לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
טיפולים נגד טילים?

טיפולים נגד טילים?

שפיות זמנית | 4/8/2014 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בימים אלו של חוסר ביטחון ועליית מפלס החרדה בכל רחבי הארץ, עולה ומוצפת ביתר שאת ההתמודדות ארוכת השנים של אלו שעבורם זהו מצב יום-יומי מזה שנים – תושבי הדרום. אלה הם ימים שבהם אנו רואים גם התגייסות מיוחדת של ציבורים רבים, ביניהם אנשי בריאות נפש המגיעים בגופם למוקדי המצוקה או מספקים מענה טלפוני לשעת חירום.

וגם בימים כאלה אנו מתמודדים עם שאלות נוקבות הקשורות לסוגיית ההתאמה של המענה הטיפולי שניתן לצרכים האמיתיים של האוכלוסייה. בשבועות האחרונים פורסמה ב"הארץ" רשימה של האנתרופולוגית קרן פרידמן-פלג ובה ביקורת נוקבת המתארת את הניכור שחשים תושבי שדרות כלפי מטפלים הנתפסים כבעלי פריבילגיות ומנותקים. ברשימה, המבוססת על מחקרה של פרידמן-פלג שתואר גם בספרה החדש, תוארו התערבויות טיפוליות הלוקות בחוסר רגישות תרבותית, ושמכוונות לטשטש את ההיבטים הפוליטיים של המצב ואת הכעס כלפי הממשלה. הדוגמאות שהציעה פרידמן-פלג מהתצפיות שערכה מזכירות את הטענות כלפי הפסיכולוגיה שהשמיעה הסוציולוגית פרופסור אווה אילוז בפולמוס המתוקשר, בו האשימה את מקצועות הטיפול ב"הפרטה" של הנפש ועיקור מאבקים לשינוי חברתי.

השבוע התפרסמה ב"הארץ" רשימת תגובה מאת מטפלי "מרכז חוסן בשדרות". המטפלים לא שוללים מכל וכול את טענותיה של פרידמן-פלג, אך מזכירים כי מחקרה נערך לפני שנים אחדות – ומעדכנים כי מאז התחוללו שינויים לא מעטים בתפיסות ובמינהל של המענים הפסיכולוגיים והרגשיים בשדרות. תגובה נוספת פורסמה מאת עו"ד בקי כהן קשת, מנהלת המרכז לזכויות חברתיות, בו מעורבת גם המחלקה לעבודה סוציאלית במכללת ספיר. עו"ד כהן קשת מצביעה על הצורך של תושבי הדרום בהכרה ממסדית במציאות הפוליטית שבה הם נתונים ובמענה על הקשיים החברתי-כלכלי – צרכים שאין להזניח אותם לצד הטיפול בחרדה ובטראומות היום-יומיות.


- פרסומת -

ומה תגובתכם שלכם? אתם מוזמנים לקרוא את הרשימה של פרידמן-פלג ב"הארץ" או רשימה דומה שלה במגזין "המקום הכי חם בגיהנום" ולהוסיף כאן את דעתכם.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: חרדה, מלחמה וטרור, פוליטי
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
גיל אבא
גיל אבא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
ארז גור
ארז גור
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
דגנית כספי
דגנית כספי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

זכרונות הם דבר חמקמק - לא תמיד קל לשלוף אותם, אך כשהם מגיעים בעוצמה, הם מצליחים, לא פעם, לתפוס משהו מהחוויה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.