לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
10
מרץ

יום עיון בנושא מחשבת הגוף

10/3/2011 | פורסם על ידי יסמין מלמד

יום העיון יתקיים ביום חמישי 10.3.11 בשעות 08:30- 14:00
במכון ת.ל.מ ברעננה– רח' אחוזה 301 רעננה (מול הפארק)

פירוט התכנית:
08:30 – 08:45 – התכנסות
08:45 – 08:50 – ברכות – גב' סמדר שמחאי, מנכ"ל ת.ל.מ
08:50 – 09:00 – דברי פתיחה – ד"ר שמוליק סגל קינר, מנהל ת.ל.מ תל אביב
09:00 – 09:45 – "סיפורי גוף" :על גלגולי החשיבה הפסיכואנליטית בנושא הגוף ויישומם הקליני – ד"ר ניצה ירום. ההרצאה תעסוק בעדכונה של הטכניקה הטיפולית-אנליטית לחיבור בין הגופני לנפשי דרך מודלים פסיכואנליטיים תיאורטיים וטיפוליים. יוצגו ויודגמו המודלים של 'שפת הגוף היצרי', 'שפת הגוף הדיאדי' ו'שפת הגוף הבין-סובייקטיבי' כמהדהדים ומפוענחים במרחב הטיפולי, בין מטפל ומטופל בעלי גוף.
ד"ר ניצה ירום - פסיכואנליטיקאית, פסיכולוגית קלינית בכירה, מרצה בתכנית לפסיכותרפיה באונ' בר אילן, מחברת הספר "סיפורי גוף", שיצא לאחרונה בעברית.
09:45 – 10:35 – "כתוב בעור" : על פגיעה עצמית וטיפול בפצע פתוח – ליטל גליק. פגיעה עצמית לא אובדנית, המתבטאת בחתכים וכוויות עצמיות, ממוקמת ברובד גופני, נפשי ובין אישי כאחד. ההרצאה תעסוק בפגיעה עצמית תוך התייחסות למודלים אטיולוגיים, אספקטים התמכרותיים, משמעות המימד הגופני בפגיעה העצמית, השפעותיה והדרכים לבוא עמה במגע במסגרת המפגש הטיפולי.
ליטל גליק - פסיכולוגית בהתמחות קלינית, מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, בת.ל.מ תל אביב, חוקרת את ההשפעות של ההיבטים השונים של הפגיעה העצמית על הדיאדה הטיפולית.
10:35 – 10:50 – הפסקה
10:50 – 11:35 – "על לב במקרר וסנדוויץ' מדבר" : עיצוב הגוף כ"אחר" בתיאטרון של סמואל בקט ובטיפול בדרמה – נעמה סגל בלינדר. הסופר והמחזאי סמואל בקט, הוא אחד היוצרים המתייחסים באופן מורכב ומרתק לחוויה האנושית המגולמת בגוף. ההרצאה תעסוק בייצוגי הגוף הפיסי בתיאטרון של בקט בהשוואה לטיפול בדרמה.


ההתייחסות תהיה לגוף ה"אחר": המפוצל, הנעדר והמנותק מהקשרו הרגיל כפי שעולה מתוך מחזותיו המאוחרים, כחומר שעשוי להעשיר את החשיבה על מקרים קליניים. דיאלוג זה יאפשר חשיבה נוספת על עבודה טיפולית עם חוויות קשות לעיכול באופן שבו דווקא פיצולן או פירוקן מאפשר הבניית חווית עצמי אלטרנטיבית.
נעמה סגל בלינדר - דרמה תרפיסטית, מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים בת.ל.מ ת"א. חוקרת במחלקה לספרות השוואתית באונ' בר אילן את יחסי הגומלין בין התיאטרון של בקט לייצוגו של הגוף בטיפול.
11:35 – 12:25 – "בגוף ההתמכרות" : תופעת ההתמכרות במסגרת מחשבתית פסיכואנליטית – הוד קציר. ההרצאה תעסוק במושגים דינאמיים הקשורים ומחוללים את ההתמכרות כתופעה נפשית, התנהגותית. במסגרת ההרצאה יציע מודל התפתחותי להתמכרות ויקשר את תופעת ההתמכרות לדפוסים של כפיית החזרה.
הוד קציר - פסיכולוג קליני מומחה, מטפל במבוגרים בת.ל.מ תל אביב וב"כפר איזון", מומחה בתחום הטיפול בהתמכרות.
12:25 – 13:15 – הפסקה
13:15 – 14:00 – "הפגיעה בגוף דרך הרעבה, אכילת יתר והיטהרות כמספרת סיפור של פגיעה מינית בילדות" – עינת צוברי. נפגעות גילוי עריות חשות שנאה ובושה כלפי גופן עד כדי עיוות בתפיסת הגוף ובזיהוי תחושות כגון רעב ושובע. בהרצאה יידונו סוגיות טיפוליות ייחודיות שיש לתת עליהן את הדעת במטופלות שהפרעת האכילה מספרת סיפור של פגיעה מינית. יידונו השלבים השונים של הטיפול שיאפשרו בהדרגה ויתור על הפונקציה הדיסוציאטיבית של הפרעת אכילה.
עינת צוברי – דוקטורנטית לעו"ס, אחראית היחידה להפרעות אכילה במאפרת "הנוטרים" ברעננה, המסונפת לביה"ח "שלוותה". מרכזת אקדמית של התוכנית להכשרת מטפלים בהפרעות אכילה באונ' בר אילן.
עלות יום העיון: 180 ₪
ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד

להרשמה ופרטים נוספים:074-7292700 yasminm@telem.org.il

אתר ת.ל.מ: http://www.telem.org.il/

תגיות: