוג 'כתיבה יצירתית' סיפור קצר מאת כרמלה שטיין על יחסים שהולכים ומתפרקים ועל חלקי גוף שלמים שנעלמים. הפסיכיאטר ד"ר אורי ניצן השתתף בכנס הבין לאומי הראשון על ADHD ומביא סקירה זריזה אך נהירה ומעשירה של סוגיות בסימפטומטולוגיה ובטיפול ב - ADHD שנבחנו במהלך הכנס, ותוהה על הקשר שבין כנסים גדולים תרופות ופרסום. מועצת הפסיכולוגים מסיימת קדנציה ואתם זוכים לעדכון מפגישת הסיכום שהתקיימה בחודש שעבר היישר מ'שולחן יו"ר מועצת הפסיכולוגים' בה נערך, בין היתר, דיון ראשוני אך חשוב בתכנית פיילוט למסלול ישיר להתמחות. פרופ' יואל אליצור מסכם קדנציה, נפרד בנימה אישית ומדבר על כוחה של קהילה מקצועית שעובדת בשיתוף פעולה. ברכתנו שלוחה לפרופ' אליצור ולשאר חברי המועצה.
רגע לפני החג שרבים נוהגים לחוג על ידי טיולים ברחבי הארץ, אנחנו שמחים לעדכן אתכם בפתיחתו של פורום חדש בקהילת הפורומים המגוונת שלנו - פורום 'מטפלים באתגר והרפתקה' בניהולם של ד"ר תמיר רוטמן ודותן חיים. הפורום מיועד לעוסקים בתחומי טיפול והעצמה באמצעות פעילות אתגרית בשטח ונועד להרחבה ושיתוף בתחומי הידע השונים, קידום שיתופי פעולה ודיון בשאלות ובסוגיות בתחום מתפתח זה בישראל. ההשתתפות בפורום פתוחה לעוסקים השונים בתחום, מאנשי השטח, מנחי הקבוצות והמדריכים עד למטפלים המוסמכים השונים. דרך הקישור הנ"ל ניתן לשלוח בקשה להצטרפות למנהלי הפורום בצירוף הצהרת עיסוק ועניין בתחום.
לכם חברנו ולבני משפחתכם - איחולי חג שמח ונגיעות של חירות מצוות פסיכולוגיה עברית!
(בשל החג לא ישלח בשבוע הבא הניוזלטר השבועי)
"...אין עוד מה להגיד
נגמרו המילים
אין לי מה להפסיד עוד
מלבד הכבלים
שחתכו עד זוב דם
ועדיין אני שרוט
הלילה הזה אצא
מעבדות לחירות"
(מילים: יענקל'ה רוטבליט, לחן: יצחק קלפטר וגיא בוקאטי)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד״ר דליה שטרנברג
ד״ר דליה שטרנברג
חברה ביה"ת
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר פנחס קאסוטו
ד"ר פנחס קאסוטו
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
תמר גליק
תמר גליק
פסיכולוגית
שרון ושומרון
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר עידית שלו
ד"ר עידית שלו
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
מיטל לוי עומר
מיטל לוי עומר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

  לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, נאחל לכולנו, מצפון ועד דרום, חורף גשום, מערכת פסיכולוגיה עברית. לפניכם...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.