לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
4
ספטמבר

יום עיון: התקשרות ומנטליזציה בראי הטיפול הזוגי והמשפחתי

4/9/2012 | פורסם על ידי טליה שיפר

האגודה הישראלית לטיפול במשפחה שמחה להזמינך ליום עיון מרתק בנושא:
"התקשרות ומנטליזציה בראי הטיפולי הזוגי והמשפחתי"

יום העיון יתקיים ביום שלישי, 4 בספטמבר 2012, בין השעות: 8:30-15:30
בהיכל התרבות דרום השרון, נווה ירק, חנייה מסודרת במקום.

תוכנית יום העיון:

8:30-9:00 התכנסות ורישום.

9:00-10:15–הרצאה- התקשרות בבגרות ותהליכים משפחתיים
בהרצאה תוצג סקירה של תיאוריה ומחקר בהתקשרות בבגרות וההשלכות של התיאוריה להבנת תהליכים זוגיים ומשפחתיים. ההרצאה תכלול סקירה קצרה של התיאוריה ושל המודל בנוגע להפעלה והדינמיקה של מערכת ההתקשרות בבגרות, מחקרים בהתקשרות בבגרות שהמוקד שלהם הוא הבנה של נושאים שונים המעניינים חוקרי יחסי זוגיות ומשפחה ומטפלים זוגיים ומשפחתיים: דפוסי תקשורת בזוגיות ומשפחה, ניהול קונפליקטים בינאישיים במערכות זוגיות ומשפחתיות, מתן וקבלה עזרה ותמיכה בין שותפים לקשר ובין חברי משפחה והיווצרות דפוסי התקשרות בתוך מערכות זוגיות ומשפחתיות.
מרצה- פרופ' מריו מיקולינסר- דיקן בית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. בעברו מילא מספר תפקידים בכירים באוניברסיטת בר-אילן, ראש המחלקה לפסיכולוגיה, יו"ר היחידה ללימודים בין-תחומיים, דיקן המכללות האזוריות. מייסד מרכז פלג-ביליג לחקר איכות חיי המשפחה, ובין המייסדים של מרכז גונדה לחקר המוח. פרופ' מיקולינסר פרסם למעלה מ- 300 מאמרים ופרקים מדעיים בכתבי עת מהמובילים בעולם בתחומים של אישיות ופסיכולוגיה חברתית.

10:15-11:30– הרצאה – "התקשרות, ויסות עצמי וויסות הדדי בטיפול ביחסי הורים-ילדים" ההרצאה תעסוק בדגשים חדשים בהשלכות הקליניות של תאוריית ההתקשרות והרלבנטיות שלהם לעבודה טיפולית עם הורים ויחסי הורים-ילדים. נתמקד בידע על התפתחות ויסות רגשי בינקות ובבגרות, על משחקיות ועל מרחב דיאלקטי, ועל השימוש בהם בתהליך הטיפולי.
מרצה- פרופ' אסתר כהן, היא חברת סגל המגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים, מומחית ומדריכה בפסיכולוגיה קלינית, בפסיכולוגיה התפתחותית ובטיפול משפחתי. פרופ' אסתר כהן חוקרת את תחום ההורות, תוך התייחסות למצבי לחץ שונים, ופרסמה מאמרים וספרים רבים בתחום. היא שואפת לקדם אינטגרציה בין ידע מחקרי ועבודה קלינית בתחום הטיפול בהורות.

11:30-11:45– הפסקה קצרה

11:45- 13:00 – הרצאה – "התקשרות ומיניות: השילוב הבלתי נפרד" מיניות והתקשרות הן שתי מערכות התנהגותיות בעלות ביטויים נפרדים: אינטראקציה מינית יכולה להתרחש מחוץ להקשר זוגי-רומנטי, והתקשרות אינה בהכרח מלווה בתשוקה מינית. יחד עם זאת, תפקודן של שתי מערכות אלו מתלכד בקשרים רומנטיים. ההרצאה תסקור ממצאי מחקרים, שיאירו את חשיבות תפקידיה של המערכת המינית בקשרים רומנטיים ואת השינוי שחל בהם לאורך כל שלביהם, החל מתחילתם, דרך בנייתם וכלה בהתכלותם האפשרית."
מרצה – דר' גורית בירנבוים, מרצה בכירה בבית-הספר החדש לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי, הרצליה, שם זכתה בפרס החוקרת המצטיינת לשנת 2008 ובפרס המרצה המצטיינת לשנת 2011. דר' בירנבוים הינה חברת מערכת בז'ורנלים מובילים בתחום ומכהנת כעורכת משנה בז'ורנל הבינלאומי .Personal Relationships

13:00-14:00 – הפסקת צהריים

14:00-15:30 – הרצאה – "מנטליזציה, התקשרות ופרקטיקה טיפולית" ההרצאה תבחן את הקשר בין התקשרות לבין מנטליזציה בתיאוריה, במחקר ובפרקטיקה הטיפולית. נתאר את התרומה של עיסוק במנטליזציה בהקשר הבין אישי והזוגי ואת הקשיים העולים ממנו, ונפרוש את המודל הבסיסי בפרקטיקה הטיפולית הממקדת עיסוק במנטליזציה.
מרצה- דר' אילן דיאמנט פסיכולוג קליני, מורה במגמה הקלינית בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב ובבתיה"ס לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטה העברית (מכון מגיד) ובאוניברסיטת חיפה, עוסק בטיפול בגישת Mentalizing Based Treatment) MBT), מפתח ומתאים את הגישה בישראל.


דמי השתתפות:

לנרשמים עד 15.8
חבר/ה באגודה : 190 ₪
אורח/ת : 210 ₪

לנרשמים מ- 16.8 ואילך
חבר/ה באגודה : 210 ₪
אורח/ת : 230 ₪

לנרשמים במקום
חבר/ה באגודה : 230 ₪
אורח/ת : 250 ₪



÷לאזרח/ית ותיק/ה וסטודנטים/ות תינתן הנחה של % 10 ( בצירוף אישור /תעודה בלבד!)
תנאי תשלום: ניתן לשלם ב 2 תשלומים : תשלום ראשון – בהרשמה, תשלום שני- 2.9.2012 יש לשלוח
את שתי ההמחאות יחד ( לפקודת האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ).
ניתן לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי.
המחיר כולל: דמי השתתפות, כיבוד וארוחת צהריים קלה.
ביטול השתתפות: 10% דמי ביטול ייגבו עד יום שבת, 28.8.12, החל מיום רביעי 29.8.12 חיוב מלא.

טופס הרשמה: התקשרות ומנטליזציה בראי הטיפול הזוגי והמשפחתי- 4.9.12
לכבוד: האגודה הישראלית לטיפול במשפחה; ת.ד. 2628, רעננה.
טלפון: 09-7467064; פקס: 09-7467065 ; venezia@netvision.net.il

שם משפחה ופרטי ________________ כתובת ____________________ מיקוד _________
טל' בית: __________-__0 נייד: __________-__05 דוא"ל: _________________________
חבר/ה באגודה: כן / לא מס' חבר _______ מצ"ב המחאה בסך ______ ₪ תשלומים : 1 / 2
כרטיס אשראי ___________ תוקף ____/____ ת.ז. __________ מספרו: _______________
תאריך _________ חתימה ___________

תגיות: