לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הנה השנים שמצטברות עליו מחדש

הנה השנים שמצטברות עליו מחדש

עלון פסיכולוגיה עברית | 17/9/2017 | הרשמו כמנויים

זהו שבוע של הכנות אחרונות לחג – ולשנה החדשה שתביא בכנפיה ברכה, מנוחה ושמחה, כולם במינונים הנכונים, כך אנו מקווים. במספר מאמרים באתר השבוע יש נגיעה לחיבור בין מזרח ומערב, חדש וישן, פסיכולוגיה כמתודה מדעית נחקרת וכמסגרת התייחסות רפלקטיבית או רוחנית יותר. מתן הולנדר תוהה כיצד אפשר להציע טיפול ליחיד כאשר נוקטים עמדה בודהיסטית המחזקת תפיסה של העדר העצמי, אותו עצמי המצוי בלב תפיסות פסיכולוגיות רבות. גם מיכל ברנע אסטרוג מציעה התבוננות בפרדוקס שמזמן החיבור בין פסיכואנליזה וטיפול פסיכולוגי ובין אימוץ חשיבה בודהיסטית, בפתח הדבר מתוך ספרה החדש. ופרדוקס אחר מציג ארנון רולניקהפרדוקס בו מהנדסים נוטלים בעלות על דיון וחקר רגשות מפסיכולוגים בשדה החם של בינה מלאכותית. התפתחות הבינה המלאכותית משנה ועוד תשנה את שוק העבודה, תייתר עובדים רבים, אך תפתח את הדלת לעובדים שיכולים להביע ולטפל ברגשות, כפי שמתואר בפוסט מהבלוג "שפיות זמנית". ואם ברגשות עסקינן, הדר ברנט-פרידלר בודקת כיצד הורים מסייעים לפעוטות ותינוקות להבין ולהתבונן ברגשותיהם, לגבש יכולת רפלקטיבית או יכולת מנטליזציה. לפני כחודש הוקרן בסינמטק הסרט הדקומנטרי המציג את פרויד, ואן הברמן מביאה לנו סקירה על "מת ובועט" המדגים כיצד פרויד נוכח בחיינו ובתרבותנו גם כמעט 80 לאחר מותו. ובעניין בוער ורלבנטי לפסיכולוגים הצעירים, הפסיכולוג הארצי מפרסם את הקריטריונים העדכניים לזכאות לקבלת מלגת התמחות בהתמחויות השונות. בהצלחה לכל המתמחים! "תראה, אני אומרת, הנה הזהב שנכרה ולוטש מן הסלע שכבות שכבות. תראה, אני חושבת, הנה השנים שמצטברות עליו מחדש כמו אבנים כבדות." אורית גידלי "אבנים כבדות"

Photo by Matúš Kovačovský on Unsplash


- פרסומת -


איט"ה האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי מזמינה אתכם להרצאות ימי שישי במרכז לשנת 2017-18:
התערבויות סכמה תרפיה בכעס בטיפול ויסות רגשי ו DBT במתבגרים CBT בדגש תעסוקתי CBT ועבודה עם עברייני מין CBT בהתמודדות עם מחלה למידע והרשמה ניתן לשלם באתר איט"ה
.
לימודי חוץ תל-חי מציגים: תכנית לימוד לטיפול חדשני WT
שיטת טיפול פורצת דרך ששמה דגש על שילוב הגוף והנפש תוך שימוש במים ככלי תרפויטי. למידה של שיטת WT הינה הזדמנות להתפתחות אישית והתחברות למהות הטיפולית הרחבה שלך. התכנית בשיתוף "המרכז לטיפול רגשי במים".

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
עופרי קראוס ארד
עופרי קראוס ארד
עובדת סוציאלית
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
משה נח-מטות
משה נח-מטות
פסיכולוג
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ענת לסק כהן
ענת לסק כהן
פסיכולוגית
אילן גוריון
אילן גוריון
פסיכולוג
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, נצרת והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.