לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
על כן יש על הארץ זכרונות מושלגים מאד

על כן יש על הארץ זכרונות מושלגים מאד

עלון פסיכולוגיה עברית | 13/1/2013 | הרשמו כמנויים

מה שצניחה של כמה מעלות יכולה לחולל, בחוץ ובפנים. במקביל לדרכים החסומות ולנהרות המציפים, לפעמים גם נהרות התודעה זורמים ושוצפים, וכשפני השטח מתכסים בלבן, נדמה לרגעים שגם הטופוגרפיה הפנימית משתנה. הרהורים על שבריריות שגרת האדם, או על האושר המפתיע שעשוי להיות טמון בכמה פתיתים לבנים, היו מנת חלקם של רבים מן האנשים הספונים בבתים. ואולי הסופה שבאה עלינו היא אחת הסיבות גם לבציר הפוסטים המעניינים שהעלו הבלוגרים שלנו בשבוע החולף -

 פרופ' חנוך ירושלמי חוזר אלינו ואל הבלוג שלו לאחר הפסקה ארוכה, בפוסט חשוב ומעורר מחשבה על סוגי ידע בהדרכה ועל ההשפעה שלהם על יחסי הכוחות בין המדריך למודרך. הפסיכיאטר ד"ר אורי ניצן משגר אותנו לביקור באגף הפסיכיאטרי בבית החולים שמדורג במקום הראשון בארה"ב ומשרטט בעיפרון דק את דמותה של הפסיכיאטריה האמריקאית - מנומסת ופרקטית. תאוריו גורמים לרגעים לזוע בכיסא בחוסר נוחות ומזמינים להרהר במה שמתרחש במחלקות המקבילות בישראל. ה'בלוגרית' השלישית שמכניסה אותנו לעולמה היא פרופ' עמיה ליבליך, שבנימה אישית מאד מספרת על הכלב פיסטוק, על הקהילה הנרקמת של בעלי הכלבים ועל הסוציולוגיה של גן המשחקים.גם המאמרים ש'הביאה לנו הסערה' שווים קריאה - יעל דורון ברכה הדר ורובי פרידמן במאמר מסקרן על אנליזה קבוצתית כגשר בין האישי והחברתי ועל החיבור האפשרי שבין תפיסות פסיכואנליטיות לתפיסות סוציולוגיות. ד"ר חנה דויד מספרת על עוגה שחילקה למטופליה המחוננים ביום הולדתה ונוגעת באופן יצירתי בשאלה שכל מטפל הוגה בה - עד כמה ראוי לשתף את המטופלים בחיי המטפל?


- פרסומת -

ובמלאת 100 שנים לפרסום הקלאסיקה הפסיכואנליטית 'טוטם וטאבו' לפרויד, אתם מוזמנים לטעום מתרגום חדש ועכשווי לספר בהוצאת רסלינג.ונקנח הפעם בלינק מעורר השראה שהעלנו השבוע לבלוג 'שפיות זמנית' שלנו - ב'פרויקט החלום' לוקחים חלומות אמיתיים של אנשים ומנסים ליצור מהם סרטונים קצרים. בלינק המצורף מקטע חלום מוסרט, שנותן עוד טעימונת מהלבן החלומי הזה שכסא השבוע את הארץ. מה פרויד היה אומר על זה?

לאה גולדברג, בכל אופן, אמרה כך :

"...על כן יש על הארץ זכרונות משלגים מאד ואלוהים לבן רוקד סביב צריח הנשמה. וצוהר הלב הסגור מחכה לחלום ולאות ואוהב לפרקים את מרחב הדממה"

(לאה גולדברג, מתוך שיר/עיר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
הדס ורטהיים פנחס
הדס ורטהיים פנחס
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יאיר גבע
יאיר גבע
עובד סוציאלי
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אוהד שפריר
אוהד שפריר
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
רוני אייזנברג חן
רוני אייזנברג חן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
עדי מסקטל
עדי מסקטל
מרפאה בעיסוק
ד"ר אייל אברהם
ד"ר אייל אברהם
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

יותר ויותר אבחנות פסיכיאטריות מגדירות כיום קשיים רגשיים שכיחים כהפרעה נפשית וסוללות נתיב מהיר לטיפול...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.