לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
דיכאון אצל גברים אחרי לידת ילדם

דיכאון אצל גברים אחרי לידת ילדם

שפיות זמנית | 2/10/2012 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

מחקר קטן שבוצע באוניברסיטת אוקספורד הצביע לאחרונה על כך שכ-5% מהגברים לוקים בסימפטומים דיכאוניים לאחר לידת תינוקם. מספר כותבי טורים בעיתונות היומית בבריטניה התייחסו לכך כהמצאה של פסיכולוגים, וכתבו אודות הפינוק חוצה הגבולות וחוסר ההתחשבות של האבות הללו. אלי פוג מ"הגרדיאן", כתב בתגובה טור ששווה לקרוא.
"זהו לא נרקיסיזם" הוא כותב. "האם אבות לתינוקות קטנים לא יכולים לסבול מדיכאון? ברור שהם יכולים. ייתכן וחלקם חיים עם המחלה הזו עוד הרבה לפני הלידה או ההריון, ואחרים מתדרדרים לדיכאון בעקבות הנסיבות, המתח והשינוי הדרמטי באורח החיים. אף אחד עם מודעות בסיסית לבריאות הנפש לא יכול להיות מופתע מכך, ואף אחד שמבין מהו דיכאון לא יכול להישאר אדיש לתוצאות האפשריות של דיכאון כזה אצל אבות."


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: דיכאון ומצבי רוח, דיכאון אחרי לידה, מגדר, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת
אליה אביקסיס
אליה אביקסיס
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
עדינה פרצובסקי
עדינה פרצובסקי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, רמת גן והסביבה
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

מרונה לורברבלטמרונה לורברבלט14/10/2012

גברים ונשים עם דכאון לאחר לידה. נשים מצויות בסיכון של 15% לפתח דכאון לאחר לידה. ל5% מהגברים, לפי מחקר זה (ודומים לו) סובלים מדכאון בעקבות ארוע חיים משמעותי כמו לידה. מענייןן לציין שכאשר בודקים את הגברים הללו, המדוכאים, נמצא שאצל מחציתם (!) בת הזוג סובלת מדכאון לאחר לידה. כלומר מצב בו גבר מדוכא לאחר לידת ילדו, הנו מצב המסכן מאד את רווחתו של העולל, משום שבמחצית מהמקרים מדובר בשני הורים סובלים.

רחל מרדכוביץרחל מרדכוביץ6/10/2012

בעבר האשימו גם נשים בהקשר דומה. עד שנות ה-70' התפיסה הרווחת היתה שהריון, לידה והורות מהוות את התגשמות כל משאלותיה של האשה. נשים שסבלו מדכאון אחרי לידה, מהרמות הקלות יותר ועד משברים קשים לא זכו להכרה או לעזרה שהיום כבר מקובלות יותר. זה קרה, הודות למחקרים וכתיבה פורצת דרך כמו של אדריאן ריץ'. זה לא מפתיע שכמו שבעבר אמהות צעירות שהתקשו במעבר להורות נחשדו ב"נשיות פגומה", גם אבות צעירים שמתקשים להתמודד לבד עם הדרישות של ההורות המוקדמת וכמובן עם הציפיות של עצמם ושל הסביבה חשים חוסר לגיטימציה של הקשיים שלהם, ואכזבה מעצמם, מהסביבה ומחוויית ההורות המוקדמת. זוהי תקופה שיכולה להיות מלווה בשיאים רגשיים חיוביים אך גם עם לחצים והתמודדויות חדשות ומאתגרות. ההכרה בקשיים חשובה כמובן ע"מ להגביר את האפשרות לשתף את בת הזוג, המשפחה והסביבה בקשיים ולקבל את התמיכה והעזרה המתאימות.

רעיה שרידרעיה שריד4/10/2012

נעשה מחקר כזה בארץ ע"י ד"ר גילי גולדצווייג. הוא מצא שיש שני סוגים של מצוקה לאחר לידה אצל גברים: סוג אחד הוא סימפטומים דכאוניים בדומה לדכאון לאחר לידה אצל נשים, והסוג השני מתבטא בדפוס התנהגותי שמביע מצוקה.

רעיה שריד