לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
26
מאי

אנליטיקאית אישה ומטופל גבר, בקונטקסט של היחסים בין המינים

26/5/2011 | פורסם על ידי ד"ר שי שלקס

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ממשיכה שנה נוספת את מסורת הרצאות ימי חמישי. השנה הסידרה מוקדשת ל"המטפל כאדם: על העברה נגדית ומעבר לה". ההרצאה הנוכחית הינה:"אנליטיקאית אישה ומטופל גבר, בקונטקסט של היחסים בין המינים – מחשבה נוספת ."-ענת פלוג-לוין.

ההרצאה מהווה מחשבה נוספת על עבודה שכתבתי ב-2007 והצגתי בחברה הפסיכואנליטית בישראל. עבודה זו עסקה בקשיים בהם נתקלתי בעבודתי עם חלק מהגברים בטיפולי. אני סבורה שהתופעה קיימת במידה זו או אחרת בין מטפלות נשים וחלק מהגברים בטיפולן.
החלטתי לחדד את תיאור הקשיים, לחקור אותם לנסות לברר לעצמי מתי הם עולים. הקשיים מתבטאים בכך שבתחילת הטיפול, במשך תקופה ארוכה, אני קשובה לחוויה הגלויה שלהם, מסתכלת על המציאות מנקודת מבטם. אני פחות קונפרונטטיבית איתם, פחות חופשית ולוקח לי זמן ממושך יותר להבין את הקומוניקציה המורכבת המשודרת אלי. אני סבורה שמדובר בהזדהות השלכתית עוצמתית המקשה עלי למצוא מרחק מתאים המאפשר חשיבה חופשית.
טיפולים אלה מתאפיינים בכך שאני מתייעצת לגביהם יותר.
סיבות אפשריות לאופן העבודה שלי עם גברים אלה הן שמצויות פה בערבוביה רגישות שלי לפגיעות שלהם, ופגיעות שלי לאופן התגובה הפוטנציאלי שלהם לאכזבות ותסכולים שלהם ממני כמטפלת. אני ערה לפוטנציאל של תוקפנות ודה-וואלואציה כלפי, וגם פוטנציאל ל- acting out של עזיבת הטיפול ללא אפשרות לברר את התסכולים והכעסים.
כמו כן עולים קשיים סביב מסגרת הטיפול והסמכות שלי, הקשורים לדעתי להתמודדות כוחות בין הנשי והגברי.
מדובר בפגיעות נרקיסיסטית גבוהה הקיימת אצל חלק מהגברים בטיפולי, ואצלי בהתאמה, כשאף אותה אני נוטה לשייך ליחסים בין המינים.
בהרצאה אעסוק בנושא ההתפתחות המגדרית והשפעתה על היחסים בין המינים, בהנחה שהבנה של תהליכי התפתחות של זהות מינית תלמד אותנו איך נבנים וממה מושפעים היחסים בין המינים, ואיך אלו משפיעים על היחסים הנבנים בטיפול.
ההרצאה תלווה בהדגמה קלינית ובמחשבות אודותיה.

ענת פלוג-לוין היא פסיכולוגית קלינית מדריכה ופסיכואנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל. מלמדת בקורס לפסיכואנליזה ובקורס לפסיכותרפיה במכון בירושלים מדריכה בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת בר-אילן.


לפרטים נוספים ולהרשמה להרצאה זו וכל הרצאות הסידרה הבאות - כנסו בבקשה לאתר האגודה http://www.iapp.org.il/...hp?newsID=42.

תגיות: