לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
17
דצמבר

ממשקים טיפוליים בין ניסיונות המרה לבין טיפול מאשש זהות בלהט'ב

17/12/2021

לאחר שחברותא והמרכז הגאה השיקו השנה את 'המרכז למאבק בהמרה' אנו שמחים להזמינכםן לכנס השנתי נפש גאה בגוף בריא 6 שיעסוק הפעם בנושא 'מהמרה להרמה'.

הכנס יעסוק בממשק המעשי והיום־יומי שבין ניסיונות המרה לבין טיפולים פסיכולוגיים מקובלים, במיוחד במעברים הקיימים לעיתים בין הטיפולים. מטופל עלול לבחור בניסיון המרה כ'טיפול משלים' או לאחר שלא מצא אפיק שעומד בציפיותיו, בעיקר סביב הזהות הדתית, בטיפול המקובל. במובן זה, נדרשים א.נשי הטיפול, להכיר לעומק את המכשולים שעלולים להתעורר בעבודה עם מי שחש קונפליקט סביב הזהות המינית ומבקש לשנותה, על מנת לשמר את הטיפול, ולמנוע את זליגתו אל ניסיון ההמרה. תהליך זה הוא דו כיווני – ואל הטיפול המקובל מגיעים לא מעט נפגעי המרה, שלהם מאפיינים ייחודיים, שגם אותם יש על המטפלים.ות להכיר.
מטרת הכנס היא להעמיק את ההבנה בדבר מופעיהם השונים של נסיונות ההמרה, ובכלל זה, גם היכרות עם מציאות של המרה, או מה שניתן לכנות, נסיונות המרה עקיפים. העלאת המודעות למעברים בין ניסיונות ההמרה לטיפולים, וכמובן, הבנת הקשיים שגורמים ניסיונות ההמרה , ועידוד העיסוק בסוגיה ברמה המחקרית, הטיפולית והמעשית – על מנת לסייע לטיפול בנפגעי.ות המרה.
https://www.hebpsy.net/....asp?id=4197

לו״ז הכנס:
יום חמישי 16.12

18:00 התכנסות וכיבוד קל
19:00 סיפורי המרה – הצד שלא הכרתםן. פאנל בהנחיית דפנה גרינר. משתתפיםות:
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי – מובילת דעת בקהילה הדתית, פעילה למען זכויות נשים ומחברת הספר 'מהלכת בדרכה: אתגרי החיים במבט הלכתי-ערכי', שי ברמסון – יו'ר חברותא וניצול 'טיפולי' המרה. בתיה דיקשטיין – חרדית לשעבר, סטודנטית לעבודה סוציאלית ושורדת 'טיפול' המרה, אמיר חאג' יחיא – פעיל למען זכויות להט'ב בכלל, וטרנסים.ות בפרט בחברה הערבית.

יום שישי 17.12
8:30 התכנסות
9:00-9:45 פרקטיקה הכרתית בטיפול בקהילת הלהטב״ק – ד'ר שחר גלוברמן – פסיכולוג קליני, מטפל בקליניקה הגאה.
9:45-10:30 הקשר הלא מדובר בין 'טיפולי' המרה לפגיעות מיניות – נתנאל שלר – מנכ'ל חברותא, ודפנה גרינר – מנהלת הקליניקה הגאה
10:30-11:10 הפסקה וכיבוד קל
11:10-12:00 התבוננות פסיכולוגית על 'טיפולי' המרה דרך הסרט 'הטיפול' – צבי לנדסמן – במאי הסרט, בשיתוף מטפל.ת
12:00 הדיאלוג הפנימי עם המרה, השלמה ומה שבינהם – פרופ' אורית אבישי, חוקרת סוציולוגיה, נשים ומגדר, אוניברסיטת פורדהם, ניו-יורק. (הרצאה מקוונת)
13:00 – סיום

להרשמה: https://lgbtqcenter.org.il/harama/

תגיות: