לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לאן נעלמו המטפלים המשפחתיים? על מורשת וירג'יניה סאטיר -  שיחה עם טלי אהרני.

לאן נעלמו המטפלים המשפחתיים? על מורשת וירג'יניה סאטיר - שיחה עם טלי אהרני.

ארנון רולניק | 28/2/2018 | הרשמו כמנויים

 

בשנים האחרונות הקליניקה שלנו עסוקה יותר ויותר בטיפולים שיש בהם יותר מאדם אחד. זוהי תוספת משמעותית לחשיבתנו שעסקה בעבר בתהליכים אינטרהפסיכים  (פסיכותרםיה דינמית) או במחשבות (CBT ) או בקשיים עם הגוף (ביופידבק) .

לומר זאת באופן ציורי יותר:  בעבר חשבנו שהאדם חווה את מקור כאביו  כנובעים מגופו או מנפשו כעת ברור לנו יותר ויותר כי האינטראקציה עם הזולת היא לעיתים קרובות מקור הכאב הגדול.

אין פלא שנכנסנו יותר ויותר לתחומי האינטראקציה הבין אישית ולתחום ה Interpersonal Neurobiology. לא פחות מכך השקענו בלימוד שיטות של טיפול באינטראקציה החל מ אימגו, המשך ב EFT (בהקשר פוסט זה מדובר על גישתה של סו ג'והנסון לזוגות) וכלה כעת בשיטתו של גוטמן עליה עוד נייחד את הדיבור.

אך אודה על האמת שהתערבויות מערכתיות דוגמת טיפול עם כל בני המשפחה היו פחות על הכוונת שלנו. דומה גם שההשתלמויות המתקיימות בשנים האחרונות ממוקדות יותר בטיפולים זוגים ומעט מאוד בטיפולים משפחתים. לכן היה זה מאוד משמח ששמעתי מטלי אהרני על ההשתלמויות שהיא עושה בטיפול משפחתי ועוד יותר מכך על קיום "המרכז הישראלי להכשרה ולמידה של מודל סאטיר"

וירג'יניה סאטיר ידועה ככוהנת הגדולה של הטיפול המשפחתי וכחלוצה אמיצה בתחום זה בזכות רוחה הבלתי מתפשרת ויכולתה המופלאה ליצור קשר עמוק עם מטופליה. וירג'יניה יצרה את המודל שלה בשלבים החל מהתמקדות באופני תקשורת, דרך תהליכי צמיחה ולקראת התפתחות רוחנית.

אין מדובר בגישה טיפולית בלבד אלא בנשיאה של חזון לקראת אנושות טובה יותר. 

טלי אהרני היא פסיכולוגית קלינית, מדריכה ומטפלת מוסמכת בטיפול זוגי ומשפחתי. זכתה בפרס מנהיגות מטעם מרכז סאטיר בוונקובר. מייסדת מנחה תוכנית אינטגרטיבית להכשרת מטפלים. לאחרונה הוציאה טלי ספר חדש בשם מהישרדות לאנרגיית חיים. ספר המציע קריאה חדשנית במודל ההוליסטי והמערכתי של וירג'יניה סאטיר. הספר הוא פרי שנות עבודה רבות שבמהלכן הנחילה המחברת את גישת סאטיר בארץ במסגרות שונות ומגוונות. הוא מלווה בדוגמאות קליניות ובהתנסויות רבות של המחברת, ושזורות בו גם דוגמאות מעולם הספרות, השירה והקולנוע הישראליים.


- פרסומת -

מהראיון התרשמתי כי מדובר כספר יסוד למטפלים פרטניים ומשפחתיים ולכל המעוניין להבין לעומקם תהליכי טרנספורמציה אישית ובין-אישית.

אז – אולי יש עוד מטפלים משפחתים!


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכולוגיה קלינית
ד"ר אייל אברהם
ד"ר אייל אברהם
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה פולק
דנה פולק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אור חזן
אור חזן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של ארנון רולניק

פרופ תמר קרון, פסיכולוגית קלינית, ואנליטיקאית יונגיאנית, סופרת, ראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית במכללה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.