לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
11
אוגוסט

מי מטפל במטפל? תרפיה בראי הבודהיזם

11/8/2010 | פורסם על ידי לין מ

הרצאה בהנחייתה של הנזירה הבודהיסטית רובינה קורטין
יום רביעי ה 11/8 ביום השעות 19:00 ל 21:30, מכללת "דאו" לרפואה משלימה,
קיבוץ רמת יוחנן (ליד צומת יגור)

מזה שנים רבות שואבים ענפי טיפול מערביים, מהרפואה הקונבנציונלית ועד הפסיכולוגיה, ידע וגישות טיפוליות מהדרך הבודהיסטית: אותה תורה פילוסופית שעוסקת באופן מדויק וישיר במצבים בהם האדם נתון בסבל וזקוק לעזרה. בהרצאה זו נתבונן יחד בדמותו של המטפל בעת המפגש עם הסבל האנושי, בצורך האנושי שלו באספקטים של אהבה, חכמה וחמלה הן כדי להקל על סבלו שלו והן כדי שיוכל ללוות את מטופליו בדרך ל"שחרור מסבל".

במהלך ההרצאה ייבחנו הנושאים הללו, על פי ההשקפה הבודהיסטית:

v חשיבות הגישה איתה מגיעים אנשי הטיפול אל המפגש הטיפולי וכיצד זו משפיעה עליהם עצמם, על המטופל ועל מהלך הטיפול ותוצאותיו לטווח הקצר והארוך

v כיצד להשתמש במפגש הטיפולי ככלי להתפתחות פנימית של המטפל?

v כיצד ההתפתחות של המטפל משפיעה על המטופל והמפגש הטיפולי?

v איך להתמודד עם רגשות שלילים שעולים במטפל בזמן הטיפול?

v מקומן של אהבה, חכמה וחמלה במפגש הטיפולי

בסיום ההרצאה יוקדש זמן לשאלות ותשובות עם הנזירה רובינה.

ההרצאה פונה לאנשי מקצוע מהקשת הרחבה של המקצועות הטיפוליים: פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, עו"ס, רופאים, אחיות, מטפלים במקצועות הרפואה המשלימה, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ולכל בעל עניין בעולם הבודהיזם והפן הטיפולי שהוא מציע.

הרשמה לאירוע דרך אתר עמותת ידידי הדהרמה:
http://dharma-friends.org.il

מידע נוסף בטלפון 052-4710445

תוכנית הערב:

19:00 התכנסות ודברי פתיחה

19:15 הרצאה של הנזירה רובינה

20:45 זמן לשאלות ותשובות

על המרצה:
רובינה היא נזירה ממוצא אוסטרלי, שקיבלה עליה את נדרי הנזירות לפני למעלה משלושים שנה. הנזירה רובינה מפורסמת בעולם בשל אישיותה התוססת והאנרגטית, באופן דיבורה הישיר, בהומור שלה ובדרכה הייחודית ללמד את הבודהיזם בעולם המערבי. הנזירה רובינה תבקר הקיץ בישראל זו הפעם החמישית - למי שעוד לא היתה ההזדמנות להכירה - מומלץ לא להחמיץ את המפגש עם מורה מיוחדת זו, הנחשבת "בלתי שגרתית" ו"שוברת מוסכמות". הנזירה רובינה תשהה עמנו כשלושה שבועות בהן תעביר פעילויות רבות ומגוונות ברחבי הארץ.

כמקובל במסורת הבודהיסטית, ביקורה של הנזירה רובינה מטעם עמותת ידידי הדהרמה והפעילות הנ"ל מאורגנים ללא מטרות רווח ועל בסיס תרומות בלבד - מנדיבות ליבם של המשתתפים בפעילויות השונות. המעוניינים לקחת חלק יוכלו להשאיר במקום 'דאנא' (תרומה) כעזרה בכיסוי הוצאות הפעילות והביקור.

נשמח לראות את כולכם!

תגיות: