לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
ד"ר ציפי לידור

ד"ר ציפי לידור

ד"ר ציפי לידור

עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת זוגית ומשפחתית, ייעוץ וליווי מיני

עובדת סוציאלית מאומתת
מספר רישום בפנקס העו"סים: 15624
מטפלת זוגית ומשפחתית מאומתת
מספר תעודת הסמכה: 1634

אני מאמין מקצועי: לעתים, במהלך החיים אנו חווים קשיים רגשיים-נפשיים וזקוקים לעזרה. אני רואה את תפקידי במתן סיוע כדי לצלוח משברים, לשפר ולתקן לשם יצירת חיים טובים ומספקים. במהלך הטיפול, אני מתנהלת בגובה העיניים,... קראו אודותיי בהרחבה...


פניה אל ד"ר ציפי לידור

אודות ד"ר ציפי לידור

אני מאמין מקצועי:

לעתים, במהלך החיים אנו חווים קשיים רגשיים-נפשיים וזקוקים לעזרה. אני רואה את תפקידי במתן סיוע כדי לצלוח משברים, לשפר ולתקן לשם יצירת חיים טובים ומספקים. במהלך הטיפול, אני מתנהלת בגובה העיניים, מעורבת, קשובה ובמקביל מביעה ומשתפת ברגשות ומחשבות שלי. מוזמנים לבקר באתר שלי: zipilidor.com, ניתן ליצור קשר בטלפון 0542300404 או במייל zipilidor@gmail.com 

אני עוסקת שנים רבות בפסיכותרפיה זוגית ופרטנית ובטיפול במשפחות.
הוכשרתי והוסמכתי כמטפלת פרטנית בגישה הדינמית למבוגרים, ילדים ונוער, במסגרת לימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה בתואר הראשון והשני.

בשלב שני, הוכשרתי בטיפול זוגי ומשפחתי בלימודי מכון מגיד באוניברסיטה העברית בירושלים והוסמכתי מטעם האגודה לטיפול במשפחה כמטפלת זוגית ומשפחתית וכמגשרת. 
סיימתי את לימודי התואר השלישי (דוקטורט) בפסיכולוגיה.

לימודי תעודה "מין ומיניות ומה שביניהם" באוניברסיטת תל אביב. התמחות במרכז לבריאות מינית בבי"ח "רעות".

נושא המחקר: נתק רגשי בין-דורי בין הורים מבוגרים – ניצולי שואה- לבין הבנים שלהם – דור שני.  להמשך קריאה
אני מעבירה הרצאות ומעבירה סדנאות בנושא יחסים במשפחה.   להמשך קריאה

 

ניסיון מקצועי

 

אני מטפלת במבוגרים בטיפול אישי וזוגי בהתערבות מינית וכן ברווקים ורווקות המבקשים לעצמם זוגיות משמעותית ובטוחה. קליניקה בשכונת בבלי, תל אביב (יש  חניה). כמו כן, מדריכה הורים, מטפלת בקונפליקטים משפחתיים  ובין דוריים.

במקביל, אני מטפלת בעמותת "עמך"בצעירים ומבוגרים, זוגות ומשפחות ומנחה קבוצות ניצולים.

במהלך השנים, עבדתי עם סוגי אוכלוסייה מגוונים: עירוניים, מושבניקים וקיבוצניקים וכן עם חילוניים, חרדים, להטב"קים ובני מיעוטים. למדתי להכיר מקרוב את ההיבטים תלויי התרבות של המטופלים ולהתייחס אליהם בהתאם.

נחשפתי ולמדתי להכיר לעומק  את סוגי הקשיים והבעיות אצל יחידים וזוגות והוכשרתי לטיפול בסוגי אוכלוסייה בקורסים ספציפיים:

כמו כן, הוכשרתי להדרכה באוניברסיטת חיפה והדרכתי סטודנטים לעבודה סוציאלית.

הנחיתי קבוצות להעצמה נשית בסקטור היהודי והערבי, נשים בהליכי גירושים ומשפחות שיקיריהם התאבדו במסגרת העמותה "בשביל החיים".

עבדתי כמטפלת זוגית וכמגשרת בתחנות לטיפול במשפחה מ.א. חוף הכרמל, מ.א. זבולון ומועצה מקומית אבן-יהודה. יזמתי והקמתי שירותי רווחה בקיסריה בשיתוף פעולה עם החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה (מועדון ותיקים ומועדון נשים). במקביל, המשכתי לעבוד בקליניקה הפרטית בחיפה.

 

השכלה פורמלית (תעודות הסמכה)

תחומי התמחות:

טיפול פרטני: התמודדות עם אי-שקט, דיכאון וחרדה, הפרעות אכילה והתמכרויות, ערך עצמי ירוד, בושה וחוסר ביטחון עצמי, קושי ביצירת קשרים זוגיים וחברתיים, קשיי תפקוד בעבודה וכיו"ב.

טיפול זוגי: החל מהשלבים הראשונים של המערכת הזוגית, טרום- נישואים ומגורים משותפים, משבר בנישואים (בגידה), פרידה וגירושים, פרק ב', קשיים מיניים וזוגיות בגיל השלישי.

טיפול משפחתי יעיל באופן מיוחד כשמדובר בנושאים של פרידה וגירושין, הורות, יחסי הורים ילדים, הפרעות התנהגות של ילדים ומתבגרים, הפרעות אכילה, שימוש בסמים וקונפליקטים משפחתיים.

התמחות מיוחדת בליווי רווקים ורווקות המבקשים לעצמם זוגיות משמעותית ובטוחה.

https://mishpaha.land-p.co.il/wp-content/uploads/2020/10/hr_product_blue.png

שיטות וגישות טיפוליות:

גישת הטיפול הפסיכודינמית (גישת יחסי אובייקט)

גישה זאת  היא הקרובה ביותר אל הפסיכואנליזה של פרויד ומבוססת על ההנחה כי "האדם הוא יציר נוף מולדתו". אירועי העבר, ויחסים בין אישיים משמעותיים מוקדמים של האדם, מעצבים את תפיסתו העצמית ואת האופן בו הוא מווסת את רגשותיו ומצוקותיו הפנימיים ואת דפוסי היחסים שלו עם הזולת. על פי פרויד, אלמנטים אלו מתקיימים בנפשנו באופן לא מודע, ומשפיעים על חיינו בשגרה היומיומית.

גישת יחסי האובייקט כוללת את אנה פרויד, ויניקוט ואחרים. על פי תיאוריה זו, המטפל לא מתמקד רק בזיהוי הדפוסים ההתנהגותיים שחוזרים על עצמם שוב ושוב, אלא מדגיש באופן משמעותי את הפן החוויתי של הטיפול. שחזור היחסים המוקדמים בסביבה הטיפולית מאפשר תיקון של החוויות המוקדמות וביסוס מחדש של  יחסיו האינטימיים עם האחר.

על פי גישה זאת, המטפל הוא דמות נוכחת, אמפאתית ואקטיבית. המטפל מתפקד, למעשה, כדמות הורית מיטיבה ומזינה.

הגישה ההתייחסותית

גישה זאת היא התפתחות פוסט-מודרנית של הגישה הפסיכואנליטית של פרויד וממשיכיו. בגישה זאת המטפל אינו רק צופה, מנתח, או חוקר אלא משתתף פעיל שעצמיותו הייחודית משפיעה על הקשר הטיפולי. מטפל התייחסותי הוא יותר חושפני, אינטראקטיבי, ומודע להתנהגותו, רגשותיו ומחשבותיו של המטופל וגם שלו עצמו, משפיעים באופן מעגלי במפגש הטיפולי.

גישת טיפול זוגית פסיכודינמית מבוססת יחסי אובייקט

הטיפול  מבוסס על התיאוריה של פרויד העוסקת בהיסטוריה המשפחתית והזוגית של בני הזוג: חוויות ילדות, דפוסי יחסים ותכנים לא מודעים. ליבון והכרה בהשלכות העבר על הזוגיות הופך את הזוגיות למקום מודע ובטוח המספק מקור לתמיכה, הבנה ואמפתיה לשני בני הזוג לטווח הארוך. על פי גישה זאת המטפל קשוב ומודע לא רק למערכת היחסים שלו עם כל אחד מבני הזוג אלא גם מערכת היחסים המודעת והלא מודעת של כל אחד מהם כלפי האחר.


שיטת טיפול ממוקד רגשות  EFT)), מיועדת לזוגות ומשפחות

ניתן לומר שהשיטה משויכת לגישות הפסיכולוגיה ההומניסטית (ספציפית לגישתו הטיפולית של קרל רוג'רס), סלבדור מינושין (אבי השיטה המערכתית) וגישת ההתקשרות (ג'ון בולבי),  רק שהיא מקפידה על תיקוף בסטנדרטים מחקריים מבוקרים לכל אורך הדרך.

השיטה מתמקדת בהווה, ב"כאן ועכשיו" התהליכי של המפגש, כאשר המנחה מזמין את המטופל/ים להתמקד בחוויה ולהתייחס אליה באופן שונה. המטפל מנסה ליצור ביטחון רגשי במהלך המפגשים, תנאי הכרחי לשינוי. המטפל מתקף בקביעות את רגשות המטופל, מתעכב בצמתי תקשורת מרכזיים הדורשים התבוננות רגשית ושואף לפרק תקיעויות בתהליך התקשורתי, תוך הצעה של אלטרנטיבות.

בצעד השני, המטפל מעמיק את הרגש, למשל בשאלה כמו - "איך אתה מרגיש עכשיו?", מה שמספק חומר גולמי שעוזר לזהות את רגשות הליבה העמוקים ביותר (כמו פגיעה). המטפל יבהיר את הרגשות שזוהו ויטמיע אותם לתוך תקשורת עכשווית שתעביר מסר אותנטי לבן/בת הזוג. בשלב השלישי המטפל מחזק את דפוס התקשורת החדש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של ד"ר ציפי לידור, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי ד"ר ציפי לידור ובאחריותו/ה.