לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
What's up?? - טיפול בהתכתבות

What's up?? - טיפול בהתכתבות

שפיות זמנית | 19/11/2017 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בכתבה של רותם שטרקמן בThemarker, אורן פרנק מספר איך יצר אפליקצייה שמחברת בין אנשים שרוצים טיפול לבין מטפלים, כאשר הטיפול עצמו מתבצע בדרך-כלל בהתכתבות דרך האפליקציה. הוא מתאר שיפור קליני  מהותי תוך זמן קצר ומונה הרבה יתרונות לשיטת הטיפול הזו מעבר לכך שהיא מגניבה, יעילה, קלה להשגה, במחיר מוזל וחוסכת המתנה בתור. 

המערכת שפיתח אוספת נתונים שעל-פיהם היא נותנת למטפל אינידקציה של מה כדאי לעשות ולכתוב, וגם 'משדכת' בין מטופלים לבין המטפלים המתאימים, על בסיס למידה ממידע אודות מטופלים דומים. בכך הוא ממחיש יתרון מעניין של טיפול בהתכתבות אלקטרונית - שהוא מאפשר תיעוד של הטיפול ושמירת המידע באופן נוח לעיבוד. התיעוד מאפשר לזהות מדדים אובייקטיביים להצלחת הטיפול, כמו זיהוי אופן התבטאות חיובי יותר של המטופל לאורך זמן. כמובן שניתן לחלוק על מדדים אלו, ואין ספק שהם מאוד חלקיים. מדדי ההצלחה הם גם כלי לציון של איכות המטפלים. בנוסף, התיעוד המלא של הטיפולים הוא גם 'אוצר' מחקרי, וקיים שיתוף-פעולה מחקרי עם אוניברסיטאות מובילות. 

סוג הטיפול הזה מעורר גם שאלות על מהות הטיפול ועל האפשרות לאמוד הצלחה של טיפול. מה שכנראה ברור הוא שהקשר הטיפולי עצמו, מעבר למהי המילה הנכונה להגיד ומה השלב הנכון להתערבות מסוימת, הוא מהותי. בהקשר הזה יש ל'כשלים אמפטיים' ולהתמודדות איתם, ובכלל למהמורות הקשר הטיפולי, מקום חשוב בתהליך הטיפולי. זאת למרות שלפחות בחלקים מסויימים מהטיפול התמודדויות אלו לא נתפסות כהצלחות או כהישגים. 

נראה שההתפתחות הטכנולוגית תמשיך לאתגר את עולם הטיפול, כפי שהיא מאתגרת גם תחומים אחרים. האפליקציה שמוזכרת בכתבה זו היא מהסנוניות הראשונות, אבל סביר שהמשך ההתפתחות של תחום הבינה המלאכותית (בדגש על עיבוד שפה וראייה ממוחשבת), יביא איתו חידושים מרעננים ומעוררי חשש כאחד.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: יחסי מטפל מטופל, טכנולוגיה
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שרונה ירקוני
שרונה ירקוני
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
אפרת גל
אפרת גל
מטפלת בהבעה ויצירה
מטפלת זוגית ומשפחתית
חיפה והכרמל, פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
גיל אבא
גיל אבא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.