לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
6
ינואר

הסימפוזיון הראשון למחקר וטיפול בדיכאון לזכרו של פרופ' סידני בלאט

6/1/2016 | פורסם על ידי הגר י.

המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, שמחה להזמינכם לסימפוזיון הראשון למחקר וטיפול בדיכאון לזכרו של פרופ' סידני בלאט.

ועדה מדעית: פרופ' גולן שחר (ראש הוועדה), ד"ר שרון זיו-ביימן, ד"ר ענת ברונשטיין-קלומק, פרופ' דני קורן.

הסימפוזיון יערך ב-6 לינואר, בין 9 ל-14:30, באוניברסיטת בן גוריון, אולם זוננפלד, בניין 72, קמפוס על שם משפחת מרקוס.

ההשתתפות בסימפוזיון אינה כרוכה בתשלום, אך נדרשת הרשמה מקדימה. על מנת להירשם אנא מלא/י את פרטייך בלינק הבא: https://docs.google.com...form?c=0&w=1
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם הגר ישראלי באמצעות דוא"ל/טלפון:
haggar24@gmail.com, 0526969177


תוכנית הסימפוזיון:
8:30 - הרשמה וקפה
9:00 - ברכות פתיחה
דייוויד בלאט מטעם משפחת בלאט.
פרופ' גארי דיימונד, ראש המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
פרופ' לימור אהרונסון, ראש המחלקה לרפואת חירום, ביה"ס למקצועות הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
פרופ' דוד ניומן, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב.

9:30 - Sidney J. Blatt discovers a virus: An exposition
פרופ' גולן שחר (Ph.D), המחלקה לפסיכולוגיה (אוניברסיטת בן גוריון) ופסיכיאטריה ("ייל").

10:30 - הפסקה קפה

11:00 - The Sidney J. Blatt memorial lecture on the psychology of depression and suicidality: "Why Do People Die By Suicide".
תומס אי. ג'וינר (Ph.D), פרופסור כבוד לפסיכולוגיה ע"ש רוברט או. לאוטון, אוניברסיטת המדינה של פלורידה.

12:10 - דיון – פרופ' גארי דיימונד (אוניברסיטת בן גוריון).

12:30 - ארוחת צהריים קלה.

13:00 - פאנל מומחים – עקרונות מובילים בטיפול בדיכאון
מציגים: פרופ' ג'וש ליפשיץ (אוניברסטית בן גוריון), פרופ' איווה גלבוע-שכטמן (אוניברסיטת בר אילן),
פרופ' דני קורן (אוניברסיטת חיפה), ד"ר ענת ברונשטיין-קלומק (המרכז הבין תחומי), ד"ר הדר שלו
(המרכז הרפואי סורוקה), ד"ר שרון זיו-ביימן (המכללה האקדמית ת"א יפו).
מנהל הפאנל- פרופ' גולן שחר
מתדיין- פרופ' כבוד תומס ג'וינר

14:30 – סיום

אודות המרצים:

פרופ' תומס ג'וינר
פרופ' תומס גו'ינר גדל בג'ורג'יה, למד בפרינסטון ובאוניברסיטת טקסס אשר באוסטין, וכיום משמש כ- DISTINGUISHED PROFESSOR (אות הכבוד החשוב ביותר שאוניברסיטה יכולה להעניק) על שם רוברט או. לאוטון במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת המדינה של פלורידה. פרופ' ג'וינר הוא מהמובילים בעולם במחקר על הבסיס הפסיכולוגי, הנוירוביולוגי, והטיפולי של דיכאון ואבדנות. הוא פרסם מאות מאמרים ועשרות ספרים בתחום זה ובתחומים נלווים בפסיכולוגיה קלינית, ופיתח תאוריה ייחודית על הסיבות לאבדנות, אשר משיקה לעבודתו המונומנטלית של סידני ג'. בלאט, כמו גם לעבודות מרכזיות אחרות בתחום. ג'וינר זכה במענקי מחקר גדולים ובפרסים רבים על עבודתו, בין היתר מקרנות גוגנהיים ורוקפלר, ומהסתדרות הפסיכולוגים האמריקנית .(APA) כיום, לצד מחקריו פורצי הדרך, הוא מייעץ לגופים פדרליים רבים בארה"ב, משמש כעורך ראשי של שני כתבי עת בפסיכולוגיה קלינית (Journal of Social & Clinical Psychology; Suicide & Life Threatening Behavior) , מרצה בבמות פופולאריות ובאמצעי התקשורת, ומנהל פרקטיקה פרטית העוסקת בטיפול בסובלים מאבדנות וייעוץ למשפטנים סביב דילמות הקשורות לתחום.

פרופ' גולן שחר
פרופ' גולן שחר קיבל את כל תאריו האקדמיים באוניברסיטת בן-גוריון, עבר הכשרת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת "ייל" בארה"ב, ושימש כחבר סגל באוניברסיטת בר-אילן ובבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל". שחר מכהן כפרופסור לפסיכולוגיה קלינית-רפואית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כפרופ' אורח לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת '"ייל" בארה"ב, וכעורך הראשי של כתב העת הבינלאומי Journal of Psychotherapy Integration . הוא נחשב לאחד מתלמידיו וממשיכי דרכו הבולטים של פרופ' בלאט, בעיקר בכל הקשור להבנת דיכאון ומצבים נפשיים נלווים, ולממשק בין פסיכואנליזה ומדע. ספרו אקדמי הראשון, העוסק בביקורת עצמית פתולוגית, יצא השנה לאור בהוצאת הספרים של אוניברסיטת אוקספורד.


ד"ר ענת ברונשטיין-קלומק
ד"ר ענת ברונשטיין קלומק סיימה את לימודי הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת בר אילן, וכיהנה כ-Assistant Professor במחלקה לפסיכאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. כיום משמשת ד"ר ברונשטיין קלומק כמרצה בכירה בבית הספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. בין תחומי הוראתה פסיכותרפיה ומניעת אובדנות. ד"ר ברונשטיין קלומק מתמחה בהפרעות רגשיות בקרב ילדים ובני נוער ועבודות המחקר ופרסומיה עוסקים בבריונות, בריונות ברשת, דיכאון ומניעת אובדנות בקרב מתבגרים. מאז 2007 ד"ר ברונשטיין קלומק משמת כסגנית עורכת של הגורנל Archives of Suicide Research.

פרופ' איווה גלבוע-שכטמן
פרופ' איווה גלבוע-שכטמן מחזיקה בדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית מ- Northwestern University. היא עובדת כפסיכולוגית קלינית וכן משמשת חברת סגל במחלקה לפסיכולוגיה ובמרכז הרב תחומי לחקר המוח על שם לסלי וסוזן גונדה באוניברסיטת בר אילן, בו היא גם עומדת בראש המעבדה לעיבוד רגשי.

פרופ' גארי דיימונד
פרופסור גארי דיימונד הוא פסיכולוג קליני, מטפל משפחתי וראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. הוא אחד ממפתחי טיפול משפחתי מבוסס התקשרות, המיועד לטיפול במתבגרים דיכאוניים ואובדניים וכתב, יחד עם שותפיו גיא דיימונד וסוזן לוי, את הספר "Attachment Based Family Therapy" שצא לאור באוקטובר על ידי ארגון הפסיכולוגים האמריקאים (APA) ב-2014. פרופ' דיימונד מכשיר מטפלים בארץ ובחו''ל.

ד"ר שרון זיו-ביימן
פסיכולוגית קלינית, מנהלת שותפה מייסדת ב"קבוצת שיח - מכון לפסיכותרפיה התייחסותית", מנהלת מכון שדות לשירותים פסיכולוגיים, חברת סגל באקדמית תל אביב יפו, חברת בורד של האיגוד הבינלאומי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית, לשעבר יו"ר הפורום הישראלי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית, ממייסדי האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת, פרקטיקה פרטית במבוגרים וזוגות.

פרופ' ג'וש ליפשיץ
פרופ' ג'וש ליפשיץ הינו פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע וכן לשעבר פרופסור חבר לפסיכולוגיה במחלקה לפסיכיאטריה ב- College of Physicians and Surgeons of Columbia University, אשר בניו-יורק. פרופ' ליפשיץ חוקר ומטפל בגישת IPT מעל 20 שנים והיה הראשון להתאים את השיטה לטיפול בהפרעות חרדה.

פרופ' דני קורן
פרופ' קורן מחזיק בדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת בוסטון בארה"ב. הוא פסיכולוג קליני וחבר סגל במסלול טווח החיים של המגמה הקלינית בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, שם הוא גם עומד בראש "גשר מעל מים סוערים", המעבדה ללימוד וקידום של בריאות נפש בקרב צעירים.

ד"ר הדר שלו
ד"ר הדר שלו הוא רופא פסיכיאטר העומד בראש מרפאת הטראומה והמרפאה הנוירופסיכיאטרית במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. כמו כן ד"ר שלו חבר בפקולטה למדעי הבריאות של אונ' בן גוריון בנגב. עיקר עיסוקו המחקרי הוא בתחום הסטרס והשלכותיו. ד"ר שלו חבר בוועדת הבחינות לפסיכיאטרים של המועצה המדעית וכן מלמד פסיכותרפיה.

תגיות: