לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
27
דצמבר

מטריצת חלימה חברתית, ב-27.12.12, 19:30-22:30 בבית העם שדרות רוטשילד 69

27/12/2012 | פורסם על ידי דנה לובינסקי

התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית בשיתוף הועדה למעורבות חברתית של מכון ת"א לפסיכואנליזה מזמינה אותך למפגש הרביעי של מטריצת החלום החברתי.

מה היא מטריצת החלום החברתי ?
זו היא דרך התבוננות בחלומות שאנו חולמים בלילה, במבט חברתי. הנחת היסוד של השיטה אומרת כי כל חלום מחזיק בתוכו חומרים אישיים ובו זמנית חומרים אותם חולם האדם עבור קבוצה, ארגון, חברה, מדינה וכו'. במטריצה אנו מתבוננים רק בצד החברתי של החלום ולא בצד האישי. החלום במרכז ולא החולם. החלומות מסופרים במבנה של כיסאות השוברים את המעגל. אין זו דינאמיקה קבוצתית אלא ניסיון למצוא חיבורים בין החלומות ולגלות מה הם מספרים לנו על הרובד החברתי. במטריצה, המשתתפים מוזמנים לספר את חלומותיהם, כולם מוזמנים להעלות אסוציאציות לחלומות. אנשים שלא זוכרים חלומות מוזמנים להעלות מחשבות ורגשות ולחפש הדהוד בתוכם לחלומות המסופרים.

למי מיועדת המטריצה ?
לכל מי שמעורב חברתית, אקטיבית או פאסיבית, כל מי ששייך לעמותות העוסקות בזכויות אדם, כל מי שמרגיש שמעניין אותו לגלות רבדים בלתי מודעים הפועלים בחברה בה אנו חיים. ניתן להשתתף במטריצה בכל המפגשים, בחלק מהמפגשים ואפילו במפגש אחד , שכן בכל מפגש נוצרת רשת אחרת של חלומות וכל מפגש עומד בפני עצמו.
רצוי מאוד להירשם מראש כדי לאפשר הכנה של המטריצה לפי מס' המשתתפים.

צוות המנחים :
חני בירן, פסיכולוגית קלינית מדריכה, פסיכואנליטיקאית, מכון ת"א לפסיכואנליזה בת זמננו, אנליטיקאית קבוצתית, המכון הישראלי לאנליזה קבוצתית. מובילה את המטריצה ותשתתף בכל המפגשים.

יתר המנחים ישתתפו בחלק מהמפגשים :

סמדר אשוח, פסיכולוגית קלינית, מדריכה, אנליטיקאית קבוצתית. חברה במכון לאנליזה קבוצתית ובמכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. חברת אפק.
דר' מייק טפליץ, מנהל השרות הפסיכולוגי הגליל העליון, מרצה ומנחה בתוכנית להכשרת מנחים באונ' חיפה, חבר אפק .
סהר רוחאנה מנחת קבוצות ויועצת ארגונית, חברת אפק
שימי תלמי, פסיכותרפיסטית, מנחת קבוצות ויועצת ארגונית. חברה במכון ת"א לפסיכואנליזה, חברת


תגיות: